وبلاگ

قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي

قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي

قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي

قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي شارژ گاز کولر گازی، از جمله مواردی است که منجر به بهبود بازدهی کولر گازی و کاهش بیشتر دمای محیط در فصل بهار و تابستان می‌شود. سیستم‌های تهویه مانند کولر گازی، کولر ماشین، یخچال و… برای کاهش دمای هوا از گازهای فریونی مانند گاز R22 (کلرودیفلورومتان) یا گاز R406 استفاده می‌کنند

قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي

کپسول گاز مبرد کولر یک کیلویی بسیار کارآمد است و برای گاز کولر خودرو ها به صورت شخصی یا به کمک تعمیرکار استفاده می شود. در هنگام خرید شیر و اتصالات آن نیز به شما تحویل داده می شود. جزء شناخته ترین گازهای فریون است که کاربرد زیادی در تهویه مطبوع و تبریدها دارد.QYIj9Bso7GNhVVF4 - فروش قطعات و لوازم یدکی برودتی کولری یخچالی و سردخانه - آرادبرودت

شرایط لزوم به شارژ گاز کولر

از جمله حالت‌هایی که نیاز به شارژ گاز کولر هست؛ می‌شود به:

  1. کاهش باد کولر گازی
  2. افزایش دمای باد خروجی
  3. کاهش بازدهی کولر
  4. یخ زدگی در لوله‌ی رفت کندانسور
  5. فشار گاز کمتر از 60 psi
  6. مشاهده برفک یا یخ زدگی فین‌های اواپراتوز کولر گاز

قیمت شارژ گاز کولر گازی، چقدر است؟

چندین عامل بر هزینه نهایی پرداختی شما برای شارژ گاز کولر گازی اثر گذار است. این موارد عبارت هستند از:

قیمت گاز

متناسب با مدل کولر شما و گازی که نیاز دارد؛ قیمت گاز کولر متغیر است. به عنوان مثال، قیمت گاز R22 معمولا از گاز R410 بیشتر است.

میزان گاز کولر گازی مورد نیاز

هر چه کولر شما به میزان بیشتری گاز نیاز داشته باشد که با واحد لیتر سنجیده می‌شود؛ قیمت شارژ کولر گازی شما افزایش پیدا می‌کند.

برطرف کردن نشتی

در صورتی لوله یا مخزن گاز کولر شما دچار نشتی شده باشد؛ سرویسکار هزینه‌ای برای برطرف کردن نشتی دریافت خواهد کرد؛ که متناسب با میزان وخامت نشتی ایجاد شده است.

شستشوی مدار داخلی

در صورت وجود نشتی، نیاز به شستشوی مدار داخلی برای آسیب نرسیدن به دیگر قطعات است.

تعویض فیلتر درایو

در صورتی که به هنگام شارژ، مشاهده شود فیلتر درایو کولر خراب شده است؛ نیاز به تعویض آن است.

نوع کولر گازی

معمولا کولرهای گازی ایستاده به نسبت کولرهای دو تکه و یا پنجره‌ای مخزن بزرگتری دارند و نیاز به گاز بیشتر.
هزینه ایاب و ذهاب متخصص

روش شارژ گاز کولر گازی

چندین روش مختلف برای شارژ کردن کولر گازی داریم که در ادامه آمده است:

شارژ گاز وزنی

در این روش میزان گاز مورد نیاز برای شارژ کردن به وسیله ترازویی دقیق سنجیده می‌شود؛ و سپس توسط سرویسکار به کولر گازی تزریق می‌شود.

شارژ گاز با جدول دمایی و گیج مانوفیلد

روش دیگر شارژ کردن کولر، بررسی دمای بیرون موتور کولر گازی و دمای داخلی آن است. با بدست آوردن این دو دما و بررسی جدول دمایی ارائه شده از سوی سازنده گاز؛ فشار گاز مورد نیاز را سنجید.

سنجش آمپر کولر

قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي برخی متخصصین حرفه‌ای با بررسی میزان امپر کولر گازی قادر به برآورد میزان گاز مورد نیاز برای شارژ کولر گازی هستند.

گاز r22 یک کیلویی

گاز r22 یک کیلویی با برندهای مختلفی به بازار عرضه شده است که کاربردهای زیادی دارند. این گاز با بسیاری از قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي کمپرسور های تهویه مطبوع و سیستمهای تبرید در مصارف صنعتی تجاری و مسکونی استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این گاز در کولرهای گازی، اسپیلت ایستاده و انواع یخچال فریزر و همینطور کولر ماشین استفاده کنید.

سازگاری و کاربرد

گاز r22 با روغن معدنی مانند روغن سفید، روغن آلکیل بنزن و روغن پلی ال استر سازگاری دارد. از گاز r22 در تهویه واحدهای تجاری و صنعتی فریونی استفاده می‌شود قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي . گاز فریون اصلی در سیکل تبرید دما پایین و دمای متوسط استفاده می‌ شود. همچنین یکی از پرکاربردترین ویژگی های این گاز این است که در کولر خودروها نیز از آن استفاده می کنند.

ویژگی و قیمت کپسول گاز کولر r22 یک کیلویی

از مشخصات این گاز می توان به این مورد اشاره کرد که گاز r22 یک گاز غیر قابل اشتعال و بیرنگ است و بو هم ندارد. جزء گازهای گلخانه ای شناخته شده است. در سیلندرهایی با لیترهای ۱۳ و یک کیلوگرمی به بازار عرضه می شوند قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي . این گاز به رنگ سبز روشن است و می‌توانید به راحتی آن را حمل کنید زیرا وزن زیادی ندارد. شما می توانید با توجه به میزان مصرف خود آن را خریداری کنید.

عامل ایجاد سرمایش در کولرهای گازی

عامل ایجاد سرمایش در کولر های گازی پنجره ای و کولرهای اسپیلت جدید ، گاز مبرد R410A است، کیفیت گاز مبرد تاثیر بسیار زیادی در راندمان کار کولر و تهویه مطبوع محل دارد قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي لذا پلارگاز با حساسیت زیاد اقدام به آزمون گاز طبق استاندارد AHRI700 و استاندارد ملی ۱۰۰۵۰ نموده و پس از حصول اطمینان از عالی بودن سطح کیفی مبرد اقدام به تامین آن میکند.

تعرفه قیمت و هزینه شارژ گاز انواع کولر گازی

گاز های خنک کننده کولر های گاز در دو نوع R410 و R22 میباشد ، به علت آسیب های گاز R22 به لایه اوزن این گاز چندین سال است که از رده خارج شده است و در کولر گازی های قدیمی از R22 استفاده میشد .هزینه و قیمت شارژ گاز کولر گازی برا اساس مقدار ظرفیت دستگاه تعیین میشود قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي ، مقدار متراژ لوله کشی بین کمپرسور تا پنل داخلی نیز بر مقدار گاز مصرفی در زمان شارژ گاز تاثیر گذار میباشد .

روغن کمپرسور R13a

روغن کمپرسور R13a از نوع پلی ال استر و یا مصنوعی میباشد که با گاز یک کیلویی R134a سازگاری کامل دارد در کارکردن با این روغن باید تمام سعی خود را کرد تا رطوبت وارد سیستم نشود روغن های مصنوعی جاذب شدید رطوبت میباشند و قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي تعمیرکاران یخچال و سیستم های برودتی باید در هنگام مونتاژ کمپرسور هایی که دارای روغن مصنوعی میباشند سرعت عمل بالایی داشته باشند.

گاز فریون 1 کیلویی

گاز فریون 1 کیلویی به دلیل سنگین تر از هوا بوده و در هنگام استفاده و شارژ گاز یخچال محیط باید گردش هوا موجود داشته باشد تا به بدن صدمه وارد نشود قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي (سر گیجه ، بالا رفتن میزان تپش قلب ، حالت تهوع ، ضعف جسمی و سخت شدن تنفس) از اثرات گاز R134a میباشد.

اثرات مخرب زیست محیطی مبرد R22

از این رو در سال 1987 میلادی بسیاری از کشورها تحت پروتکلی تحت عنوان مونترال طی عهدنامه ای تصمیم به حذف این گاز از چرخه تولید گرفتند. در سال 2010 سازمان جهانی محیط زیست شروع به اجرای تعهد نامه مونترال کرد قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي . بر این اساس تولید و ساخت تجهیزاتی که از گاز R22 استفاده می کنند ممنوع شد.

مبرد R22

درست است که مبرد R22 به مرور از رده خارج می شود. اما اگر شما هنوز از تجهیزات و وسایلی استفاده می کنید که از این نوع مبرد استفاده می کنند، وحشت نکنید. با وجود ممنوعیت تولید و فروش این گاز، به دلیل تقاضای بالای استفاده از آن، هنوز بعضی از کشورها اقدام به تولید و فروش گاز R22 می کنند قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي . این گاز بی رنگ و بی بو بوده و غیرقابل قابل اشتعال می باشد.

رایج ترین مبرد جایگزین گاز R22

رایج ترین جایگزین(به معنای آنچه در سیستم های جدید استفاده می شود) برای مبرد R22 گاز R410 یا پریون می باشد.هرچند که این گاز جایگزینی مستقیم نیست قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي .گاز R410 ازن را تخریب نمی کند اما دارای اثرات گلخانه ای می باشد.این گاز در فشار های متفاوتی عمل می کند و همچنین نیاز به روغن های متفاوتی نسبت به R22 دارند.

گاز R410A

هرچند که گاز R410Aباعث تخریب لایه اوزون نمی شود.اما یکی از معایب این گاز این است که اثرات گلخانه ای دارد قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي .از همین رو در سال 2016 و طبق پروتکل مونترال، کاهش تولید و مصرف مبرد R410A و سایر HFC ها تصویب شد.

میزان گاز بر قیمت شارژ گاز کولر گازی تاثیر دارد

خود میزان گاز مورد نیاز برای دستگاه هم بر اساس میزان گاز تخلیه ‌شده محاسبه می‌ شود و این یعنی عامل تخلیه‌ شدن گاز کولر مثل سوراخ شدن لوله‌ های به کار رفته در دستگاه هم می‌ تواند روی قیمت شارژ کولر گازی تاثیر بگذارد قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي چون دیگر کار مثل یک شل شدن بست‌ها یا یک سفت کردن مجدد آن‌ها راه نمی ‌افتد و کولر شما به سرویس هم نیاز پیدا می‌ کند که هزینه ‌های خودش را دارد.

گاز مبرد فریون R410a

گاز مبرد فریون R410a اوزیل مخلوطی از گاز های مبرد فریونی R32 و R125 می‌باشد که تقریبا یک آزئوتروپ را تشکیل می‌دهد. بنابراین این مخلوط دمای گلاید بسیار پایین داشته و تقریبا امکان تقسیم‌ بندی شدن ندارد قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي . کپسول گاز r410 یک کیلویی اوزیل به عنوان مبرد در سیستم‌ های تهویه مطبوع، پمپ‌ های حرارتی، رطوبت‌گیرها و چیلرهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد گاز مبرد فریون R410a یک کیلویی اوزیل

گاز r410 یک کیلویی اوزیل در تجهیزات تهویه مطبوع و پمپ ‌های گرمایی که از نو طراحی شده است کاربرد دارد. بنابراین به عنوان جایگزین گاز R22 نمی‌توان از آن استفاده کرد قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي . به دلیل بالاتر بودن فشار نسبت به گاز R22 به مقدار 60 درصد، بایستی تنها در تجهیزات جدید استفاده گردد.

گاز R22

گاز R22 به دلیل ویژگی‌هایش در جایگاه پرکاربردترین گاز، از انواع گاز مبرد قرار گرفته است و از آن در سیستم‌های برودتی تجاری و صنعتی استفاده می‌شود قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي . این گاز سمی و اشتعال‌پذیر نیست و برای خنک کاری تا دمای ۷۰- درجه سلسیوس نیز قابل استفاده است.

تولید مبرد فریونی R22

تولید مبرد فریونی R22 به دلایل زیست محیطی مانند تخریب لایه اوزون و گرمایش کره زمین از سال ۲۰۱۰ در بسیاری از قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي  کشورها ممنوع شده و گاز مبرد R410A در صنایع تهویه و گاز R404A در تبرید و گازهای دیگر جایگزین آن شده است.

تولید مبرد فریونی R22

تولید مبرد فریونی R22

روغن‌های سازگار

  • روغن پلی اُل استر (POE: Polyester Oil)
  • روغن معدنی (MO: Mineral Oil)
  • روغن آلکیل بنزن (AB: Alkyl benzene)

اصلی ترین کاربرد های گاز مبرد r22

  • تهویه مطبوع واحد‌های صنعتی و تجاری
  • فرآیندهای سرمایش صنعتی
  • سیکل تبریدِ دما پایین و دما متوسط

شارژ گاز کولر گازی در تهران

قبل از هر توضیحی باید بدانید که شارژ گاز کولرگازی یک کار بسیار تخصصی بوده و به تجریه و تخصص تعمیرکار مجاز کولرگازی نیاز دارد قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي . تقریباً بیشتر دستگاه‌های تهویه مطبوع برای انجام عمل تهویه و خنک کردن محیط از گازهای فریونی مانند R22-R410A-R407A استفاده می‌کنند که کمبود یا نبود آن در این سیستم ها تمامی سیکل تبرید را مختل کرده و با مشکل جدی مواجه می‌کند.

نشت یابی کولر گازی

اولین مرحله برای اقدام به شارژ کولر گازی نشتی یابی کولر گازی است. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که اگر این کار به درستی انجام نگیرد امکان آسیب به کولر گازی وجود دارد قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي . در این قسمت به توضیح روش های نشتی یابی کولر گازی برای انجام صحیح شارژ کولر گازی میپردازیم.

روش های تست نشتی کولر گازی

  1. استفاده از محلول کف صابون
  2. مشعل هالید
  3. نشت یابی الکترونیکی
  4. نشت یابی کولرگازی با اشعه ماوراء بنفش

روش های نشت یابی کولر گازی

معمولا در سیکل تبرید محل اتصالات دچار نشت می شود. در این حالت محل نشت چرب خواهد شد. زیرا همراه با مبرد کولر گازی، روغن نیز خارج می گردد قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي . گاهی اوقات نشتی ها بر اثر پوسیدگی یا ضربه در طول مسیر مبرد نیز ایجاد می گرند.

پمپ وکیوم کولر گازی

از پمپ وکیوم برای ایجاد خلاء استفاده می شود. پمپ وکیوم می تواند هوا و یا رطوبت احتمالی درون سیکل را خارج کرده و خلاء ی نزدیک به خلاء مطلق ( در حدود ۲۹ اینچ جیوه) ایجاد کند. گاهی اوقات به دلیل عدم وجود پمپ وکیوم یا محدودیت استفاده از آن، از کمپرسور یدکی استفاده میشود. با استفاده از کمپرسور می توانیم کارهایی دیگر مانند ایجاد فشار در سیستم یا شستشوی سیکل با محلول های شیمیایی که احتیاج به فشار هوا دارد را انجام دهیم.

کمپرسور یدکی

در کمپرسور یدکی بهتر است از سیلندر پیستونی بسته ( یخچالی ) استفاده گردد که فقط ۲ عدد شیر سوزنی روی لوله های رفت و برگشت آن جوشکاری شده باشد تا شیلنگهای گیج به راحتی به آن متصل شوند قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي . برای متوجه شدن از کامل شدن وکیوم و عدم نشتی در سیستم از دستگاه الکترونیکی وکیوم سنج استفاده میکنیم .

روش های شارژ گاز کولر گازی

روشهای مختلفی برای شارژ کولر گازی وجود دارد که عبارتند از:

  • شارژ گاز با ترازو یا شارژ گاز وزنی
  • شارژ گاز از طریق گیج مانوفیلد
  • شارژ گاز به صورت آمپری

قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي فرد متخصص باید بر حسب تجهیزات در دسترس و نوع کولرگازی از بهترین روش برای شارژ گاز کولر گازی شما استفاده کند.

وسایل و تجهیزات شارژ گاز کولر گازی

برای شارژ کولر گازی وسایل و تجهیزات خاصی مورد نیاز است که فرد متخصص باید توانایی کار با انواع تجهیزات را داشته باشد. در تهران سرویسکار کلیه همکاران ما با انواع تجهیزات شارژ گاز کولر گازی آشنا بوده و جدیدترین تجهیزات را در اختیار دارند.

  • گیج مانیفولد به همراه شیلنگ های مخصوص آنها
  • تجهیزات جوشکاری
  • پمپ وکیوم کولر گازی
  • انواع رابط ها
  • آمپر متر
  • انبر کور کن
  • ابزارهای مربوطه، مانند لوله مویی بر، آچارها، پیچ گوشتی و…
  • کپسول گاز کولر گازی
  • آینه تلسکوپی

انواع گاز شارژ کولر گازی

برای شارژ گاز کولر گازی گاز های مختلفی در بازار وجود دارد ولی تجربه به ما ثابت کرده قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي گاز هندی دارای کیفیت بالاتری نسبت به سایر گاز ها دارد لذا تکنسین های ما برای شارژ گاز کولر گازی همیشه از این نوع گاز استفاده می کنند.

قيمت کمپرسور کولر گازي تراست

انواع دیگری گاز برای شارژ کولر گازی وجود دارند که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و عبارتند از : R22 ، R410A ، R407A. گاز R22 در میان سایر گاز ها معروف تر میباشد اما متتاسفانه برای محیط زیست مضر است. به همین دلیل اغلب فقط در کشور های جهان سوم از این گاز استفاده میشود قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي .این گاز با نام آیوپاک دی فلورومتان نیز شناخته میشود. قیمت این گاز ارازن بوده و به همین دلیل مورد توجه است.

قيمت کمپرسور کولر گازي 18000

در مقابل گاز R410A قدرت خنک کنندگی بیشتری دارد و برای مناطق بسیار گرم گزینه خیلی خوبی است قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي . آسیب این گاز به محیط زیست بسیار کمتر میباشد. گاز R407A نیز آسیب زیادی به محیط زیست و لایه اوزون نمیزند و در بسیاری از کشور های توسعه یافته از این گاز استفاده میشود.

نحوه تشخیص کمبود گاز کولر گازی

یکی از راه های تشخیص کمبود گاز کولر گازی اختلال در روند خنک کردن کولر و سیکل تبرد می باشد قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي .در صورتی که گاز مورد نیاز در کولر گازی کاهش یابد فرایند خنک کردن با اختلال مواجه شده و کولر گازی نمی تواند در مدت زمان نرمال محیط را خنک کند.

صفحه نمایشگر کولر گازی

در صورتی که بر روی صفحه نمایشگر کولر گازی با ارور و یا خطا مواجه شدید می توانید متوجه شوید که گاز کولر گازی کاهش یافته است. قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي نشانه دیگر تشخیص کمبود گاز کولر گازی ایجاد صدا در حین کار کردن و برفک زدن قسمتی از پنل خارجی و لوله هاست. همچنین در صورتی که فشار مکش افت پیدا کرد نشانه آن است که گاز کولر گازی کم شده است.

فیلم شارژ گاز کولر گازی

در این قسمت فیلم شارژ گاز کولر گازی را برای شما قرار داده ایم که به صورت کلی می توانید با رونده این کار آشنا شوید.در صورتیکه تخصصی در زمینه شارژ کولر گازی ندارید حتما از یک فرد متخصص و ماهر در این زمینه کمک بگیرید قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي . این فیلم صرفا جهت آشنایی شما با روند کار می باشد.

شارژ گاز کولر گازی کریر

در صورتیکه کولر گازی کریر شما مانند گذشته محیط را خنک نمی‌کند باید برای شارژ گاز کولر گازی کریر اقدام کنید. قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي بهتر است برای شارژ کولر گازی کریر از گازR22 استفاده کنید که حجم مورد نیاز باید توسط متخصص در این زمینه مشخص شود. قیمت شارژ کولر گازی کریر با توجه به حجم گاز مورد نیاز و نوع گاز مبرد تعیین می گردد.

شارژ گاز کولر گازی حایر

اگر سرویس کولر گازی هایر هر ۶ ماه یکبار انجام شود هرگز شما با کمبود گاز کولر گازی مواجه نخواهید شد زیرا سرویسکار به قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي طور کامل حجم گاز کولر گازی را بررسی کرده و در صورت کمبود میزان مورد نیاز را شارژ میکند.

شارژ گاز کولر گازی ایوولی

انتخاب نوع گاز مبرد برای کولر گازی شما باید توسط متخصص تشخیص داده شود قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي . با توجه به مدل کولر گازی و جدید و قدیمی بودن آن نوع گاز مورد استفاده در کولر گازی متفاوت میباشد.

کولر گازی چیست؟

افزایش دمای هوا به خصوص در تابستان به گونه ای است که گاهی اوقات می تواند آزاردهنده باشد قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي . برای مقابله با این گرما روش های زیادی وجود دارد که بهترین آن کاهش دمای محیط و ایجاد هوایی مطبوع برای محل زندگی است.

کولر گازی برای ایجاد هوای مطبوع

کولر گازی به عنوان یک وسیله تهویه مطبوع هوا شناخته می شود که غالبا دارای دو ویژگی است و هم قابلیت ایجاد سرما و هم قابلیت ایجاد گرما دارد قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي . این وسیله با استفاده از گاز مخصوصی که در مخزن اصلی کولر قرار دارد و با به کارگیری انرژی برق، هوای گرم داخل ساختمان را به هوایی سرد و مطبوع تبدیل می کند.

کولر گازی چند نوع دارد؟

کولرهای گازی مانند هر وسیله انواع مختلفی دارند تا افراد توانایی انتخاب نوع مناسب با توجه به نیازهای خود را داشته باشند. قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي به عنوان مثال اندازه محیطی که نیاز به خنک شدن دارد باعث انتخاب نوع کولر گازی می شود یا برند و… نیز در انتخاب نوع کولر گازی موثر می باشند.

اسپلیت

دومین مدل کولرهای گازی کولرهایی است که بدون مجرا بوده و برای انواع ساختمان ها به خصوص فضاهای بزرگ بسیار کارآمد می باشند. اسپلیت ها یک ویژگی مهم دیگر نیز دارند و آن امکان دو قابلیتی بودن آنهاست. قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي به عبارتی کولرهای گازی اسپلیت علاوه بر سرما در فصل تابستان می توانند در هوای سرد زمستان هوای گرم تولید کرده و دو منظوره مورد استفاده قرار گیرند.

یونیت یا پنجره ای

اولین نوع کولرهای گازی کولر پنجره ای است. این کولرها مناسب افرادی است که برای نگهداری و نصب کولر در داخل ساختمان فضای کافی ندارند. قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي البته لازمه نصب این کولرها داشتن پنجره یا یک ورودی به خارج از ساختمان است که بنا به توضیحات داده شده برای آپارتمان ها این نوع کولر بهترین انتخاب است.

پرتال

کولر گازی پرتال از انواع کولر گازی های پنجره ای است با این تفاوت که به دلیل ظرفیت کمتر توان خنک کنندگی کمتری داشته و تنها مناسب فضاهای کوچک است. همچنین برخلاف مدل یونیت، قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي این مدل از کولر گازی دارای سر وصدای نسبتا زیادی است به همین دلیل برای محیط های شلوغ انتخاب مناسب تری می باشد.

مولتی اسپلیت

مولیت اسپلیت ها علاوه بر پنل خارجی که مکش هوای گرم را انجام می دهند دارای یک یا دو پنل در داخل خانه نیز هستند. قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي از نظر خنک کنندگی این کولرها سرما و برودت بیشتری داشته و چون دارای چند پنل هستند کمی بیشتر از سایر کولرها فضا اشغال می کنند.

داکت اسپلیت

کولرهای گازی داکت اسپلیت نوعی از اسپلیت ها هستند قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي با این تفاوت که دستگاه اصلی این کولرها در سقف کاذب نصب شده و برای انتقال سرما به بخش های دیگر فضا از کانال کشی استفاده می شود.

سقفی و زمینی، مرکزی

در نهایت کولرها به سه نوع سقفی، زمینی و مرکزی تقسیم می شوند که هرکدام در فضای مناسب قابل استفاده هستند. به قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي عنوان مثال کولر گازی مرکزی یا ایستاده به دلیل اندازه بزرگ تر و وزن بیشتر روی دیوار یا سقف قابل نصب نیست اما به دلیل ظرفیت بالاتر تولید سرمای بیشتری می کند.

بخش مکانیکی

یکی از دو بخش اصلی کولر گازی بخش مکانیکی آن است که از چند قطعه مختلف تشکیل می شود. از جمله قطعات بخش مکانیکی می توان به کمپرسور اشاره کرد که خود دارای انواع مختلفی است و برای ایجاد برودت کولر مورد استفاده قرار می گیرد. قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي در واقع این وسیله با مکش هوای گرم به سمت قطعه مربوطه فرآیند ایجاد باد سرد را آغاز می کند

نحوه عمل کمپرسور

نحوه عمل کمپرسور با ایجاد اختلاف فشار میان گازهاست و معمولا با یک مکش و رانش تبادل دما را انجام می دهد. از دیگر بخش ها می توان کندانسور را نام برد که قطعه ای است قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي مرتبط با کمپرسور و هوای گرم بعد از مکش به آن وارد می شود. این قطعه گرما را جذب و سرما را به محیط انتقال می دهد.

بخش الکتریکی

دومین بخش کولر گازی را قطعات قسمت الکتریکی این دستگاه تشکیل می دهند که در واقع ارتباط کولر با ریموت و… را برقرار می کنند قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي تا دستور صادر شده از طرف مصرف کننده را در کولر اجرا و با تاثیر بر بخش مکانیکی هوای سرد یا گرم را ایجاد و در داخل خانه پخش کند.

برد الکترونیکی

از اجزای این بخش می توان برد الکترونیکی را نام برد که وظیفه اجرا و کنترل فرمان ها را برعهده دارد. فیوز حرارتی، سنسور تنظیم دما، قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي خازن و تابلو برق از دیگر اجزای تشکیل دهنده بخش الکتریکی کولر گازی می باشند.

کاربردها و محل های استفاده از کولر گازی

همان طور که گفته شد بیشتر کولر گازی های مصرفی امروزی دارای دو قابلیت سرمایش و گرمایش هستند که این قابلیت از طریق کپسول گاز کولر گازی و اثر گاز موجود در آن ایجاد می شود. قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي اما عمده ترین مصرف کولرهای گازی استفاده در جهت خنک کردن محیط است. از جمله مکان هایی که کولر گازی بیشترین کاربرد را در آن دارد می توان به هتل ها اشاره کرد.

کاربرد ها و مهم ترین مزایای استفاده از کولر گازی چیست؟

در زمان انتخاب یک وسیله سرمایشی، معمولا گزینه های زیادی مطرح می شوند اما این که کدام وسیله بیشترین کاربرد را داشته و انتخاب بهتری است موضوع صحبت این بخش است. قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي به خصوص در میان کولرها، بیشتر افراد هنوز هم با تصور کم مصرف بودن و هزینه کمتر استفاده از کولر آبی ابتدا به سراغ این وسیله می روند در حالیکه از نظرات زیادی استفاده از کولرهای گازی بسیار به صرفه تر تمام می شود.

قيمت کمپرسور کولر گازي 30000

استفاده از کولر آبی در هتل ها می تواند باعث مصرف بی رویه آب و برق شود و این در حالی است که خنکای آن در آب و هوای گرم بیشتر شرجی است تا خنکی مطبوع، قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي در حالیکه با مصرف کولر گازی می توان حتی در زمان کوتاه هوا در فضای مورد نظر را بهبود بخشید.

قيمت کمپرسور کولر گازي 30000

قيمت کمپرسور کولر گازي 30000

مزایای استفاده از کولر گازی

مزیت استفاده از کولر گازی تنها خنک کنندگی آن نیست، این وسیله به دلیل اینکه برخلاف کولر آبی با استفاده از کپسول گاز کولر گازی برودت را ایجاد می کند هیچگونه گرد و خاک و آلودگی ایجاد نمی کند، همچنین ظرفیت بالای آن باعث خنک کردن سریع محیط نسبت به سایر وسایل سرمایشی می شود. قيمت گاز کولر گازي يک کيلويي از دیگر مزایای کولر گازی می توان به مستقل بودن آن اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *