وبلاگ

قیمت پروانه فن اسپليت

قیمت پروانه فن کولر گازی

قیمت پروانه فن اسپليت

قیمت پروانه فن اسپليت به دو بخش یونیت داخلی و خارجی تقسیم بندی می گردد که از طریق لوله های رابط مسی به یکدیگر متصل شده و قابلیت سرمایش و گرمایش را فراهم می نماید.

قیمت پروانه فن اسپليت

کاربرد پروانه فن کولر گازی که در قسمت خارجی یا همان یونیت خارجی نصب می گردد دفع گرما از کندانسور بوده و باعث می گردد تا حرارت حاصل از عملکرد کمپرسور و همچنین این گرمای فضای داخلی به واسطه عملکرد پروانه فن کولر گازی به محیط خارجی منتقل گردد.

قیمت پروانه فن اسپليت

قیمت پروانه فن اسپليت

ساختار پروانه فن کولر گازی

به طور معمول در دستگاه های کولر گازی، پروانه تشکیل شده است یک دایره برش خورده که طرح ها به صورت جداگانه قابل شمارش می باشند و با به چرخش در آمدن این پروانه جریان باد از سطح کندانس به عبور کرده و گرما را دفع میکند و این امر باعث می گردد تا سیستم به خوبی عمل کند.

پروانه فن چیست؟

اکثر کولرگازی‌ها درون خود، دارای دو پروانه فن می‌باشند. پروانه‌ها بر روی شافت موتور قرار گرفته‌اند. پروانه‌ی اول، پروانه‌ اواپراتور است که از بخش ورودی، هوا را به داخل می‌کشد و آن را از طریق فشار زیادی به سمت لوله های آلومینيومی اواپراتور که سرد هستند، هدایت می کند. با این روش سرما و خنکی کولر وارد هوای محيط می‌شود.

چه زمانی پروانه فن کولر گازی جنرال از بالانس خارج می‌گردد؟

این اتفاق بعد از چند سال کار کردن و یا چند فصل کار کردن ممکن است اتفاق بیفتد.
عمدتاً در مناطق جنوبی و یا مناطقی که ریزگردهای زیادی در هوا معلق است بیشتر دیده می شود اما دلیل این موضوع انباشته شدن ریزگردها در قسمت درونی پروانه می باشد.
در صورتی که پروانه را از نزدیک دیده باشید میبینید که قسمت پشتی آن فضای خالی دارد و این فضای خالی جهت بالانس کردن و اتصال به موتور فن در نظر گرفته شده است.

ساختار پروانه فن کولر گازی

به طور معمول در دستگاه های کولر گازی، پروانه از یک دایره‌ی برش خورده که طرح‌ها به صورت جداگانه قابل شمارش می‌باشند تشکیل شده است. با به چرخش در آمدن پروانه، جریان باد از سطح کندانسور عبور کرده و گرما را دفع می‌کند. این امر باعث می‌گردد تا سیستم به خوبی عمل کند.

پروانه فن بلوور

پروانه فن کولر گازی پیش از بسته شدن روی دستگاه تست شده است. این امر به معنای بالانس شدن و در مرکز قرار گرفتن پروانه همسو با موتور فن می‌باشد. به دلیل قالب هایی که ممکن است مواد ریخته‌گری آنها با یکدیگر متفاوت باشد، حتما باید پروانه روی کار نصب شده و از بالانس بودن آن اطمینان حاصل شود. در صورتی که این بالانس انجام نشود، لرزش زیادی در زمان کار کردن یونیت خارجی احساس می‌گردد که این لرزش همراه با صدای زیاد و ایجاد عدم آسایش برای کاربر خواهد بود.

چه زمانی پروانه فن کولر گازی از بالانس خارج می‌گردد؟

این اتفاق بعد از چند سال کار کردن و یا چند فصل کار کردن ممکن است اتفاق بیفتد. عمدتا در مناطق جنوبی و یا مناطقی که ریزگردهای زیادی در هوا معلق است، این اتفاق دیده می‌شود. اما دلیل این موضوع انباشته شدن ریزگردها در قسمت درونی پروانه می‌باشد. در قسمت پشتی پروانه فضای خالی وجود دارد. این فضای خالی جهت بالانس کردن و اتصال به موتور فن در نظر گرفته شده است.

چرا فن کولر گازی کار نمی‌ کند؟

کولر گازی یا اسپیلیت یکی از بهترین دستگاه‌های سیستم تهویه هواست که امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار است. از مهم‌ترین مزایای استفاده از این وسیله می‌توان به تولید هوای خنک و مطبوع در کسری از ثانیه اشاره کرد. این سیستم تهویه هوا برای داشتن عملکردی مناسب و بی‌نقص نیاز به سرویس شدن به موقع دارد

کولر گازی

کولر گازی یا اسپیلیت یکی از بهترین دستگاه‌های سیستم تهویه هواست که امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار است. از مهم‌ترین مزایای استفاده از این وسیله می‌توان به تولید هوای خنک و مطبوع در کسری از ثانیه اشاره کرد.

علت کار نکردن فن کولر گازی

فن که در پنل خارجی اسپیلت و در جلوی کمپرسور قرار دارد، حاوی 3 یا 4 پره است که توسط یک موتور به حرکت در می‌آید. قیمت پروانه فن اسپليت وظیفه اصلی فن در اسپیلت انتقال هوای گرم به بیرون و خنک کردن کمپرسور و کنداسور است. مسلما کار نکردن پره می‌تواند عمل خنک‌کنندگی هوا را با مشکلی جدی روبرو کند و یا حتی به قطعات اسپیلت آسیب برساند.

سیستم تهویه هوا

این سیستم تهویه هوا برای داشتن عملکردی مناسب و بی‌نقص نیاز به سرویس شدن به موقع دارد؛ زیرا مانند دیگر وسایل برقی نیاز به تعویض قطعه و یا مواردی از قبیل شارژ گاز خنک‌کننده (مبرد) و… خواهد داشت. یکی از اتفاق‌های رایجی که قیمت پروانه فن اسپليت ممکن است برای هر اسپیلیت اتفاق بیفتد، کار نکردن فن کولر گازی است.

خرابی موتور فن گردشی

به موتور فن گردشی، موتور فن دوال شفت نیز گفته می‌شود زیرا دو پروانه دارد که هر کدام، در یک سمت از موتور قرار دارد. قیمت پروانه فن اسپليت یکی از این دو پروانه وظیفه کاهش حرارت و خنک کردن کویل‌های چگالنده را بر عهده دارد و دیگری هوا را بر روی کویل‌های تبخیر کننده به گردش در می‌آورد.

قیمت پروانه فن کولر گازی

موتور فن گردشی برای انجام وظیفه خود به بیرینگ‌های خاصی مجهز است که ممکن است در اثر گذشت زمان شل، خمیده و یا حتی ساییده شوند. برای اینکه از سالم بودن بیرینگ‌ها مطمئن باشید تنها کافیست که شفت موتور را بچرخانید؛ در صورتی که شفت‌ها لق بودند و یا در چرخیدن آزادانه مشکل داشتند، احتمالا نیاز است که موتور فن دوال شفت تعویض گردد.

قیمت پروانه فن کولر گازی

قیمت پروانه فن کولر گازی

خرابی برد رله

برد رله وظیفه فرمان‌دهی به دیگر اجزای و تامین ولتاژ مناسب آنها را بر عهده دارد. خرابی این برد می‌تواند منجر به عدم ارسال فرمان به کار کردن فن اسپیلت شود و قیمت پروانه فن اسپليت یا در تامین ولتاژ مناسب برای فن به مشکی بر بخورد. هر یک از این دو مورد می‌تواند در کار نکردن فن کولر گازی دخیل باشند.

سوختن خازن

خازن‌های موجود در کمپرسور با استفاده از یک پایه الکتریکی به کمپرسور نصب شده‌اند که سوختن آن عملکرد فن را با اختلال روبه رو می‌کند. به همین دلیل نیاز است با استفاده از یک مولتی‌متر از وجود جریان الکتریکی در آنها اظمینان خاصل کنیدو در صورت لزوم برای تعویض آنها با نمایندگی کولر گازی خود تماس بگیرید.

خرابی ترمیستور

ترمیستور یک سنسور حرارتی است که وظیفه دارد دمای محیط، ، کمپرسور، لوله مسی های اواپراتور و کندانسور و را به دست آورد و به برد کولر گازی ارسال کند. قیمت پروانه فن اسپليت خرابی این سنسور حرارتی می‌تواند در عملکرد فن نیر موثر باشد.

خرابی ترموستات

ترموستات در کولر گازی وظیفه دارد تا هوای محیط را متعادل نگه دارد و به دمای مطلوب مورد نظر شما برساند. پس می‌توان نتیجه گرفت که فعالیت و یا عدم فعالیت کمپرسور توسط ترموستات نیز کنترل می‌شود. قیمت پروانه فن اسپليت در صورت خرابی ترموستات، اطلاعات اشتباهی به اسپیلت داده می‌شود که می‌تواند کار نکردن فن این وسیله را به همراه داشته باشد.

آسیب دیدن سوییچ چند وضعیتی

سوییچ چند وضعیتی سرعت چرخش و هوادهی فن کولر را با تغییر میزان برق ورودی به فن بر اساس نیاز کولر گازی تنظیم می‌کند. قیمت پروانه فن اسپليت آسیب دیدن و خراب شدن این سوییچ می‌تواند باعث کار نکردن فن کولر گازی شود.

کولر آبی

در ابتدا، برای این که بهتر به تفاوت کولر آبی و کولر گازی پی ببریم، لازم است که با تعریف جامعی از هردو مدل کولر و همچنین طرز کار آن‌ها برسیم. به همین دلیل، قیمت پروانه فن اسپليت در ادامه، به صورت مختصر در خصوص کولر گازی و کولر آبی توضیح داده شده است و روش کار هر کدام نیز توضیح داده شده است.

کولر گازی

با وجود این که شاید دور از انتظار شما به نظر برسد، مدل گازی کولر با اختلاف زمانی نسبتا کمی پس از کولر آبی ساخته شد و به بازار معرفی شد. کولر گازی، با دریافت هوای گرم، آن را از داخل اتاق بیرون می‌کند و در واقع چرخه‌ی هوای داخل فضا را معکوس می‌کند تا هوا خنک‌تر شود.یکی از نکات جالبی که در خصوص بسیاری از مدل‌های کولر گازی، چه در گذشته و چه در زمان حال وجود دارد این است که این عملکرد بر اساس دمای فعلی اتاق می‌تواند تغییر کند.

کولرهای گازی به سه دسته یا کلاس تقسیم می‌شود

دسته اول که T1 نام دارد، مناسب مناطق گرمسیری است.
دسته دوم که با نام T2 نیز شناخته می‌شود، برای مناطق خنک مناسب است
دسته سوم یا T3 در مناطقی با آب و هوای معتدل کاربرد دارد.

کولرهای گازی در چه مناطقی استفاده می‌شوند؟

جدا از مبحث مقایسه کولر آبی و گازی، یکی از موارد مهمی که باید در خصوص کولرهای گازی بدانید، استفاده مناسب از این دستگاه در مناطق مختلف است. قیمت پروانه فن اسپليت در فصل‌های گرم، این دستگاه جزو پرمصرف‌ترین لوازم خانگی به شمار می‌رود.

تفاوت کولر آبی و کولر گازی

در این بخش، سعی کرده‌ایم تا با بیان تفاوت کولر آبی و کولر گازی، ویژگی‌های مهم و اساسی این دو مدل را بررسی کنیم. حال می توانیم از این طریق، قیمت پروانه فن اسپليت به مهم‌ترین مزایا و معایب کولر آبی و گازی دست پیدا کنیم.

بررسی تفاوت از نظر عملکرد و نتیجه

اگر ملاک انتخاب شما صرفا خنک شدن هوا باشد، کولر گازی انتخاب مناسب‌تری خواهد بود. چرا که این مدل، هوای داخل خانه قیمت پروانه فن اسپليت را خنک‌تر می‌کند و امکان انتخاب میزان دمای داخل را به شما می‌دهد.

بررسی تفاوت از نظر مصرف انرژی

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که کولرهای گازی دارند، میزان مصرف انرژی آن‌ها است. به طور کلی کولرهای گازی چند برابر بیشتر از کولرهای آبی برق مصرف می‌کنند. قیمت پروانه فن اسپليت با این وجود، راه‌هایی برای کاهش مصرف انرژی وجود دارد. به طور مثال، می‌توانید کولر را در جهت مسیر وزش باد نصب کنید و یا از لامپ‌های کم مصرف استفاده کنید.

بررسی تفاوت از نظر قیمت و هزینه نگهداری

با توجه به عملکرد متفاوتی که این دو مدل دارند، طبیعتا هزینه‌های نگهداری آن‌ها نیز با هم متفاوت است. در مقایسه کولر آبی و گازی، مهم‌ترین نکته میزان استفاده از هرکدام است. برای کولرهای آبی، معمولا تنها هزینه‌ی مورد نیاز، هزینه‌ی تمیز کردن یا تعویض پوشال و دریچه‌ها است. قیمت پروانه فن اسپليت در حالی که کولر گازی، چون در تمامی فصول سال قابل استفاده است، هزینه‌ی بیشتری برای نگهداری نیاز دارد.

بررسی تفاوت از نظر محل زندگی

یکی از نکات مثبت کولرهای آبی، افزایش رطوبت هوای فضای داخلی است.بنابراین، حتی با وجود این که کولرهای گازی در خنک کردن هوا عملکرد بهتری دارند، قیمت پروانه فن اسپليت اما برای شهرهایی با هوای گرم و خشک مانند خراسان یا یزد، کولرهای آبی گزینه‌ی بهتری هستند.

قیمت پره کولر گازی

در صورتی که با صدای زیاد کولر گازی مواجه شده‌اید، در قدم اول، از سفت بودن پیچ و مهره‌های دستگاه مطمئن شوید. در صورتی که باز هم مشکل حل نشد، قیمت پروانه فن اسپليت احتمال دارد که مسئله با روغن کاری حل شود. با این وجود، در صورت نیاز، از یک متخصص کمک بگیرید تا با بررسی کمپرسور و کندانسور، صدا را قطع کند.

قیمت فن کولر گازی

مشکلاتی از قبیل کار نکردن فن کولر گازی یا خاموش شدن ناگهانی کولر گازی، می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند. بهتر است در صورت نداشتن تجربه، قیمت پروانه فن اسپليت از کمک یک تعمیرکار متخصص استفاده کنید تا مشکل اصلی ریشه یابی و به صورت کامل حل شود.

قیمت پروانه فن کولر گازی جنرال

بحث مقایسه کولر آبی و گازی در همین جا به پایان می‌رسد. در صورتی که کولر شما به هر مشکلی برخورده است، مجموعه تعمیر آنلاین آماده است تا در خصوص انواع خدمات مربوط به این دستگاه، قیمت پروانه فن اسپليت از جمله تنظیم باد کولر گازی، رفع شوره کولر آبی و سایر خدمات مربوطه، به شما کمک کند.

نحوه تنظیم باد گرم کولر گازی

نکته قابل توجهی که باید در مورد تنظیم باد گرم کولر گازی مد نظر داشته باشید، آگاهی از وجود قابلیت گرمایشی در کولر گازی می‌باشد. در واقع اکثر کولرهای گازی، قیمت پروانه فن اسپليت در مدل‌های دوفصله تولید شده و هر دو حالت گرمایش و سرمایشی را دارا می‌باشند. با این وجود باید ابتدا به بررسی مدل دستگاه خود اقدام نمایید تا از وجود این قابلیت در کولر گازی اطمینان پیدا کنید

پروانه داکت اسپلیت

در قسمت تنظیمات کولر گازی، حالت‌های سرمایشی و گرمایشی با عناوین فن (FAN)، گرما (HEAT)، سرما (COOL)، خشک (DRY) و خودکار (AUTO) نشان داده شده‌اند. قیمت پروانه فن اسپليت همچنین این حالت‌های تنظیمات بر روی نمایشگر ریموت کنترل کولر گازی، به ترتیب با اشکالی به صورت پنکه، خورشید، دانه برف، قطره آب و چند فلش مدور نمایش داده شده‌اند.

انواع فن بلوور

به طور معمول متعادل‌ترین و بهترین دمای گرمایشی کولر گازی که برای افراد مناسب باشد، در محدوده ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. البته حداکثر درجه گرمایشی دستگاه، تا دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد نیز قابل تنظیم می‌باشد. قیمت پروانه فن اسپليت اما با توجه به دمای بیان شده به عنوان مناسب‌ترین دما برای بدن انسان، توصیه می‌کنیم که تنظیم دمای کولر گازی در محدوده‌ی بیان شده و حداکثر ۲۶ درجه سانتی‌گراد انجام شود.

چگونه کولر گازی باد گرم می‌زند؟

در مورد پاسخ به این سوال که چگونه کولر گازی باد گرم می‌زند، باید با نحوه عملکرد سیستم گرمایشی دستگاه آشنا شوید، قیمت پروانه فن اسپليت تا در صورت بروز مشکل و ایراد در کولر گازی بتوانید به رفع آن و عیب‌یابی دستگاه اقدام نمایید.

موتور فن بلوور

از این رو اگر متوجه کار نکردن یکسره و مداوم کولر گازی در حالت گرمایشی دستگاه شدید، این امر را نشان از وجود مشکل و ایراد دستگاه در نظر نگیرید. قیمت پروانه فن اسپليت بنابراین توجه داشته باشید که همان طور که عملکرد کولر گازی در حالت سرمایش، بعد از رسیدن دمای اتاق به مقدار تنظیم شده، متوقف و یا بر روی دور کند قرار خواهد گرفت، در حالت گرمایشی نیز همین روال وجود خواهد داشت و نشان از وجود ایراد در دستگاه نخواهد بود.

آموزش نصب کولر گازی اسپیلت

کولر گازی دستگاهی برقی است که با استفاده از گاز مبرد دمای هوای ساختمان را به میزان مورد نظر شما می‌رساند. این دستگاه به نسبت کولر‌های آبی از حجم و وزن کمتری برخوردار است و زیبایی بیشتری دارد. استفاده از کولر گازی به دلیل عدم افزایش رطوبت موجود در هوا، قیمت پروانه فن اسپليت در شهرهای شرجی به ویژه جنوب کشور رواج یافته است. به همین دلیل نیاز به یادگیری مراحل نصب کولر گازی بسیار احساس می‌شود.

آموزش نصب کولر گازی اسپیلت

آموزش نصب کولر گازی اسپیلت

بهترین محل برای نصب یونیت داخلی کولر گازی اسپیلت

  • یونیت نباید در نور مستقیم خورشید قرار داشته باشد.
  • به هیچ عنوان اسپیلت را در نزدیکی منابع گرمایی مانند اجاق گاز یا شوفاژ نصب نکنید.
  • یونیت داخلی باید حداقل 15 سانتی‌متر فضای باز در اطراف خود داشته باشد.
  • ارتفاع اسپیلت از زمین باید حداقل 2 متر و 15 سانتی متر باشد.
  • قیمت پروانه فن اسپليت از نصب اسپیلت بر روی دیوارهای کاذب و سست خودداری نمایید.

مراحل نصب کولر گازی

نحوه نصب کولر گازی خیلی سخت نیست اما نیاز به ابزار تخصصی و اندکی تجربه فنی دارد. لذا در صورتی که هیچ‌یک از این دو مورد را ندارید بهتر است برای جلوگیری از خسارت به دستگاه و ساختمان، از یک تکنسین مجرب کمک بگیرید. قیمت پروانه فن اسپليت چرا که در آموزش نصب کولر گازی به صورت مجازی اگرچه سعی می‌شود تمامی نکات گفته شود اما ممکن است شما با برخی از اصطلاحات و نحوه کار با ابزارهای به خوبی آشنا نباشید.

ایجاد سوراخ لوله‌کشی

یک سوراخ دیگر برای لوله‌کشی در دیوار ایجاد کنید. این سوراخ بر اساس قطر لوله انجام می‌شود.
در انتخاب سوراخ به مواردی چون فاصله آن تا کندانسور را نیز در نظر بگیرید تا به اندازه کافی لوله توکار مسی داشته باشید.
سوراخ باید به گونه‌ای باشد که را به سمت بیرون و پایین حرکت کند تا عمل زهکشی به خوبی انجام شود.
قیمت پروانه فن اسپليت یک عدد فلنج منعطف را در سوراخ قرار دهید.

نصب صفحه فلزی

با توجه به آموزش نصب کولر گازی که توسط تکنسین‌ها داده می‌شود، اولین قدم پس از پیدا کردن بهترین مکان، نصب صفحه فلزی یا همان پلیت بر روی دیوار است. تنها کافیست مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

قیمت پروانه فن اسپليت سوارخ‌های لازم برای نصب را بر روی دیوار را با دریل ایجاد کنید.
رول پلاک را در سوراخ قرار دهید و آنها را به همراه صفحه فلزی، محکم به دیوار پیچ کنید.

اتصال لوله‌ها

  1. لوله توکار مسی را از سوراخ ایجاد شده در دیوار رد کنید.
  2. زاویه انحراف و خمیدگی را کم کنید تا از عملکرد خوب واحد مطمئن شوید.
  3. کلاه لوله را در قیمت داخلی و پایانی لوله PVC دهید و آن را به سمت سوراخ دیوار هدایت کنید.
  4. تمامی لوله‌های مسی، لوله تخلیه و کابل قدرت را با استفاده از نوار الکتریکی ببندید.
  5. لوله تخلیه را به سمت پایین قرار دهید تا جریان آب آزاد باشد.
  6. لوله را به سونیت داخلی وصل کنید و با استفاده از دو آچار و چرخاندن در جهت مخالف، اتصالات را کاملا محکم گردانید.
  7. لوله زهکشی آب را به پایه واحد داخلی نصب کرده و از مکان مناسب آن برای تخلیه آب مطمئن شوید.

بررسی اتصالات الکتریکی

پنل ظاهری یونیت داخلی را بردارید و از اتصال سیم و کابل‌های آن به پایانه‌های پیچ اطمینان پیا کنید. قیمت پروانه فن اسپليت شما می‌توانید برای این کار از نمودار یونیت نیز استفاده کرده و با آن تطابق دهید.

نصب یونیت داخلی

قیمت پروانه فن اسپليت پس از اتصال لوله‌ها و اطمینان از اتصالات الکتریکی، یونیت داخلی را به صفحه فلزی نصب کنید. برای این کار باید آن را از پایین به بالا بکشید تا در داخل پلیت کاملا قفل شود و بر روی دیوار قرار گیرد.

فن کولر گازی در پنل داخلی و خارجی چگونه کار میکند دارد؟

فن کندانسور یا پنل خارجی اسپیلت عموما دارای 3 تا 4 پروانه میباشد که بوسیله موتورفن به حرکت در می آید. محل آن در کنار موتور کولر گازی و روبروی کویل کندانسور است. گاز مبرد بخاطر انبساط گرم شده و این گرما از طریق فن کندانسور به بیرون هدایت میشود تا کندانسور را خنک کند. گرمای بیش از حد میتواند آسیب های جدی به سیم پیچ های کمپرسور وارد کند. قیمت پروانه فن اسپليت وظیفه فن کولر گازی کم کردن دمای مبرد به مقدار قابل توجهی است تا حالت سرمایش گاز حفظ شود.

چرا فن کولر گازی در پنل داخلی کار نمیکند؟

خرابی سنسور دما، وقتی دستگاه نتواند دمای محیط را بدرستی تخمین بزند فن داخلی از برد اصلی دستوری دریافت نمیکند.
خرابی موتور بلوور فن اسپیلت به دلیل سوختن سیم پیج ها یا ساییده شدن بلبرینگ های داخلی.
قیمت پروانه فن اسپليت ایرد در سوییچ چند حالته این قطعه وظیفه تنظیم جریان ورودی برق به نسبت قدرت فن را برعهده دارد.

چرا فن کولر گازی در کندانسور کار نمیکند؟

بررسی خرابی خازن میتواند علتی ساده ولی مهم باشد. (خازن کولرگازی چیست و نحوه عیب یابی آن)
تست موتور فن دو شفت بروز ایراد در آن باعث سرو صدا یا ایجاد خرابی در چرخیدن پروانه ها میکند.
معیوب بودن موتور فن، در صورتی که موتور آن سوخته یا بلبرینگ های مستهلک شده باشند توانایی چرخاندن پروانه را ندارد.
بررسی رله برد، زمانی که ولتاژ وارد برد اصلی میگردد رله برد میبایست تقسیم ولتاژ به برخی از قسمتهای را بر عهده گیرد نمونه ای از آنها فن کولر گازی است.
خرابی برد فرمان، دستور به راه افتادن موتورفن فرستاده نمیشود.

چرا فن کولر گازی صدا می­دهد؟

سیستم کولرگازی به گونه ای طراحی شده است که از دو قسمت پنل داخلی و پنل خارجی تشکیل شده است. با توجه به ساختار آن، قسمت پرسروصدای آن یعنی کمپرسور در پنل خارجی قرار گرفته که صدای آن موجب آزار ساکنین منزل نشود. با این اوصاف به مرور زمان و استهلاک قطعات دستگاه، قیمت پروانه فن اسپليت امکان دارد کولرگازی صداهای ناهنجار و آزاردهنده­ای از خود ایجاد کند که در ادامه به دلایل ایجاد این صدا و یا لرزشهای ناشی از آن اشاره خواهد شد.

چگونه از خرابی موتور فن کندانسور جلوگیری کنیم؟

قیمت پروانه فن اسپليت گرم شدن بیش از حد موتور فن میتواند باعث آسیب به آن شود. باید عوامل این اتفاق را عیب یابی و از وقوع آن جلوگیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *