وبلاگ

قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا

قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا

فن کولر گازی پنجره ای سوپرا یکی از قطعات کولر گازی بلوور فن می‌باشد که می‌تواند جریان هوا را با فشار کم ولی در حجم زیاد ایجاد کند. بلوور فن معمولا در کولرهای هوای بزرگ استفاده می‌شود.

قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا

این قطعه به موتورفن کولر گازی وصل می‌شود و هوا را به خارج از دستگاه پرتاب می‌کند. با توجه به برند کولر گازی، طول و قطر بلوور فن‌ها با هم متفاوت است. برای خرید بلور فن باید به سه نکته اساسی توجه داشته باشید:

  • طول
  • قطر
  • طرز اتصال به شفت موتور فن (کنار، داخل یا خارج)

طول و قطر بلوور فن

هر چقدر طول و قطر بلوور فن بیشتر باشد، میزان هوادهی و پرتاب باد کولر گازی بیشتر خواهد بود. در موقع خرید این محصول طول و قطر بلوور فن را با متر یا خط کش اندازه گیری کنید تا با توجه به نوع کولر گازی خودتان، محصول مورد نظر را پیدا کنید. در برخی از کولر گازی‌ها برای استفاده بهینه از فضای داخلی آن، بلوور فن از داخل به شفت موتورفن متصل می‌گردد. گاهی نیز برای اینکه در صورت لزوم به راحتی و آسانی تعویض شود، در کنار شفت موتورفن وصل می‌گردد.

عوامل مهم برای خرید بلوور فن

قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا برای خرید بلوور فن سه عامل مورد نیاز است :

طول بلور فن

بلوور فن یک استوانه هست. هر استوانه دو آیتم اندازه گیری دارد که در ازای بلوور فن، همان طول بلور فن است. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا با خط کش یا متر قابل اندازه گیری است. به عنوان مثال قطر این بلوور فن 9/5 سانتیمتر می‌باشد.

قطر بلور فن

هر استوانه علاوه بر طول دارای یک قطر می باشد. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا اندازه قطر بلوور فن توسط خط کش یا متر قابل اندازه گیری است.

اتصال به شفت موتور فن

در بعضی از بلوور فن‌ها برای استفاده حداکثری از فضای پنل، پیچ آن از داخل به شفت موتور فن وصل می‌شود. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا در بعضی دیگر برای راحتی تعویض بلوور فن، پیچ اتصال آن به شفت موتور فن در کنار بلوور فن وجود دارد.

قطعات مختلف کولر گازی سوپرا SUPRA

قطعات کولر گازی سوپرا SUPRA دارای دو بخش مکانیکی و الکتریکی می باشد. قسمت های مکانیکی قسمت هایی مثل موتور، کندانسور، اپراتور، قطعات گازی سوپرا SUPRA و برقی و موارد مشابه دیگر می باشند. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا در بخش الکتریکی فن، پروانه، برد، سنسور، خازن و موارد مشابه دیگر هستند که تمام این قطعات کولر گازی سوپرا SUPRA در کنار یکدیگر عمل می کنند

قطعات کولر گازی سوپرا SUPRA

قطعات کولر گازی سوپرا SUPRA جهت تعمیر کولر گازی یا حتی نصب کولر گازی بعضاً مورد استفاده سرویس کاران قرار میگیرد. کولر گازی قطعات بسیار زیادی دارد که هر کدام عملکرد خاص خود را دارد. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا هر قطعه معمولاً امکان تعمیر و حتی جایگزینی دارد. با توجه به این که سرویس کار می بایست تمامی بخش ها و قسمت ها و قطعات کولر گازی سوپرا SUPRA را بشناسد

کمپرسور کولر گازی سوپرا SUPRA

کمپرسور کولر گازی سوپرا SUPRA یکی از مهم ترین و می توان گفت قلب تپنده قطعات کولر گازی سوپرا SUPRA می باشد. این قطعات کولر گازی سوپرا SUPRA عملیات مکش گاز و هدایت آن را بر عهده دارد. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا این قطعه اختلاف فشار گاز ایجاد کرده و از طریق قطعه دیگری بنام مبرد از یک قسمت به قسمت دیگر منتقل می کند.

اواپراتور کولر گازی سوپرا SUPRA

اواپراتور مجموعه ای متشکل از صفحات آلومینیومی و لوله های مسی می باشد که در بخش درونی کولر گازی سوپرا SUPRA تعبیه شده است. این قطعه محل خنک سازی هوا جهت سرمایش می باشد. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا ذر این حالت هوا از بیرون وارد کولر گازی سوپرا SUPRA می شود و این قطعات کولر گازی سوپرا SUPRA هوا را به محیط منتقل می کند.

کندانسور کولر گازی سوپرا SUPRA

کندانسور از دیگر قطعات کولر گازی سوپرا SUPRA می باشد که از مجموعه لوله های مسی و آلومینیومی تشکیل شده است. کندانسور کولر گازی سوپرا SUPRA در بخش خارجی یا بیرونی کولر تعبیه شده است که با جذب گرمای گاز مبرد یا دف قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا سرمایش هوا را به محیط منتقل می کند.

الکتروموتور فن کولر گازی سوپرا SUPRA

وظیفه این قطعات کولر گازی سوپرا SUPRA کنترل سرعت پروانه کولر گازی سوپرا SUPRA می باشد قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا که با حرکت دورانی هوا را به محیط منتقل می کند.

اکسپنشن کولر گازی سوپرا SUPRA

از دیگر قطعات کولر گازی سوپرا SUPRA می باشد که یک قطعه مکانیکی به شمار می رود و وظیفه این قطعه افت فشار مبرد و تبخیر آن قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا در اواپراتور قطعات کولر گازی سوپرا SUPRA می باشد.

سنسور کولر گازی سوپرا SUPRA

سنسور تنظیم دمای کولر گازی سوپرا SUPRA با توجه به فرمانی که به کولر گازی سوپرا SUPRA داده می شود قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا فرمان قطع و وصل کولر گازی سوپرا SUPRA را صادر می کند.

برد کولر گازی سوپرا SUPRA

قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا برد کولر گازی که پیشتر گفته شده بود از مهم ترین قطعات کولر گازی سوپرا SUPRA می باشد یک قطعه مکانیکی بوده که فرمان های لازم را به دیگر قطعات صادر می کند.

خازن کولر گازی سوپرا SUPRA

قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا هدف خازن کولر گازی سوپرا SUPRA افزایش گشتاور دستگاه در زمان راه اندازی کمپرسور می باشد.

فیوز حرارتی کولر گازی سوپرا SUPRA

قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا یک قطعه حرارتی خودکار است که کمپرسور در مقابل نوسانات برق از قطعات کولر گازی سوپرا SUPRA و بطور کلی از کولر گازی سوپرا SUPRA محافظت می کند.

فن کولر گازی پنجره ای اسپلیت

تابستان یکی از گرم ترین فصل سال است، برای همین از دستگاه های خنک کننده مانند کولر گازی، فن و پنکه استفاده می کنیم، این نوع محصول در انواع پنجره ای، قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا ایستاده و اسپلیت در بازارهای جهانی موجود بوده و در انواع طرح و رنگهای مختلف تجارت می شود. نبود وسایل سرمایشی موجب شده دمای محل سکونت یا کار شما در این فصل بالا رفته و با شدید شدن حرارت اتاق، بدنتان دچار گرما زدگی شود

فن کولر گازی

همه ما در تابستان از کولر گازی برای خنک کردن خانه خود استفاده می کنیم و بعد از گذشت گرما دستگاه را خاموش کرده و تا فصل بعدی روشن نمی کنیم، قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا همین امر موجب شده بر روی فن، گاز، فیلتر و اقلامهای دیگر آن، گرد و غبار نشسته و برای استفاده در سال آینده مشکلات فنی پیدا کند

فن کولر گازی پنجره ای سوپرا

یکی از قدیمی ترین کولر گازی ایستاده نوع پنجره ای سوپرا است که معمولا وزنی سنگین همراه با فن قدرتمند داشت، اما مشکل اساسی که در آن به وجود می آمد، خازن آن بود زیرا برای ذخیره کردن انرژی در خود فشار برق زیادی را تحمل میکرد که با نوسان برق موجب خرابی این قطعه می شد، قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا جالبه بدانید با از کار افتادن این قطعه باز هم عملکرد خود را حفظ کرده و شروع به خنک کردن فضای خانه میکرد

فن کولر گازی اسپلیت

وسایل سرما و گرمایشی مانند کولر گازی کم مصرف اسپلیت موتور سنگینی داشته که معمولا در پشت دستگاه اصلی، بیرون از خانه بر روی دیوار نصب میگردد قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا و اجزای داخلی آن از فن، آرمیچر، کمپرسور، رادیاتور و لوله موبین تشکیل شده است. اجزای درونی دستگاه اصلی که در داخل خانه نصب میگردد شامل: برد الکترونیکی، سنسور تنظیم دما، صفحه نمایشگر، لوله تخلیه آب، قطعه پرتاب باد، تنظیم حالت و فیلتر هوا نیز تشکیل می شود.

فن کولر گازی سامسونگ

یکی از بهترین برند در بازار جهانی، سامسونگ بوده که در تولید کولرهای گازی حرف اول را در دنیا می زند، قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا زیرا توسط مهندسان خود تصمیم به اضافه کردن فن کمکی به داخل موتور گرفته اند تا موجب خنک کنندگی فضای خانه یا محل کار در مدت زمان کوتاه تر با مصرف برق کمتر شوند

فن کولر گازی پنجره ای تراست

امروزه در مکانهای اداری از کولر گازی 12000 پنجره ایی تراست استفاده می کنند، زیرا قطعه فن آن به سرعت آب موجود در رادیاتور را سریعا یخ کرده و با پرتاب باد تند فضای اداره را به دما مطلوب خود میرساند این نوع محصول جزو دسته هایی به حساب می آید قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا که دارای سنسور دما بوده و با تنظیم آن به صورت خودکار اتاق را خنک می کند.

فن کولر گازی سوپرا

یکی از مشکلاتی که در کولر گازی 2400 سوپرا بعد از چند سال به وجود می آید، فن آن بوده که قدرت این نوع محصول را در این زمنیه می رساند، زیرا از یک تکنولوژی خاص برای ساخت این پروانه بکار گرفته اند. معمولا کولرهای گازی بعد از مدتی خراب شده و در حین خنک کردن خاموش می شود، قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا هر موقع شما شاهد خنک نکردن اتاق خود هستید یعنی وسیله سرمایشی شما نیازمند تعمیر است.

فن کولر گازی کار نمی کند

زمانی که مکان مورد نظر شما سرمای کمتری داشته و با بیشتر کردن درجه هم خنک نمیگردد یعنی فن کولر گازی شما به خوبی کار نمی کند، ولی خب شما برای اطمینان اینکه این قطعه واقعا خراب است یا نه، آن را به خوبی تست کنید مانند سیم، فیلتر هوا، قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا موتور و شیلنگ تخلیه آب و اگر در این موارد خرابی یافت نشد حال دلیل اصلی کولر همان بوده و نیاز به تعمیر دارد.

حالت فن کولر گازی

معمولا سیستمهای کولر گازی زمینی دارای دکمه هایی برای تنظیم عملکرد آن هستند که با چرخاندن کلید، فن به حالت مختلف تغییر و شروع به گرما یا سرما می کند. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا همه کولرها با کابل فشار قوی کار کرده و باید مستقیم به کنتور متصل گردد، زیرا برق خانگی توان روشن کردن نداشته و بیشتر به دستگاه شما آسیب وارد می کند.

کولر گازی پنجره‌ای چیست؟

کولر گازی پنجره‌ای یکی از انواع کولرهای گازی است که از آن برای خنک کردن محیط‌های مختلف از جمله خانه استفاده می‌شود. در این کولرها تمام قطعات در یک محفظه هستند و بعد از نصب، قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا کندانسور در بیرون از پنجره ساختمان قرار می‌گیرد. شرکت‌های زیادی این نوع کولرها را طراحی و تولید کرده‌اند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توانیم به ال‌جی، سامسونگ و جنرال اشاره کنیم.

عیب یابی کولر گازی پنجره‌ای در یک نگاه

قبل از اینکه در خصوص تعویض و تعمیر کولر گازی پنجره‌ای صحبت کنیم نیاز است ابتدا آن را عیب‌یابی کنید. عیب‌یابی یعنی اینکه بررسی کنید و ببینید که مشکل روشن نشدن کولر گازی پنجره‌ای از چیست. احتمالا زمان عیب‌یابی ممکن است با مشکلات زیر روبرو شوید.

  • کولر گازی به صورت مداوم خاموش می‌شود.
  • محیط خانه مانند قبل خنک نمی‌شود.
  • فیلترهای آن مسدود شده‌اند.
  • گاز آن کم شده است.

معرفی اسپلیت و کولر گازی تراست

اسپلیت و کولر گازی تراست ساخت کشور چین است و یکی از بهترین انواع کولرهای گازی و سیستم های تهویه مطبوع محسوب می شود. کمپانی تراست فعالیت خود را از سال 1364 در ایران آغاز نمود و تا به امروز توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا کولر گازی تراست قیمت مختلفی دارد و قیمت آن می تواند با توجه به ظرفیت و نوع این سیستم، تغییر نماید.

فن کولر گازی پنجره ای

یکی از قطعاتی که در کولر گازی پنجره ای بسیار حائز اهمیت بوده، فن است زیرا این قطعه با چرخش، هوای خانه را به بیرون انتقال داده و شروع به تغییرات دما می کند.اگر این قطعه گرد و غبار گرفته یا پره آن دچار شکستگی شود، قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا آن زمان با کار کردن فن یک بو شبیه به آشغال وارد فضای خانه شده و هوای داخل را آلوده خواهد کرد

فن کولر گازی سامسونگ

یکی از بهترین برند در بازار جهانی، سامسونگ بوده که در تولید کولرهای گازی حرف اول را در دنیا می زند، زیرا توسط قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا مهندسان خود تصمیم به اضافه کردن فن کمکی به داخل موتور گرفته اند تا موجب خنک کنندگی فضای خانه یا محل کار در مدت زمان کوتاه تر با مصرف برق کمتر شوند که این امر توجه خیلی از خریداران کولر را به خود جلب کرد

پروانه فن کولر گازي ال جي

اجزای درونی دستگاه اصلی که در داخل خانه نصب میگردد شامل: برد الکترونیکی، سنسور تنظیم دما، صفحه نمایشگر، لوله تخلیه آب، قطعه پرتاب باد، تنظیم حالت و فیلتر هوا نیز تشکیل می شود. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا حال شما عیب این قطعه را بر طرف نکنید به مرور زمان با استفاده مکرر موجب صدمه زدن به ما بقی قطعات شده و با پخش بو نامطلوب، موجب بیماریهای عفونی، ریوی و تنفسی می شوید.

پروانه فن کندانسور کولر گازي

فناوری هایی که طراحان مختلف در ساخت کولر اسپلیت تراست به کار می برند در تعیین قیمت آن تاثیر دارد؛ به عنوان نمونه می توان به وجود کیت اینورتر اشاره داشت که به سبب تاثیری که در کاهش چشمگیر مصرف برق دستگاه دارد، هزینه بیشتری هم دارد. می توان به موارد گفته شده عامل قدرت هوادهی را نیز افزود. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا مدل های مختلف کولر گازی تراست با توجه به ظرفیت هوادهی که دارند، قیمت های مختلفی خواهند داشت.

پروانه فن بلوور

کولر گازی پنجره ای مهراصل ۱۸۰۰۰ کاربرد زیادی برای محیط های با متراژ پایین مثل سالن های اداری کوچک دارد و می تواند اتاق را به خوبی خنک کند. این محصول با ظرفیت ۱۸۰۰۰ و بهره مندی از گاز خنک کننده R22 برای مناطق گرمسیری مناسب می باشد و می تواند در گرم ترین مواقع سال نیز کارآمد باشد. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا دستگاه مذکور امکان نصب در پنجره اتاق را دارد. به صورتی که نیمی از آن داخل اتاق قرار می گیرد و نیمی دیگر بیرون.

پروانه داکت اسپليت

کولر پنجره ای اکثر اوقات برای فضاهای کوچک تر استفاده می شود. نحوه کار این کولر به این شکل است که هوای گرم داخل محیط را گرفته و پس از تبدیل کردنش به هوای خنک و تصفیه شده، آن را به محیط بر می گرداند. یک فن داخل کولر طراحی شده است به اسم فن اواپراتور. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا این فن وقتی شروع به کار می کند، هوای اتاق را به درون کولر می کشاند و آن را به سمت صفحات فلزی سرد هدایت می کند.

دلایل کار نکردن فن کولر گازی اسپلیت

همانطور که می دانید، کولر گازی از قطعات الکتریکی و مکانیکی بسیاری تشکیل شده که در انجام کارکردهایشان تا حد زیادی همپوشانی دارند. فن کولر گازی یکی از مهمترین بخش ها است که طبیعتا بروز هر گونه مشکل در بخش های دیگر نیز می تواند بر روی عملکرد آن موثر باشد. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا خرابی فن و کار نکردن فن کولر گازی اتفاقی کاملا مشهود است.

علت نچرخیدن فن کولر گازی موتور فن چرخشی است؟

موتور فن محور دوگانه (دوال شفت) که به موتور فن چرخشی نیز شناخته می شود، یکی از عواملیست که در صورت معیوب بودن می تواند علت نچرخیدن فن کولر گازی باشد. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا این موتور فن دارای دو تیغه یا پروانه است که یکی از آنها با کشیدن هوای محیط به داخل و بر روی کویل های کندانسور موجب خنک شدن آنها می شود، و پروانه دیگر در طرف دیگر موتور هوا را به روی کویل های اواپراتور هدایت می کند.

نقش خازن در کار نکردن فن کولر گازی چیست؟

یکی از مواردی که می تواند علت کار نکردن فن کولر اسپلیت شما باشد، خرابی خازن است. معمولا خازن ها می سوزند و درنتیجه سبب قطع جریان می شوند. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا خازن کولر گازی به کمپرسور متصل است و در صورتی که سوخته باشد، دلیل اینست که چرا فن کولر گازی کار نمی کند.

موتور فن هم می تواند علت کار نکردن فن کولر باشد

ایراد در موتور فن عامل کلیدی در علت خاموش شدن فن کولر گازی و علت روشن نشدن فن است. مشکل موتور فن می تواند به دلیل خرابی بلبرینگ های آن باشد، که در اینصورت تیغه ها آزادانه نخواهند چرخید. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا همچنین خرابی موتور فن می تواند بدلیل ایراد داخلی در قسمت پاور قطعه باشد.

خرابی سنسور کنترل دما دلیل کار نکردن فن کولر گازی است

هنگامی که کمپرسور کار می کند، موتور فن نیز باید در حال کار باشد. اگر کمپرسور در حین کار بوده اما فن کار نمی کند، خازن فن و یا موتور فن احتمالا ایراد دارند. در صورتی که کمپرسور و موتور فن هردو کار نمی کنند، ممکن است مشکل از ترموستات یا سنسور کنترل دما باشد. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا سنسور کنترل دما دارای پایانه های الکتریکی است که در گذر زمان احتمال سوختن آنها بالاست.

نقش ترموستات در کار نکردن فن کولر گازی چیست؟

ترموستات قطعه ایست که دمای هوا را تشخیص داده و بر اساس دمای تنظیمی شما برای کولر، اگر دمای هوا افزایش یابد با وصل کردن مدار سبب رسیدن جریان به کمپرسور و فن می شود تا هوا را خنک کرده و به دمای تنظیم شده برساند. قیمت فن کولر گازی پنجره ای سوپرا لذا خرابی ترموستات می تواند پسخی برا این باشد که چرا فن کولر گازی کار نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *