وبلاگ

پروانه فن کولر گازی ال جی

پروانه فن کولر گازی ال جی

پروانه فن کولر گازی ال جی

پروانه فن کولر گازی ال جی پروانه فن کولر اسپیلت ال جی از نوع کندانسور می‌باشد. وظیفه‌ی این پروانه فن، انتقال گرما از کندانسور به بیرون از محیط مورد نظر می‌باشد.این محصول اورجینال می‌باشد.پروانه فن کولر گازی ال جی

پروانه فن کولر گازی ال جی اکثر کولرگازی‌ها درون خود، دارای دو پروانه فن می‌باشند. پروانه‌ها بر روی شافت موتور قرار گرفته‌اند. پروانه‌ی اول، پروانه‌ اواپراتور است که از بخش ورودی، هوا را به داخل می‌کشد و آن را از طریق فشار زیادی به سمت لوله های آلومینيومی اواپراتور که سرد هستند، هدایت می کند. با این روش سرما و خنکی کولر وارد هوای محيط می‌شود.

ساختار پروانه فن کولر گازی

به طور معمول در دستگاه های کولر گازی، پروانه از یک دایره‌ی برش خورده که طرح‌ها به صورت جداگانه قابل شمارش می‌باشند تشکیل شده است. با به چرخش در آمدن پروانه، جریان باد از سطح کندانسور عبور کرده و گرما را دفع می‌کند. این امر باعث می‌گردد تا سیستم به خوبی عمل کند.

پروانه فن کولر گازی ال جی

پروانه فن کولر گازی ال جی

چه زمانی پروانه فن کولر گازی از بالانس خارج می‌گردد؟

این اتفاق بعد از چند سال کار کردن و یا چند فصل کار کردن ممکن است اتفاق بیفتد. عمدتا در مناطق جنوبی و یا مناطقی که ریزگردهای زیادی در هوا معلق است، پروانه فن کولر گازی ال جی این اتفاق دیده می‌شود. اما دلیل این موضوع انباشته شدن ریزگردها در قسمت درونی پروانه می‌باشد. در قسمت پشتی پروانه فضای خالی وجود دارد. این فضای خالی جهت بالانس کردن و اتصال به موتور فن در نظر گرفته شده است.

پروانه کولر گازی

کاربرد پروانه فن کولر گازی که در قسمت خارجی یا همان یونیت خارجی نصب می گردد دفع گرما از کندانسور بوده و باعث می گردد تا حرارت حاصل از عملکرد کمپرسور پروانه فن کولر گازی ال جی و همچنین این گرمای فضای داخلی به واسطه عملکرد پروانه فن کولر گازی به محیط خارجی منتقل گردد.

چه زمانی پروانه فن کولر گازی جنرال از بالانس خارج می‌گردد؟

این اتفاق بعد از چند سال کار کردن و یا چند فصل کار کردن ممکن است اتفاق بیفتد.عمدتاً در مناطق جنوبی و یا مناطقی که ریزگردهای زیادی در هوا معلق است بیشتر دیده می شود پروانه فن کولر گازی ال جی اما دلیل این موضوع انباشته شدن ریزگردها در قسمت درونی پروانه می باشد.

ساختار پروانه فن کولر گازی جنرال

به طور معمول در دستگاه های کولر گازی، پروانه فن کولر گازی ال جیر پروانه تشکیل شده است یک دایره برش خورده که طرح ها به صورت جداگانه قابل شمارش می باشند و با به چرخش در آمدن این پروانه جریان باد از سطح کندانس به عبور کرده و گرما را دفع میکند و این امر باعث می گردد تا سیستم به خوبی عمل کند.

قطعات کولر گازی ال جی

در کولرهای گازی ال جی دو بخش جدا از یکدیگر داریم که به عنوان یونیت داخلی و یونیت خارجی شناخته می شود پروانه فن کولر گازی ال جی قصد داریم قطعات کولر گازی ال جی در یونیت داخلی و یونیت خارجی را برای شما شرح دهیم.

قطعات کولر گازی ال جی (اواپراتور)

یکی از مهمترین قطعات یونیت داخلی اواپراتور کولر گازی می باشد پروانه فن کولر گازی ال جی که در صورت وجود نشتی و یا دوپهن شدن لوله های آن چرخش گاز درون اواپراتور به خوبی انجام نمی‌شود و سرمایش در فضای داخلی نخواهیم داشت.

قطعات کولر گازی ال جی در یونیت داخلی

همانطورکه گفته شد در کولرهای گازی ال جی دو بخش جدا از یکدیگر داریم که از طریق لوله‌های مسی به یکدیگر ارتباط پیدا می کنند و بعد از متراکم شدن گاز در یونیت خارجی مبرد به درون یونیت داخلی رفته و از طریق قطعات کولر گازی ال جی هوای خنک به محیط انتقال پیدا میکند.

  • اواپراتور کولر گازی ال جی
  • بلوور کولر گازی ال جی
  • موتور فن کولر گازی ال جی
  • موتور بادگردان ال جی
  • برد کولر گازی ال جی
  • قاب کولر گازی ال جی
  • فیلتر هوای کولر گازی ال جی
  • چشمی کولر گازی ال جی
  • کنترل کولر گازی ال جی

قطعات کولر گازی ال جی (بلوور)

وظیفه بلوور در کولر های گازی به حرکت در آوردن هوا بر روی سطح اواپراتور می باشد. پروانه فن کولر گازی ال جی انتخاب بلوور در کولر گازی به واسطه ظرفیت یونیت داخلی و همچنین ظرفیت یونیت خارجی مشخص می گردد در بلور های کولر گازی ال جی متناسب با ظرفیت یونیت داخلی می توان بلور را انتخاب نمود.

قطعات کولر گازی ال جی (موتور فن)

موتور فن یکی دیگر از قطعات مهم در کولرهای گازی ال جی می باشد که به واسطه عملکرد موتور فن و انتقال نیرو به بلور کولر گازی باعث به حرکت در آمدن بلور شده و این حرکت در نهایت باعث خروجی هوا در یونیت داخلی می گردد. پروانه فن کولر گازی ال جی در کولرهای گازی ال جی موتور فن در ظرفیت ها و آمپر و ولتاژ مختلف با توجه به ظرفیت دستگاه انتخاب می شود.

اطلاعاتی که باید برای فروشنده ارسال شود

  • طول شفت موتور فن
  • قطر شفت موتور
  • طول بدنه موتور
  • قطر بدنه موتور فن
  • عکس از سوکت ها یا همان فیش موتورفن

اینها مواردی هستند که در زمان سفارش پروانه فن کولر گازی ال جی باید حتما به آن دقت شود تا فروشنده بتواند مطابق درخواست شما موتور فن کولر گازی شما را ارسال نماید.

قطعات کولر گازی ال جی ( موتور باد کردن )

موتور باد گرداندن پروانه فن کولر گازی ال جی در یونیت های داخلی باعث می‌شود تا چرخش هوا با توجه به نیاز کاربر تنظیم شده و در نهایت توضیع هوا به صورت کامل در فضای داخلی انجام گردد.

قطعات کولر گازی ال جی (فیلتر هوا)

فیلتر هوا در یونیت های داخلی وظیفه فیلتراسیون هوا را به عهده دارد و باعث جلوگیری از ورود گرد و غبار اضافه به درون رادیات کولر گازی میشود پروانه فن کولر گازی ال جی این فیلتر ذرات ریز موجود در هوا را جدا کرده و باعث می شود تا هوای محیط ما هوای پاک تری باشد

قطعات کولر گازی ال جی (برد)

یکی از مهمترین قطعات کولر گازی برد دستگاه می باشد که مغز متفکر و فرمان دهنده به تمامی قطعات دستگاه کولر گازی می باشد در صورتی که برد کولر گازی دچار کوچکترین نقص گردد شروع به نمایش خطا کرده و عملکرد سیستم متوقف می گردد پروانه فن کولر گازی ال جی و تا زمانی که این قطعه مشکلش حل نشود نمی توانیم از دستگاه سرمایش و گرمایش را بگیریم.

قطعات کولر گازی ال جی (کنترل)

کنترل ها با توجه به طراحی شرکت سازنده برای هر دستگاه عملکردی متفاوت را می‌تواند داشته باشد به عنوان مثال در برخی از دستگاه های کولر گازی کنترل می تواند خطاهای موجود در کولر گازی را شناسایی کرده و سرویس کارا نسبت به عیب قطعه مورد نظر را آگاه سازد همچنین کنترل می تواند قدرت خروجی هوا را کنترل کرده و با توجه به ارسال فرمان برای موتور فن کم و زیاد کرده و همچنین جهت خروجی هوا را هدایت کند دمپر های هوا را به جهت مورد نظر کاربرست کند.

قطعات کولر گازی ال جی (کنترل)

قطعات کولر گازی ال جی (کنترل)

قطعات کولر گازی (چشمی کنترل)

یکی دیگر از قطعاتی که درون کولرهای گازی ال جی می‌توان به عنوان قطعه مهم یاد کرد چشمی کنترل می باشد پروانه فن کولر گازی ال جی این قطعه دریافت کننده پیام های ارسالی از طرف کنترل بوده و میتواند نمایشگر خطاهای عملکردی کولر گازی باشد

قطعات کولر گازی ال جی در یونیت خارجی

پروانه فن کولر گازی ال جی در یونیت خارجی کولرهای گازی از قطعات مختلفی برای تشکیل سیکل تبرید استفاده می شود که به شرح زیر است

  • کمپرسور
  • کندانسور
  • لوله مویی
  • شیرهای رفت و برگشت
  • موتور فن
  • پروانه موتور فن
  • برده خارجی
  • خازن
  • شیر چهار طرفه

قطعات کولر گازی الجی کندانسور

وظیفه کندانسور تبدیل کردن گاز به مایع می باشد. پروانه فن کولر گازی ال جی با نگه داشتن فشار ثابت این عمل توسط کندانسور صورت می پذیرد. در کولرهای گازی از کندانسورهای عبور هوای اجباری توسط موتور فن این فرایند صورت می پذیرد و باعث می شود تا با تبادل هوای محیط با سطح کندانسور گرمای حاصل از عملکرد کمپرسور و همچنین خروج گرمای حاصل از واحد داخلی دفع شود.

قطعات کولر گازی ال جی کمپرسور

قلب تپنده دستگاه‌های تهویه مطبوع کمپرسور می باشد که باعث می شود تا مبرد یا همان گاز دستگاه توسط این پدیده متراکم شده و به درون کندانسور هدایت شود پروانه فن کولر گازی ال جی در واقع می توان گفت اصلی ترین قطعه درون دستگاه های کولر گازی کمپرسور آن می باشد.

قطعات کولر گازی ال جی لوله مویی

وظیفه لوله مویی در کولر گازی جدا سازی فشار بالا و فشار پایین است. عملکرد صحیح لوله مویی قسمت فشار بالای سیکل تبرید از قسمت فشار پایین سیکل تبرید جدا شده و با وجود این قطعه سرمایش ایجاد میشود. پروانه فن کولر گازی ال جی اما برخی از شرکت ها به جای لوله مویی از اوریفیس استفاده می کنند که با انتخاب دقیق اوریفیس به جای لوله مویی دیگر نیازی به محاسبات لوله مویین در زمان تعویض کمپرسور نمی باشد.

قطعات کولر گازی ال جی موتور فن

وظیفه موتور فن در کولرهای گازی عبور دادن هوا به صورت اجباری از روی سطح کندانسور می باشد پروانه فن کولر گازی ال جی اما این فرآیند به تنهایی توسط موتور فن صورت نمی پذیرد بلکه برای تکمیل شدن این فرایند نیاز به قطعه جانبی به نام پروانه موتور فن میباشد.

قطعات کولر گازی ال جی شیرهای رفت و برگشت

در کولرهای گازی از شیر های رفت و برگشت برای هدایت جریان گاز و جلوگیری از خروج گاز از کندانسور و همچنین جمع کردن پروانه فن کولر گازی ال جی گازدر زمان تعمیر و نگهداری استفاده می شود.

قطعات کولر گازی ال جی برد

در یونیت های خارجی برای ارسال فرمان به موتور فن و همچنین فرمان روشن شدن و خاموش شدن کمپرسور از برد یونیت خارجی استفاده میشود. پروانه فن کولر گازی ال جی یکی دیگر از وظایف برد یونیت خارجی فرمان دادن به شیر برقی برای تغییر حالت سرمایش و گرمایش دستگاه می باشد.

قطعات کولر گازی ال جی پروانه موتور فن

پروانه موتور فن با گرفتن نیرو از موتور فن باعث به حرکت در آمدن جریان هوا شده و کمک به تبادل هوا از سطح کندانسور می گردد پروانه فن کولر گازی ال جی انتخاب پروانه موتور فن با توجه به ظرفیت دستگاه و ظرفیت موتور فن انتخاب می شود.

قطعات کولر گازی ال جی خازن

کولرهای گازی از دو نوع خازن استفاده می شود خازن خشک و خازن روغنی . خازن های خشک راه انداز بوده و خازن های روغنی دائم کار می باشند به عنوان مثال برای به حرکت درآوردن موتور فن از خازن خشک و برای کمپرسور از خازن های روغنی استفاده می شود لازم به ذکر است که در کولرهای گازی تک فاز از خازن های خشک و روغنی استفاده می شود اما در دستگاه های سه فاز ز که کمپرسورهای آنها سه فاز می باشد نیازی به خازن نیست.

قطعات کولر گازی ال جی شیر چهارطرفه

در دستگاه های کولر گازی سرمایش و گرمایش از شیرهای چهارطرفه جهت معکوس کردن سیکل گازی استفاده می‌شود با معکوس کردن سیکل تبرید جهت چرخش گاز تغییر پیدا کرده و به جای اواپراتور، کندانسور جایگزین می گردد و گرمای حاصل از پروانه فن کولر گازی ال جی کمپرسور از طریق یونیت داخلی به محیط انتقال داده می شود که این تغییر و تحول توسط شیرهای چهار طرف صورت می پذیرد.

تعمیر فن کولرگازی ال جی

تعمیرات فن کولر گازی ال جی در واحد تعمیرات کولرگازی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. از آنجا که نیاز به هوای خنک در ساعات مختلف شبانه روز متفاوت است، موتور فن یا همان موتوری که قرار است هوای لازم جهت وزیدن به اواپراتور را تأمین کند، پروانه فن کولر گازی ال جی باید با سرعت های مختلفی روشن می شود.

خدمات تعمیر فن کولر گازی ال جی

یکی از مهم‌ترین اصول تعمیر یک وسیله، عیب یابی آن است. این بدین معناست که تعمیرکار با استفاده از ابزار تخصصی، از نحوه عملکرد سیستم متوجه میزان خسارت دستگاه شود و در مرحله بعد نسبت به تعمیر و درمان آن اقدام کند. پروانه فن کولر گازی ال جی اگر تعمیرکار در مرحله اول دچار اشتباه شود، علاوه بر صرف وقت، هزینه های زیادی به مشتری تحمیل خواهد شد و در نهایت تعمیر فن کولرگازی ال جی امکان پذیر نخواهد بود.

تعمیر فن بیرونی

فن بیرونی مسئول انتقال گرمای منزل به فضای بیرون از خانه است. اگر فن بیرونی به درستی کار نکند، سرمای مناسبی نمی تواند جایگزین گرما شود و باعث خواهد شد که کمپرسور کولر بیش از حد گرم شود و سیکل سرمایش کولر گازی شما مختل شود. پروانه فن کولر گازی ال جی تعمیرکار برای تعمیر فن کولرگازی ال جی باید این نکات را بداند و از چگونگی کارکرد درست دستگاه اطلاع داشته باشد.

تعمیر فن پنل داخلی

برای تعمیر فن کولرگازی ال جی لازم است که ابتدا فیلتر هوا را بررسی کنیم؛ اگر مسدود شده باشد ممکن است خودتان بتوانید این مشکل را حل کنید. اگر روی کویل سردکننده و لوله های مبرد یخ وجود دارد، اجازه دهید یخ ها آب شوند، سپس دوباره چک کنید که فن کولر گازی ال جی کار می کند یا خیر؛ اگر کار نکرد شاید رله فن یا خود موتور فن خراب است. پروانه فن کولر گازی ال جی در این مرحله برای تعمیر فن کولرگازی ال جی لازم است از یک متخصص کمک بگیرید.

واحد تعمیرات ال جی

حوزه فعالیت کمپانی ال جی بسیار وسیع و گسترده است، به همان میزان نیز حوزه تعمیراتی وسیعی دارد. کمپانی ال جی در حوزه لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری و انواع گوشی ها و تبلت ها و تجهیزات جانبی فعالیت می کند؛ پروانه فن کولر گازی ال جی بنابراین ضرورت دارد که هر واحد تعمیراتی متعلق به نمایندگی ال جی نیز همه این بخش ها را به طور جداگانه در برنامه ریزی های کاری خود بگنجاند و برای اجرای تعمیرات هر بخش از تجهیزاتی مناسب و سازگار استفاده کند.

تعمیرات کولر گازی ال جی

کولر گازی از جمله لوازم خانگی است که امروزه با استقبال بسیاری رو به رو است. شاید کمی قبل تر استفاده از این دستگاه بیشتر در مناطق شرجی رواج داشت، اما امروزه جای خود را در همه مناطق و همه منازل باز کرده است. دلیل این امر امکانات و ویژگی های منحصری است که این دستگاه دارد و کاربران را به استفاده از آن ترغیب می کند. پروانه فن کولر گازی ال جی به همان میزان که استفاده از این دستگاه بیشتر شود، به همان میزان نیز نیاز به مرکزی برای تعمیر کولر گازی بیشتر می شود.

دلایل کار نکردن فن کولر گازی اسپلیت

همانطور که می دانید، کولر گازی از قطعات الکتریکی و مکانیکی بسیاری تشکیل شده که در انجام کارکردهایشان تا حد زیادی همپوشانی دارند. پروانه فن کولر گازی ال جی فن کولر گازی یکی از مهمترین بخش ها است که طبیعتا بروز هر گونه مشکل در بخش های دیگر نیز می تواند بر روی عملکرد آن موثر باشد. خرابی فن و کار نکردن فن کولر گازی اتفاقی کاملا مشهود است.

علت نچرخیدن فن کولر گازی موتور فن چرخشی است؟

موتور فن محور دوگانه (دوال شفت) که به موتور فن چرخشی نیز شناخته می شود، یکی از عواملیست که در صورت معیوب بودن می تواند علت نچرخیدن فن کولر گازی باشد. پروانه فن کولر گازی ال جی این موتور فن دارای دو تیغه یا پروانه است که یکی از آنها با کشیدن هوای محیط به داخل و بر روی کویل های کندانسور موجب خنک شدن آنها می شود، و پروانه دیگر در طرف دیگر موتور هوا را به روی کویل های اواپراتور هدایت می کند.

نقش خازن در کار نکردن فن کولر گازی چیست؟

یکی از مواردی که می تواند علت کار نکردن فن کولر اسپلیت شما باشد، خرابی خازن است. معمولا خازن ها می سوزند و درنتیجه سبب قطع جریان می شوند. پروانه فن کولر گازی ال جی خازن کولر گازی به کمپرسور متصل است و در صورتی که سوخته باشد، دلیل اینست که چرا فن کولر گازی کار نمی کند.

راهکار

ابتدا سعی کنید تا با یک چوب بلند پره های فن را بچرخانید. اگر فن شروع به کار کرد، مشکل از خازن است. برای تست کردن خازن را با یک مولتی متر اندازه بگیرید. اگر جریان وجود ندارد، احتمالا خازن سوخته است که باید آن را تعویض کنید. با نمونه مشابه آن می توانید خودتان اینکار را انجام دهید. پروانه فن کولر گازی ال جی اما مراقب خطرات برق گرفتگی باشید.

موتور فن هم می تواند علت کار نکردن فن کولر باشد

ایراد در موتور فن عامل کلیدی در علت خاموش شدن فن کولر گازی و علت روشن نشدن فن است. مشکل موتور فن می تواند به دلیل خرابی بلبرینگ های آن باشد، که در اینصورت تیغه ها آزادانه نخواهند چرخید. پروانه فن کولر گازی ال جی همچنین خرابی موتور فن می تواند بدلیل ایراد داخلی در قسمت پاور قطعه باشد.

خرابی سنسور کنترل دما دلیل کار نکردن فن کولر گازی است

هنگامی که کمپرسور کار می کند، موتور فن نیز باید در حال کار باشد. اگر کمپرسور در حین کار بوده اما فن کار نمی کند، خازن فن و یا موتور فن احتمالا ایراد دارند. در صورتی که کمپرسور و موتور فن هردو کار نمی کنند، ممکن است مشکل از ترموستات یا سنسور کنترل دما باشد. پروانه فن کولر گازی ال جی سنسور کنترل دما دارای پایانه های الکتریکی است که در گذر زمان احتمال سوختن آنها بالاست.

نقش ترموستات در کار نکردن فن کولر گازی چیست؟

ترموستات قطعه ایست که دمای هوا را تشخیص داده و بر اساس دمای تنظیمی شما برای کولر، اگر دمای هوا افزایش یابد با وصل کردن مدار سبب رسیدن جریان به کمپرسور و فن می شود تا هوا را خنک کرده و به دمای تنظیم شده برساند. پروانه فن کولر گازی ال جی لذا خرابی ترموستات می تواند پسخی برا این باشد که چرا فن کولر گازی کار نمی کند.

ترمیستور معیوب علت کار نکردن فن اسپلیت است

ترمیستور یک سنسور تشخیص دماست که به برد اصلی متصل است و دمای هوای داخل اتاق را اندازه می گیرد. پروانه فن کولر گازی ال جی خرابی این قطعه می تواند علت روشن نشدن فن کولر گازی باشد.

خرابی سنسور کنترل دما دلیل کار نکردن فن کولر گازی است

هنگامی که کمپرسور کار می کند، موتور فن نیز باید در حال کار باشد. اگر کمپرسور در حین کار بوده اما فن کار نمی کند، خازن فن و یا موتور فن احتمالا ایراد دارند. پروانه فن کولر گازی ال جی در صورتی که کمپرسور و موتور فن هردو کار نمی کنند، ممکن است مشکل از ترموستات یا سنسور کنترل دما باشد. سنسور کنترل دما دارای پایانه های الکتریکی است که در گذر زمان احتمال سوختن آنها بالاست.

نقش موتور دمنده در کار نکردن فن کولر گازی چیست؟

موتور دمنده یا بلوور قطعه ای از کولر گازیست که به مرور زمان دچار ایراد شده، نیم سوز می شود و یا به کلی می سوزد و از کار می افتد. پروانه فن کولر گازی ال جی یکی از مواردی که علت نچرخیدن فن کولر گازی به صورت آزادانه است، خرابی موتور بلوور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *