وبلاگ

قيمت گاز کولر هارپ

قيمت گاز کولر هارپ

قيمت گاز کولر هارپ

قيمت گاز کولر هارپ گاز مبرد یا گاز فریون یکی از اصلی ترین اجزای یک سیستم تبرید می باشد و همانند خون در بدن عمل می کند و توسط کمپرسور پمپاژ شده و در کل سیستم تبرید به حرکت در می آید و وظیفه اصلی آن ایجاد سرمایش می باشد.

قيمت گاز کولر هارپ

یکی از بهترین و با کیفیت ترین برندهای گاز مبرد در بازار جهانی، برند هارپ می باشد که اخیرا نیز به بازار ایران هم راه پیدا کرده است قيمت گاز کولر هارپ و توانسته توجه مصرف کنندگان گاز مبرد و سیستم های سرمایشی را به خود جلب کند.

قيمت گاز کولر هارپ

قيمت گاز کولر هارپ

گاز هارپ R134

یکی از پرکاربردترین گاز مبرد در صنعت تهویه و تبرید گاز R134A می باشد که از مهم ترین موارد مصرف آن می توان به شارژ گاز کولر خودرو و لوازم برودتی خانگی اشاره کرد. قيمت گاز کولر هارپ نحوه شارژ گاز R134A به صورت مایع یا بخار صورت می گیرد.

انواع گاز هارپ (Harp)

  • گاز R22 هارپ
  • گاز R134 هارپ
  • گاز R407C هارپ
  • گاز R410A هارپ
  • گاز R404A هارپ
  • گاز R1234YF هارپ

گاز هارپ R407C

گاز مبرد R407C هارپ ترکیبی از سه گاز مبرد R32 ،R125 و R134A می باشد و مشخصات فیزیکی آن شباهت زیادی به گاز R22 دارد. گاز مبرد R407C در اکثر سیستم های تبرید و تهویه مطبوع می تواند مورد استفاده قرار گیرد نظیر انواع چیلر، مینی چیلر، داکت اسپلیت و غیره. قيمت گاز کولر هارپ نحوه شارژ گاز R407C هارپ به صورت مایع می باشد.

گاز هارپ RR404A

گاز مبرد R404A هارپ ترکیبی از سه گاز مبرد R125، R134A و R143A می باشد و جایگزین گاز R502 می باشد که در گذشته در سیستم های برودتی مورد استفاده قرار گرفته است. قيمت گاز کولر هارپ گاز R404A هارپ در سیستم های برودتی با رنج دمای متوسط و پایین مورد استفاده قرار می گیرد و مشخصات فیزیکی و شیمیایی آن به گاز R502 بسیار نزدیک می باشد.

گاز هارپ R410A

یکی دیگر از پرکاربرد ترین گاز های مبرد سیستم های تبرید و تهویه مطبوع گاز مبرد R410A می باشد که ترکیبی از دو گاز R32 و R125 با درصد خلوص متفاوت می باشد. قيمت گاز کولر هارپ از گاز R410A هارپ در انواع سیستم های تهویه و تبرید نظیر کولر گازی، داکت اسپلیت، چیلر و مینی چیلر مورد استفاده قرار می گیرد. گاز R410A فقط به صورت مایع شارژ می شود.

گاز هارپ R1234YF

یکی از جدیدترین گاز های مبرد ارائه شده به بازار جهانی، گاز R1234YF می باشد که جایگزین اصلی گاز R134A می باشد. قيمت گاز کولر هارپ از اصلی ترین موارد استفاده این گاز می توان به شارژ گاز کولر خودرو های هیبریدی اشاره کرد.

Harp International

گاز مبرد هارپ محصولی از شرکت Harp International که ارائه دهنده ی خدمات کامل شیمی تخصصی جهانی در کشور انگلستان می باشد که محصولی در سطح استاندارد جهانی به بازار روانه کرده است که در مدت زمان کوتاه حضور خود در بازار جهانی بسیار خوب درخشیده و توانسته در کنار برندهایی مثا هانیول ، قيمت گاز کولر هارپ فروژن جایگاه خوبی به خود اختصاص دهد.

Scroll AC Compressor

این روزها استفاده از گازهای مبرد از هر زمانی بیشتر شده است. همین موضوع سبب شده تا برندهای مختلفی به میان بیایند و به تولید انواع گاز مبرد بپردازند. قيمت گاز کولر هارپ گاز مبرد یکی پرکاربردترین محصولات صنعتی است که در زمینه های مختلفی اعم از ساخت کولر گازی، ساخت کولر خودرو، یخچال فریزر، تهویه مطبوع و…. مورد استفاده قرار می گیرند.

گازهای فریون

این گازها در چندین نسل تولید شده اند که اولین نسل آن ها R12 بوده و در حال حاضر جدیدترین آن ها مبرد R134 است. از برجسته ترین تولید کنندگان گازهای فریون می توان به هارپ اشاره کرد. ما در این مقاله از سایت تهران فریون قصد داریم در مورد خرید و قیمت گاز مبرد هارپ انگلیس صحبت کنیم. قيمت گاز کولر هارپ بنابراین پیشنهاد می شود که حتما در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

خرید گاز مبرد هارپ انگلیس

همان طور که گفته شد، برند هارپ یکی از بهترین برندهای تولید کننده گاز مبرد در جهان است که مبرد های مختلفی را با کیفیت بالا به بازار عرضه کرده است. قيمت گاز کولر هارپ لازم است بدانید که خرید و قیمت گاز مبرد هارپ انگلیس در انواع مختلف آن متفاوت بوده و یکسان نیست.

از جمله محصولات این برند انگلیسی

  • کپسول گاز R22 هارپ
  • کپسول گاز r134
  • مبرد R407C
  • گاز R410
  • گاز فریون R404A هارپ انگلیس

گاز R407c هارپ انگلیس

در واقع این مبرد از سه گاز مبرد ترکیب شده و عملکرد آن تا حد بسیاری زیادی به گاز فریون R22 شباهت دارد. این محصول در بیشتر سیستم های تهویه مطبوع و برودتی اعم از مینی چیلر، اسپلیت و… مورد استفاده قرار می‌ گیرد. قيمت گاز کولر هارپ نحوه شارژ این گاز نیز به شکل مایع می باشد.

گاز مبرد R22 هارپ انگلیس

به طور کلی گازهای R22 جزو پرفروش ترین محصولات برند هارپ هستند که به دلیل عملکرد مناسبی که دارند، در بسیاری از سیستم های برودتی مورد استفاده قرار می گیرند. قيمت گاز کولر هارپ این نوع مبرد کاملا بدون بو و غیر سمی است و می تواند فرایند خنک سازی را به خوبی انجام دهد. خرید و قیمت گاز مبرد هارپ انگلیس R22 نسبت به مبرد های دیگر کم تر است و کیفیت عملکرد آن بسیار بالاست.

صنایع برودتی

گاز r134a در صنایع برودتی و دستگاه های تهویه مطبوع، صنایع خودرو سازی ،لوازم خانگی ، داروسازی، صنایع شیمیایی ، صنایع کشاورزی، مواد شوینده ، آرایشی ، بهداشتی و … استفاده می شود. قيمت گاز کولر هارپ گاز R134a هارپ دارای دمای جوش 26- درجه و دمای انجماد 96- درجه سانتی گراد است و غیرسمی و بی ‌رنگ می‌ باشد.

هیدروفلوئوروکربن

R134a که از نوعی مبرد HFC (هیدروفلوئوروکربن) به شمار می آید، پتانسیل تخریب لایه ازن را ندارد و اثر گلخانه ای کمی دارد. و جایگزین خوبی برای R12 است که در بسیاری از برنامه ها استفاده شده است. قيمت گاز کولر هارپ تقاضا برای مبرد R134a و سایر HFC ها به دلیل بار زیست محیطی کم آن به تدریج افزایش می یابد.

گاز R-134-a چیست؟

گاز R-134a، که با نام تجاری گاز مبرد R-134a و گاز فریون R-134a شناخته شده است. یک ترکیب شیمیایی غیر سمی و غیر قابل اشتعال با فرمول CH2FCF3 است. به شدت جاذب رطوبت است. قيمت گاز کولر هارپ بدین جهت لازم است که قبل از شارژ گاز از عدم وجود رطوبت در سیکل مطمئن شویم. زیرا وجود رطوبت موجب تولید اسید می شود.

گاز R-134-a چیست؟

گاز R-134-a چیست؟

روغن سازگار با گاز R-134-a

روغن سازگار با گاز ۱۳۴، شامل روغن پلی اُل استر (POE) و روغن پلی آلکیلن گلیکول (PAG) است. قيمت گاز کولر هارپ البته لازم است که دقت داشته باشید که روغن های معدنی جهت روغن کاری گاز مبرد ۱۳۴ مناسب نیستند و به هیچ وجه نباید استفاده شوند. زیرا استفاده از آن ها، باعث کاهش راندمان کاری گاز ۱۳۴ می شود.

گاز کولر ماشین چیست ؟

پنکه فقط هوا را به جریان می اندازد. بدون اینکه هوا را خنک یا گرم کند. ولی گاز مبرد هوای درون ماشین یا خانه رو متناسب با نیاز شما گرم یا سرد می کند. قيمت گاز کولر هارپ در حقیقت مبرد نوعی نیروی میکانیکی است که هوا را در سیستم های سرمایشی یا گرمایشی، خنک یا گرم می کند.

گاز جدید R-134

در گذشته، گاز کولر شامل هیدروفلوئورو کربن ها بوده است. اما این گاز به دلیل مضر بودن برای لایه اوزون، کنار گذاشته شده است. گاز جدید R-134 گازی است که به عنوان جایگزین R-22 استفاده می شود. قيمت گاز کولر هارپ و ضرر بسیار کمتری به طبیعت و محیط زیست وارد می کند.

مزیت های این گاز عبارتند از :

  1. غیر اشتعال است.
  2. غیر سمی است.
  3. جاذب رطوبت است.
  4. درجه خلوص و کیفیت بالایی دارد.
  5. در درجه حرارت بالا کار می کند.

مبرد R134a چیست؟

گاز R-134-a، یک ترکیب از دسته هالو آلکان ها است. قيمت گاز کولر هارپ این گاز فریونی دارای خواص ترمودینامیکی مشابه به گاز R12 است. تولید گاز R12 در سال ۱۹۹۶ به دلایل زیست محیطی مانند گرمایش زمین و تخریب لایه اوزون متوقف شده است. گاز مبرد R134a، به علت غیر سمی بودنش، به عنوان جایگزین آن انتخاب شده است.

بهترین گاز مبرد در مرکز فروش گاز کولر خودرو

هر خودرویی بر اساس کمپرسوری که دارد گاز مشخصی در آن استفاده می‌شود. مبرد هایی که در کولر خودرو استفاده می شوند عبارتند از r22, r134a و r12. قيمت گاز کولر هارپ اگر از مبرد نامناسب استفاده کنید کمپرسور و سیستم خشک شده و آسیب می بینند.

زمان مناسب برای شارژ گاز کولر خودرو

برای اطلاع از شارژ کولر ماشین به دستگاه خاصی ندارید. زمانی که متوجه شدید کولر به خوبی کار نمی کند و فضای داخل خودرو به خوبی خنک نمی کند نیاز است که آن را شارژ کنید. قيمت گاز کولر هارپ برای شارژ بهتر است به یک مرکز فروش گاز کولر خودرو مراجعه کنید تا این کار تخصصی را برای شما انجام دهند.

قيمت گاز r401a

این کار بسیار اهمیت دارد زیرا در صورت صحیح انجام ندادن آن به لوله های کولر آسیب وارد می شود؛ قيمت گاز کولر هارپ بنابراین متخصصان از ابزار و دستگاه های مورد نیاز استفاده می کنند تا این کار به صورت ایمن انجام شود.

گاز r134a اینترداینامیکس

این گاز علاوه بر کاهش دما مزایای بسیار دیگری هم دارد. با استفاده از این گاز سیستم خنک کننده خودرو را می توانید شارژ کنید و در مدت زمان ۱۰ دقیقه هوایی خنک در خودرو داشته باشید. قيمت گاز کولر هارپ این گاز کمک می‌کند تا کولر عملکرد بهتری داشته باشد.

گاز r22

جزء پرکاربرد ترین گاز های کولر خودرو محسوب می شود. با مراجعه به مرکز فروش گاز کولر خودرو می توانید آن را تهیه کنید. این گاز بدون رنگ، بدون بو و غیر قابل اشتعال است. قيمت گاز کولر هارپ از گازهای گلخانه‌ای محسوب می‌شود. می‌توانید آن را در کپسول های ١٣ و ١ کیلوگرمی تهیه کنید. این گاز به رنگ سبز روشن است.

ایسکون

برندهای از جمله ایسکون، هارپ و آلفا که هرکدام قیمتی متفاوت دارند و با مراجعه به قسمت محصولات می توانید از آنها اطلاع پیدا کنید. این گاز با روغن سفید، قيمت گاز کولر هارپ روغن پلی استر و روغن الکین بنزن سازگاری دارد. در تهویه واحدهای صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کولر خودرو هم از آن استفاده می شود.

قیمت گازهای مبرد

در سرویس شارژ گاز کولر حالت های مختلفی وجود دارد که بر روی قیمت آن تاثیر گذار است. گاهی گاز دچار نشتی شده و فقط میزان کمی از آن از بین رفته است. قيمت گاز کولر هارپ اگر نشتی زیاد نباشد هزینه گاز کولر کمتر می شود؛ اما در صورت وجود نشتی بزرگ قبل از شارژ از روغن مخصوص استفاده می‌شود که کار منفذ گیری را انجام می دهد در نتیجه هزینه نهایی شما بیشتر خواهد شد.

قیمت کمپرسور کولر گازی

به محض گرم شدن، گاز از کمپرسور خارج شده و وارد کندانسور می شود تا روند خنک کننده شروع شود. در حالی که همه کمپرسورهای کولر گازی کار مشابهی انجام می دهند، قيمت گاز کولر هارپ آنها به روش های مختلفی کار می کنند و جوانب مثبت و منفی دیگری را ارائه می دهند.

قیمت کمپرسور کولر گازی

سه نوع از مهم ترین کمپرسورها

  • کمپرسور روتاری (Rotary Air Conditioning Compressor)
  • کمپرسور پیستونی (Reciprocating)
  • کمپرسور اسکرال (Scroll AC Compressor)

کمپرسور روتاری

کمپرسور روتاری را می توان به دو نوع تقسیم کرد. یکی دارای تیغه یا پره هایی است که با شافت می چرخند. نوع دیگر تیغه ای دارد که ثابت مانده و بخشی از مونتاژ محفظه کمپرسور است. در هر دو نوع ، بخار از خط مکش از طریق درگاه مکش به داخل سیلندر کشیده می شود. با چرخیدن تیغه ، بخار به دام افتاده در فضای پیش از تیغه در گاز پر فشار فشرده می شود و پس از آن از طریق درگاه اگزوز به کندانسور تخلیه می شود.

خرید کمپرسور روتاری

کمپرسورهای روتاری کوچک و آرام هستند، بنابراین در مکان هایی که صدا مسئله ای نگران کننده است محبوب هستند. قسمت داخلی این نوع کمپرسور AC شامل شافت است که چندین تیغه به آن وصل شده است. شافت تیغه داخل سیلندر می چرخد، در نتیجه مبرد را از طریق سیلندر فشار داده و آن را به طور همزمان فشرده سازی می کند. کمپرسور روتاری بیشتر برای مناطق سردسیر و مرطوب مناسب است.

قیمت کمپرسور کولر گازی 30000

قيمت گاز کولر هارپ این کمپرسورها دارای صدای کمتری نسبت به کمپرسور پیستونی دارد. مصرف انرژی ان نیز نسبت به پیستونی بهینه تر است. همچنین کمپرسورهای روتاری راندمان بالاتری نیز نسبت به کمپرسور پیستونی دارد. تنها عیب آن این است که هزینه تعمیرات آن بیشتر است.

کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی محبوب ترین نوع کمپرسور کولر گازی است. پیستون با حرکت به بالا و پایین داخل سیلندر هوا را فشرده می کند. با حرکت پیستون به سمت پایین ، یک خلاء ایجاد می کند که در مبرد مکیده می شود. با بالا آمدن، گاز فشرده می شود و به داخل کندانسور حرکت می کند. قيمت گاز کولر هارپ یک کمپرسور تهویه مطبوع پیستونی بسیار کارآمد است، زیرا واحدهای کولر گازی می توانند تا هشت سیلندر درون کمپرسور داشته باشند.

خرید کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی از قدیمی ترین کمپرسورهای کولر گازی به شمار می رود که در مناطق گرم تر مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای آن می توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد. همچنین تعداد متخصصان و تعمیرکاران آن از سایر کمپرسورها بیشتر است. قيمت گاز کولر هارپ اما در عین حال، صدای بیشتری دارد و راندمان آن پایین تر از دیگر کمپرسورها است. با این وجود از محبوبیت بالایی برخوردار است.

کمپرسور اسکرال

کمپرسور اسکرال (Scroll AC Compressor) کولر گازی دارای یک سیم پیچی ثابت به نام اسکرال است که در مرکز واحد وجود دارد و سپس یک سیم پیچ دیگر وجود دارد که به دور آن می چرخد. در طی این فرآیند، مبرد را به سمت مرکز سوق می دهد و آن را فشرده می کند. سپس از طریق درگاه مرکزی به خازن تخلیه می شود.

خرید کمپرسور اسکرال

کمپرسورهای اسکرال به اندازه کمپرسورهای پیستونی محبوب می باشد زیرا قطعات متحرک زیادی ندارند و از این رو قابل اطمینان تر هستند. یکی دیگر از مزایای آن گشتاور کمتر نسبت به پیسونی است. قيمت گاز کولر هارپ این مزیت به کارکرد آرام کمک می کند. علاوه بر این بازده بالاتری دارد و در مصرف انرژی اتلاف کمتری دارد زیرا فاقد شیر مکش و تخلیه و حجم کلیرانس است. همچنین به دلیل یکنواختی گاز و تخلیه مکرر آن از لرزش کمتری برخوردار است.

معنی نوشته های روی برچسب فنی کمپرسور چیست؟

کولر گازی های بزرگ با ظرفیت بین 24000 الی 96000 BTU می توانند از کمپرسور اسکرال استفاده کنند. اصولا در تهویه مطبوع تجاری و سردخانه به کار رفته می شود. قيمت گاز کولر هارپ این کمپرسور دارای 2 سرعت دوان (‌‌‌‌‌ثابت یا متحرک است. بازدهی و ظرفیت پایین‌تری نسبت به کمپرسورهای اسکرو دارد. یکی دیگر از ویژگی های آن این است که بی صدا هستند.

خرید و فروش کمپرسور کولر گازی در تهران

از آنجایی که کمپرسور کولر گازی به عنوان قلب تپنده دستگاه می باشد در هنگام خرید و فروش کمپرسور کولر گازی باید دقت بسیار زیادی به خرج داده شود تا هنگام استفاده از آن با مشکلات متعددی برخورد نکنید. به همین دلیل به شدت به شما توصیه می کنیم که برای خرید کمپرسور کولر گازی حتما از مراکز فروش کمپرسور کولر گازی قابل اعتماد اقدام به خرید کنید و حتما اصلی آن را بخرید.

خرید و فروش کمپرسور کولر گازی در تهران

خرید و فروش کمپرسور کولر گازی در تهران

کولر گازی به تنهایی

اگر چه خرید دوباره کولر گازی هزینه بردار است اما اکثر شرکت ها در صورت خرید کامل کولر گازی (پنل و کمپرسور) آن را ضمانت می کنند. قيمت گاز کولر هارپ پس در صورت خرید کمپرسور به تنهایی شامل گارانتی نمی شود و احتمال خراب شدن دوباره آن وجود دارد. اکثر شرکت ها در صورت عوض کردن کمپرسور هیچ گارانتی برای کمپرسور جدید ارائه نخواهند داد.

کمپرسور کولر گازی چیست و چه وظیفه ای دارد ؟

سیستم های خنک کننده و کولر گازی از اجزایی دقیق و مختلف تشکیل شده است که پروسه و نتیجه نهایی همه اجزاء تشکیل شده، ایجاد و راحتی و خنک کنندگی فضای مورد نظر شما می باشد . هر بخشی از یک کولر گازی وظیفه و اهمیتی دارد اما برخی از این قطعات مستلزم توجه ویژه ای هستند ، یکی از این قطعات کمپرسور یک دستگاه است که اساسا قلب یک کولر گازی محسوب می شوند.

انواع کمپرسور کولر گازی

کولر گازی به صورت کلی ۳ نوع کمپرسور دارد. همانطور که اشاره شد، هر کدام از این کمپرسورها ویژگی‌های خاص خود را داشته و قیمت و نحوه تعمیر آن‌ها نیز متفاوت است. بسیاری از برندهای مطرح تنها از یک نوع کمپرسور برای ساخت کولر گازی استفاده می‌کنند. برخی از برندها نیز انواع کمپرسور کولر گازی را مورد استفاده قرار می‌دهند و قیمت‌های مختلفی بر روی آن می‌گذارند.

شماره ۴ و 6 :

Thermally protected به معنی محافظ حرارتی بوده که به هر دلیل اگر حرارت کمپرسور زیاد شود به‌ وسیله یک قطعه به نام (olp) که مخفف عبارت overload Protector و به معنی محافظت در برابر اضافه‌بار است کنترل شده و تا برگشتن به حالت قيمت گاز کولر هارپ عادی جریان قطع می شود

شماره ۳ :

اشاره به گاز مخصوص این کمپرسور دارد که این کمپرسور با گاز R22 سازگار است.

شماره ۱ :

نشان‌دهنده ولتاژ و تعداد فاز کمپرسور کولر گازی است. همان طور که در بخش شماره ۱ مشخص شده است، این قيمت گاز کولر هارپ کمپرسور با برق تک فاز ac و ولتاژ ۲۲۰ تا ۲۴۰ ۵۰Hz کار می‌کند؛ بنابراین نباید ولتاژ آن بیشتر از حد ذکرشده باشد.

بیمتال

بیمتال به معنی دو فلز است. بی در زبان یونانی به معنای ۲ و متال هم به معنای فلز است این دو فلز غیر هم‌جنس بوده و اگر قيمت گاز کولر هارپ حرارت داده شود از هم فاصله می گیرند که باعث قطع جریان شده و به‌ محض سرد شدن دوباره جریان را وصل می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *