وبلاگ

وكيوم كردن كولر گازي

وكيوم كردن كولر گازي

وكيوم كردن كولر گازي

وكيوم كردن كولر گازي دارای عملکرد و کارکردی جهت ایجاد و تولید فشاری کمتر از فشار محیط را بر عهده داشته و در واقع با ایجاد فشار منفی عمل مکش یا همان وکیوم vaccume را انجام می دهند در واقع وکیوم پمپ نقطه مقابل کمپرسور هوا می باشند ساده ترین نوع پمپ وکیوم که بطور روزانه با آن سر و کار داریم جارو برقی ها هستند

وكيوم كردن كولر گازي

در نتیجه می توان کمپسورهای هوای فشرده را جز پمپ با قابلیت فشار مثبت و وکیوم پمپ ها را جز پمپ فشار منفی دسته بندی کرد پمپ های وکیوم قابلیت وکیوم هوا و مایعات را دارند پمپ وکیوم بر اساس میزان مکش متر مکعب در یک ساعت (M3/h) تقسیم بندی شده و به همین شکل میتوانند قدرت های متفاوتی را داشته باشند پمپ وکیوم از روتور و استاتور و الکتروموتور تشکیل شده است.

وكيوم كردن كولر گازي

وكيوم كردن كولر گازي

قیمت دستگاه وکیوم کولر گازی

با روشن شدن الکتروموتور و حرکت دورانی آن مایع یا هوا از دریچه دیگری خارج می شود که به این عمل وکیوم گفته می شود پمپ های وکیوم را میتوان به سه دسته زیر تقسیم بندی کرد پمپ وکیوم روغنی این نوع پمپ های وکیوم از روغن برای خنک کردن دستگاه استفاده میشود پمپ وکیوم آب در گردش این نوع پمپ های وکیوم از آب برای خنک کردن دستگاه استفاده میشود پمپ وکیوم خشک این نوع پمپ های وکیوم از هوا برای خنک کردن دستگاه استفاده میشود

ملزومات

ملزومات مربوط به ابزار کولر گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد : گیج منیفولد و شلنگ شارژ گاز کولر و آچار سرویس کمپرسور و سرپیک لوله مس و برنجی و کپسول مپ گاز اشاره نمود

نصب کولر گازی

پمپ وکیوم کولر گازی روغنی والو VALUE یکی از انواع پمپ وکیوم کوچک با کیفیت ساخت مناسب , ابعاد و اندازه کوچک و کارایی بالا است که با شرایط خرید و خدمات پس از فروش مناسب و قطعات یدکی در دسترس بازار مناسبی در ایران دارد.پمپ وکیوم والو دارای ظرفیت جابه جایی از 3.0 متر مکعب هوا در ساعت است.

پمپ وکیوم کولر گازی و نحوه استفاده از آن

پمپ وکیوم کولر گازی معمولاً شما یک متخصص تهویه مطبوع را برای اجرای پمپ کولر گازی خود استخدام می کنیدسه بخش کلی وجود دارد که باید برای استفاده از پمپ وجود دارد که به شما امکان می دهد واحد خود را به تنهایی سرویس کنیداین مراحل را دنبال کنید تا دستگاه خود را به تنهایی با استفاده از پمپ های خلاء تمیز و سرویس کنید.

پمپ کولر گازی

قبل از شروع استفاده از پمپ کولر گازی خود، باید مطمئن شوید که همه چیز آماده است تا مشکلی نداشته باشید.اگر از این سیستم سه بخشی پیروی کنید، کولر گازی خود را به طور کامل تخلیه کرده و آن را برای شارژ مجدد یا تعمیر در صورت نیاز آماده خواهید کرد.

روغن را پر کنید

با فرض اینکه از پمپ دوار استفاده می کنید، قبل از استفاده حتما آن را با روغن تمیز پر کنید. درپوش روغن پمپ خود را معمولاً در بالای سیستم قرار دهید و لبه داخلی را برای وجود خط پر کننده بررسی کنید. مطمئن شوید که روغن را تا رسیدن به آن خط پر کرده اید و مطمئن شوید که درب آن را محکم بسته اید. شما می خواهید مطمئن شوید که فقط روغن را به این منظور در پمپ خود می ریزید. جایگزینی با روغن های مکانیکی دیگر می تواند عملکرد کلی پمپ شما را کاهش دهد و بر خود دستگاه تأثیر منفی بگذارد.

گیج ها را وصل کنید

قبل از شروع ، همه دستگاه های اندازه گیری خود را به پورت ها وصل کنید. گیج ها پمپ را به پورت های فشار در سیستم شما متصل می کنند. اکثر گیج ها و شیلنگ ها با رنگ هماهنگ هستند و برای استفاده به شرح زیر در نظر گرفته شده اند.

قیمت پمپ وکیوم والو 160

برای جلوگیری از آسیب رساندن به عملکرد کلی پمپ ، اطمینان از محکم بودن اتصال همه سنج ها و شیلنگ های سنج بسیار مهم است.

شیر های مینیفولد را باز کنید

از دریچه های روی واحد استفاده کنید که درگاه سرویس را باز و بسته می کند. شما که مسئول سرویس خطوط مبرد هستید. می‌خواهید مطمئن شوید که دریچه‌های شما بسته هستند و گیج شما مقدار کمی فشار را نشان می‌ده

قیمت پمپ وکیوم دست دوم

اگر از پمپ خود در هوای سرد استفاده می کنید، مطمئن شوید که دریچه های ورودی را باز کنید تا پمپ به سرعت معمولی برسد. هنگامی که به یک نرخ متوسط ​​رسید، دوباره آن را ببندید.

روشن کردن پمپ

هنگامی که مطمئن شدید که دستگاه شما آماده کار است و همه چیز به درستی وصل شده است، می توانید پمپ خود را روشن کنید.

پمپ را راه اندازی کنید

از کلید روشن نشان داده شده روی پمپ وکیوم کولر گازی خود برای روشن کردن آن استفاده کنید.هنگامی که پمپ شما روشن است، باید بتوانید صدای کارکردن دستگاه را بشنوید.

شیر گیج جانبی را باز کنید

هنگامی که پمپ خلاء تهویه مطبوع روشن شد و کار کرد ، می توانید با سیستم خلاء هوا را از واحد خارج کنید. برای انجام این کار، باید دریچه های هر طرف هر گیج را باز کنید.

پمپ خلاء

می‌خواهید پمپ خلاء کولر گازی خود را با سرعت کامل حداقل ۱۵ دقیقه، اما نه بیشتر از ۳۰ دقیقه، بگذارید کار کند. این بازه زمانی به پمپ خلاء شما اجازه می‌دهد تا هوا را به طور کامل از سیستم شما خارج کند. بر اساس توصیه های سازنده برای پمپ خلاء خاص خود ، می توانید دفترچه راهنمای عملکرد را بررسی کنید تا زمان دقیق مورد نیاز برای واحد خود را پیدا کنید.

بستن خلاء

هنگامی که پمپ وکیوم کولر گازی شما به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بسته وكيوم كردن كولر گازي به واحد تهویه مطبوع و پمپ شما کار می کند، باید شروع به بستن پمپ خلاء خود کنید.

شیر سمت پایین را ببندید

اولین شیری که بسته می شود، گیج سمت پایین است که معمولاً آبی است. پس از انجام این کار، اجازه دهید پمپ شما حدود ۱۵ دقیقه خلاء را نگه دارد . وكيوم كردن كولر گازي اگر متوجه شدید که به دلایلی پمپ شما قادر به نگه داشتن آن برای این مدت طولانی نیست، احتمالاً در جایی نشتی دارید و باید برخی از اجزای پمپ خود را جایگزین کنید.

خاموش کردن پمپ خلاء

پس از ۱۵ دقیقه نگه داشتن،می توانید وكيوم كردن كولر گازي پمپ خود را با استفاده از همان کلید مشخص شده برای روشن کردن آن خاموش کنید.قبل از قطع کامل سیستم،مطمئن شوید که خلاء جدا می شود

قیمت پمپ وکیوم والو 125

چه برای خانه یا محل کار شما.از این رو مطمعن شوید وكيوم كردن كولر گازي که همه چیز را در مورد پمپ وکیوم می دانید. برای درک بهتر خود از پمپ های خلاء به چند سوال متداول نگاهی بیندازید.

قیمت پمپ وکیوم والو 125

قیمت پمپ وکیوم والو 125

پمپ وکیوم را جدا کنید

پس از جدا شدن کامل، می توانید شروع به جدا کردن شلنگ منتهی به پمپ خلاء خود کنید.تهویه مطبوع برای شما می تواند تصمیم بزرگی باشد، وكيوم كردن كولر گازي ACخرید پمپ خلاء قبل از تصمیم گیری در مورد بهترین خلاء،

برخی از مشکلات عبارتند از:

۱-کاهش کارایی سیستم

۲-ایجاد اتصال کوتاه

۳-ایجاد رسوبات

چرا به پمپ وکیوم کولر گازی نیاز دارید؟

پمپ های وکیوم مایع و گاز را از سیستم شما خارج می کنند که وكيوم كردن كولر گازي در غیر این صورت می تواند منجر به مشکلات سیستم شود.

چگونه یک پمپ وکیوم کولر گازی را انتخاب کنیم؟

هنگامی که به دنبال بهترین جاروبرقی تهویه مطبوع برای خود هستید. وكيوم كردن كولر گازي چه برای مقاصد مسکونی و چه تجاری، می خواهید هم کیفیت و هم عملکرد پمپ را بررسی کنید.

کیفیت

حلقه‌های مهر و موم لاستیکی در درگاه اگزوز و درپوش‌های روغن، عناصری هستند که می‌خواهید از کیفیت آن‌ها مطمئن شوید. زیرا می‌توانند سریع‌ترین سرعت سیستم را از بین ببرند. شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که به دنبال پمپی هستید که بدنه قوی داشته باشد. وكيوم كردن كولر گازي آخرین چیزی که می‌خواهید نگران آن باشید آسیب تصادفی به پمپ وکیوم ناشی از ضربه‌های موجود در انبار یا در حین جابجایی است.

موارد اضافی

بسیاری از ویژگی های استاندارد موجود در پمپ های خلاء وجود دارد. برخی از این ویژگی ها شامل رتبه و موتور استفاده مداوم خواهند بود.وكيوم كردن كولر گازي در حالی که می خواهید مطمئن شوید پمپ شما این ویژگی ها را دارد، موارد اضافی مانند حفاظت از نوسانات ایمن، محافظت در برابر جریان برگشتی و حتی قابلیت جاروبرقی در داخل خانه را نیز در نظر بگیرید.

راحتی در استفاده

در حالی که سهولت استفاده یک کالای اضافه است، همیشه خوب است که مطمئن شوید خرید شما بدون چالش است. یکی از ویژگی های اصلی که استفاده از پمپ خلاء شما را آسان می کند، شیشه دید روغن (برای پمپ خلاء پره ای دوار) است. وكيوم كردن كولر گازي سایر ویژگی‌های سهولت استفاده شامل پورت‌های پر کردن مجدد روغن است که به پر کردن مجدد سریع‌تر و بدون نشت کمک می‌کند.

پمپ خلاء دو مرحله ای به چه معناست؟

هر دو پمپ ۱ و ۲ مرحله ای از یک مرحله برای ایجاد خلا استفاده می کنند. آنچه این دو نوع را از هم جدا می کند مرحله دوم دو مرحله است که خلاء ثانویه ایجاد می کند که منجر به کشش قوی تر و مکش کلی محکم تر می شود.یک پمپ وکیوم سیستم پاک کننده ای را برای شما به ارمغان می آورد،وكيوم كردن كولر گازي اما داشتن ۲ مرحله می تواند با برچسب سنگین همراه باشد و با اطمینان بیشتری این کار را انجام دهد.

به چه اندازه و حجمی از پمپ وکیوم کولر گازی نیاز دارم؟

ساده ترین راه برای تعیین پمپی که نیاز دارید این است که جذر تناژ واحدی را که قرار است سرویس کنید، بگیرید. طور معمول، سیستم های مسکونی ۴-۵ سی اف ام نیاز دارند ،وكيوم كردن كولر گازي و سیستم های تجاری یا پشت بام به ۶-۸ سی اف ام حجم مکندگی پمپ وکیوم نیاز دارند.

CFM پمپ وکیوم آزمایشگاهی چیست و آیا به آن نیاز دارید؟

حجم جریان هوا را بر اساس تعداد فوت مکعب هوا اصطلاح فوت مکعب در دقیقه . وكيوم كردن كولر گازي به کشش روی پمپ خلاء اشاره دارد از یک نقطه ثابت در یک دقیقه اندازه گیری می کند.

عدم وکیوم کولر گازی

cFM تقریبی پمپ وکیوم مورد نیاز خود را تخمین بزنید.وكيوم كردن كولر گازي حجم پمپ مورد نیاز را با در نظر گرفتن جذر تناژ سیستم خود برای موثر بودن،پمپ خلاء خود را خواهید یافت.

آیا به پمپ وکیوم کولر گازی تک مرحله ای یا دو مرحله ای نیاز دارید؟

هر دو پمپ تک مرحله ای و دو مرحله ای به طور موثر رطوبت و آلاینده ها را از سیستم شما حذف می کنند. پمپ خلاء دو مرحله ای صدای کمتری ایجاد می کند و تخلیه سریعتر و فرآیند کلی تمیزتر را ارائه می دهد. وكيوم كردن كولر گازي فراموش نکنید که از آنجایی که پمپ های دو مرحله ای خدمات باکیفیت تری ارائه می دهند، هزینه بیشتری نسبت به پمپ های تک مرحله ای دارند.

از پمپ وکیوم در صنایع مختلف از قبیل

  • صنایع شیمیایی
  • صنایع نفت و گاز
  • صنایع پتروشیمی
  • صنایع چاپ و بسته بندی
  • صنایع داروسازی
  • صنایع شیشه و پلاستیک
  • صنایع نساجی
  • صنایع دندانپزشکی
  • صنعت تهویه مطبوع

قیمت پمپ وکیوم والو 135

در صورتی که بخواهیم در رابطه با برخی از این صنایع توضیحاتی ارائه دهیم باید به این نکته اشاره کنیم که در صنعت پزشکی برای بحث حجامت یکی از مهم‌ترین ابزار و تجهیزاتی که برای بس حجامت استفاده می شود پمپ وکیوم می باشد با استفاده وكيوم كردن كولر گازي از این کمپ هوای موجود در لیوان های حجامت تحقیق شده و باعث خارج شدن خون از بدن بیمار می گردد.

پمپ های دریافت کننده

نوع دیگر از پمپ وکیوم به نام پمپ های دریافت کننده هستند، یک پمپ دریافت کننده به پمپ جاذب گفت می شود که در مخزن در وضعیت تخلیه قرار دارد. وكيوم كردن كولر گازي این پمپ ها مولکول های گاز را از طریق جذب حذف می کنند البته از متراکم سازی نیز در این راستا استفاده می شود.

پمپ وکیوم آبی

در این پمپ ها برای داشتن خاصیت فشار بخار مناسب از آب یا هر مایع سازگار با فرآیند وکیوم سازی استفاده می شود. در این پمپ ها از پروانه یا تیغه استفاده شده است وكيوم كردن كولر گازي و به طور کلی چرخش های حلقه ای مایع را نیز در بر می گیرد. به طور کلی این روند وظیفه خلاء سازی را نیز به درستی انجام می دهد

قیمت پمپ خلا

زمانی که سطح که نام دیگر آن وکیوم سازی است به حد نصاب رسیده مخزنی با شیر خلا بزرگ بسته شده و ایزوله شده وكيوم كردن كولر گازي وجود دارد که سبب می شود هر نوع تبادل گاز بین ظرف و پمپ توسط شیر متوقف شود.

پمپ وکیوم روغنی

ساختار مدل های روغنی پمپ های وکیوم مشابه با سایر گزینه است به طوری که در این پمپ ها از روغن و هوا برای خنک سازی استفاده می شود، وكيوم كردن كولر گازي ساختار به کار رفته در آنها روتور و استاتور بوده و یرا صنایع متوسط مناسب ترین گزینه هستند.

قیمت پمپ وکیوم خشک

پمپ وکیوم روغنی به دو دسته تک مرحله ای و دو مرحله ای تقسیم می شود، پمپ های تک مرحله ای با قطع جریان برق عمل خلاءسازی متوقف می کند وكيوم كردن كولر گازي در مدل های دو مرحله ای از این پمپ ها پس از قطع جریان برق استفاده می شود و امکان وکیوم سازی و مکش تا یک زمان مشخص را دارد.

قیمت پمپ خلا آزمایشگاهی

دستیابی به خلأ بالا کار دشواری است زیرا همهٔ مواد زمانی که در معرض خلأ قرار گیرند کم و بیش به شکلی واکنش نشان می‌دهند. تبخیر، آزاد شدن گازهای قبلاً جذب شده (جذب سطحی) و دیگر پدیده‌ها خلأ ایجاد شده را پر کرده و از رسیدن به میزان خلأ دل‌خواه جلوگیری می‌کنند. معمولاً تمام سطحی که با خلأ در تماس هستند باید از موادی که در دمای بالا پخته شده باشند وكيوم كردن كولر گازي تهیه شوند تا از میزان این گازها بکاهند.

مشخصات پمپ وکیوم

اگر بخواهیم در رابطه با مشخصات پمپ وکیوم توضیح دهیم باید بگوییم اولین مورد در رابطه با مشخصات پمپ وکیوم قدرت آن است در پمپ های وکیوم واحد قدرت اسب بخار می باشد که با نماد HP معرفی شده و میزان قدرت پمپ وکیوم بر اساس اسب بخار اندازه گیری میشود پایین ترین ظرفیت موجود در بازار قدرت یک ششم اسب بخار است است که می تواند 1.5 متر وكيوم كردن كولر گازي مکعب هوا را در مدت زمان یک دقیقه تخلیه کرده و آن جسم را به خلع برساند.

مشخصات پمپ وکیوم

مشخصات پمپ وکیوم

مشخصات فنی

از نظر مشخصات فنی تفاوت بین پمپ های تک مرحله با دو مرحله طراحی در ساختار فنی آنها می باشد به طوری که در پمپ های تک مرحله ای در زمان قطعی برق سوپاپ جهت جلوگیری از خروج هوای تخلیه شده از سیستم وجود ندارد.در صورتی که در پمپ های دو مرحله بعد از قطع شدن جریان بصورت ناگهانی، وكيوم كردن كولر گازي میزان هوای خارج شده از سیستم ، توسط پمپ وکیوم نگه داشته شده و انرژی مصرف شده جهت خروج هوای موجود در سیکل حفظ می شود.

تفاوت پمپ وکیوم تک مرحله با پمپ وکیوم دو مرحله

تفاوت اصلی پمپ های تک مرحله با دو مرحله قیمت آنها می باشد وكيوم كردن كولر گازي به طوری که قیمت پمپ های تک مرحله ای حدود ۲۰ درصد پایین تر از قیمت پمپهای دو مرحله می باشند.

خرید پمپ وکیوم کوچک

اگر به دنبال خرید پمپ وکیوم کوچک هستید وكيوم كردن كولر گازي می‌توانیم برند والو را به شما پیشنهاد دهیم چرا که این برند از نظر ابعاد و وزن جزء پمپ های کوچک اما پر قدرت می باشد.

قیمت پمپ وکیوم چینی

چرا که پمپ های وکیوم دارای عمر مفید و کارایی مشخص می باشند در صورتی که اصول نگهداری رعایت نشود عمر مفید این پمپ کم شده و از کارایی آن به شدت کاهش می دهد یکی از راهها، تعویض و یا شارژ روغن پمپ وکیوم می باشد در صورتی وكيوم كردن كولر گازي که این شارژ به موقع انجام نشود آسیب جدی به مکانیک این دستگاه وارد شده و عملکرد آن را دچار اختلال می کند.

پمپ وکیوم چیست؟

پمپ وکیوم که به آن پمپ خلا هم می‌گویند؛ ابزاری بسیار کاربردی در صنایع مختلف است. این دستگاه که در انواع صنایع با اهداف گوناگون به کار می‌رود؛ وكيوم كردن كولر گازي دارای مدل‌ها و ویژگی‌های مختلفی است. پمپ وکیوم یا خلاء به تجهیزاتی گفته می‌شود که هوا را با فشاری کمتر از فشار اتمسفر گرفته، آن را فشرده کرده و در نهایت با فشار اتمسفر آزاد می‌کنند.

لیست قیمت پمپ وکیوم

از آنجا که هوا در فشار کم حجم زیادی دارد، پمپ‌ های وکیوم به ناچار مخزن بزرگی داشته و تا حدودی حجیم هستند. همانطور که از اسم آن پیداست، این کار به ایجاد یک خلاء جزئی منجر خواهد شد که برای کاربردهای صنعتی یا مهندسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وكيوم كردن كولر گازي این دستگاه‌ها در بسیاری از موارد برای انتقال مایعات و مواد دیگر از یک مکان به مکانی دیگر به کار گرفته می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *