وبلاگ

قيمت گاز r401a

قيمت گاز r401a

قيمت گاز r401a

قيمت گاز r401a گاز R401a پاس، جزو گازهای ترکیبی می باشد که ترکیبات آن طبق استاندارد جهانی باید با درصدهای ذیل ترکیب شده باشد در غیر اینصورت خواص استاندارد R-401A را نخواهد داشت.

قيمت گاز r401a

یکی از گاز های مبرد که امروزه در صنایع مختلف و محصولات ارائه شده در صنعت تهویه مطبوع و تبرید مورد استفاده قرار می گیرد گاز مبرد R410a می باشد که برای اولین بار در سال 1991 توسط شرکت هانیول امریکا ساخته شد و به بازار ارائه شد و بعد از آن سایر شرکت های تولید کننده گاز مبرد به تولید آن پرداختند.

قيمت گاز r401a

قيمت گاز r401a

مشخصات فنی گاز مبرد یا گاز فریون R410a

محصولات تهویه مطبوع و کمپرسور های تبریدی که توسط شرکت هایی نظیر کوپلند، دانفوس و کریر ساخته شده است سازگار با گاز R410a می باشند. اوین بار شرکت کوپلند کمپرسور اسکرال کوپلند سری ZP را در سال 1996 تولید کر که با گاز R410a سازگار بود و به بازار ارائه داد و بعد از آن شرکت دانفوس کمپرسور اسکرال دانفوس سری SH را با گاز R410a به بازار ارئه داد.

مونترال

از سال 2010 طبق پروتکل مونترال که عبارت است از مواردی که لایه اوزن را تخریب می کنند، آژانس حفاظت از محیط زیست که در ایاالات متحده آمریکا واقع شده است تولید و واردات گاز R22 و سایر مبرد های هیدروکلرول فلوئور کربن ها (HCFC) را ممنوع کرده است.

برند های گاز R410a موجود در بازار ایران

  • گاز R410 فروژن انگلیس
  • گاز R410 سانیتال
  • گاز R410 هارپ انگلیس
  • گاز R410 هانیول آمریکا
  • گاز فریون R410 گالکو بلژیک
  • گاز فریون R410 آرکما اسپانیا
  • گاز مبرد R410 ABC چین
  • گاز مبرد R410 ایسکون

طرز استفاده

گاز R-12 را بطور کامل از سیستم خارج نمائید.
کلیه تعمیرات لازم را انجام داده و درصورت معیوب بودن قطعات، آنها را تعمیر یا تعویض نمائید، ضمناً فیلتردرایر را حتماً تعویض نمائید.سیکل برودت دستگاه را به اندازه لازم وکیوم نمائید (توجه نمائید در برخی دستگاه ها مقدار وکیوم روی برچسب موجود در بدنه دستگاه، توسط کارخانه تولیدکننده مشخص شده است)

مقدار شارژ گاز R-401A

توجه نمائید که مقدار شارژ گاز R-401A باید کمتر از R-12 باشد‍‍. (بطور مثال اگر سیستمی با 100 گرم گازR-12 شارژ می شود، هنگام جایگزینی با R-401A پس از تخلیه کامل 80 تا 85 گرم از گاز R-401A شارژ نمائید ( اطمینان حاصل نمائید که شارژ گاز از فاز مایع صورت گیرد.بعد از پایان کلیه عملیات ذکر شده، دستگاه را روشن نموده و از کارکرد آن اطمینان حاصل نمائید.

مزایای گاز R410a

  • ایجاد سرمایش بیشتر نسبت به گاز R22
  • میزان کمتر تخریب لایه ازون نسبت به سایر گاز های مبرد
  • میزان شارژ کمتر نسبت به گاز مبرد R22
  • میزان آنتالپی بالاتر و میزان نقطه جوش پایینتر نسبت به گاز مبرد R22
  • مورد استفاده قرار گرفتن دربیشتر سیستم های تهویه مطبوع و تبرید موجود در بازار
  • سازگاری با روغن پلی ال استر
  • سازگاری با اکسپنشن های سری T آلکو

قيمت گاز کولر هارپ

مبرد به ماده ای اطلاق می شود که به صورت مایع و گاز وجود دارد و کاربرد آن کاهش دمای یک سطح مشخصی از یک ناحیه می باشد. قيمت گاز r401a سیستم های سرمایش و کولر ماشین و یخچال های خانگی از مواردی هستند که از این ماده استفاده می کنند.

قيمت گاز r22 يک کيلويي

در سال های میانی قرن نوزدهم، هنگامی که سیستم های تهویه مطبوع اختراع و فروخته شد، از اتر به عنوان مبرد استفاده شد. قيمت گاز r401a پس از این که سال ها از تولید و استفاده از اسپلیت گذشت، صنعتگران، از مواد و مبردهای دیگری از جمله آمونیاک و گاز دی اکسید کربن در کمپرسورهای کولر گازی بهره بردند.

قيمت کپسول گاز r134a ايسکون

در انشعابات، گاز به عنوان مبرد استفاده می شود. مبرد گازی که در کولر گازی اسپلیت استفاده می شود، در داخل محفظه کمپرسور قرار دارد. در سایر تجهیزات برودتی مانند چیلرها، آب به عنوان مبرد عمل می کند. قيمت گاز r401a سایر مواد مورد استفاده در چرخه تبرید شامل آمونیاک و دی اکسید کربن می باشد.

اولین مبرد CFC

اولین مبرد CFC در سال 1926 توسط فردی به نام توماس میدگلی با نام تجاری R22 کشف و معرفی شد. این مبرد، کارآمدتر از مبردهای قبلی است و غیر سمی و قابل اشتعال است.می توان از گاز R22 به عنوان اولین گاز مبرد یاد کرد. این گاز از کربن، هیدروژن، کلر و فلورین (CHCLF2) استفاده می کند و قابل اشتعال و انفجار نیست. این مبرد دارای سمیت بسیار کم و نقطه جوش منفی 40.8 درجه سانتی گراد، پایداری شیمیایی خوب و اثر خورندگی بسیار کمی بر روی فلزات است.

قيمت گاز 1234yf

استفاده از این گاز باعث آزاد شدن گاز O3 به محیط می شود و تأثیر مخربی بر لایه اوزون دارد و همچنین جو زمین را گرم می کند. قيمت گاز r401a به همین دلیل است که استفاده از این گاز در سیستم خنک کننده در کشورهای اروپایی و آمریکایی و در کشور ممنوع شده است.

گاز r404 کوليب

قدمت و آغاز تولید و فروش کولر به قرن 19 برمی گردد. در ابتدای کار به جای گاز مبرد در این دستگاه ها از اتر استفاده می شد. در سال 1873 بود که موادی مانند آمونیاک به عنوان مبرد به عنوان اسپلیت به بازار آمد. قيمت گاز r401a از آنجا که این مواد، سمی و قابل اشتعال بودند و همچنین خطری برای محیط زیست محسوب می شدند، استفاده از آن ها در طول زمان کاهش یافت.

نحوه شارژ گاز r404a

در سال 1926 بود که توماس میدگلی اولین مبرد کلروفلوروکربن (CFC) را با نام تجاری R12 معرفی کرد. مبرد R12 کارآمدتر از مبردهای موجود است و یک گاز غیر سمی و غیر قابل اشتعال است. قيمت گاز r401a این مبرد از سال 1931 به طور رسمی در سیستم های برودتی مورد استفاده قرار گرفته است.

سرمایش یا تبرید

تبرید که سرد شدن نیز نامیده می شود، فرآیندی است که در آن، گرما از یک فضا یا ماده گرفته می شود و به محیط دیگری منتقل می شود. در واقع در فیزیک، خنک کننده یک پدیده انتقال حرارت است. قيمت گاز r401a در طول فرآیند خنک کنندگی، ما در واقع تلاش می کنیم تا دما را در مکان یا فضای مورد نیاز خود کاهش دهیم. این می تواند خانه، محل کار یا حتی یخچال صنعتی شما باشد.

قيمت گاز 406

بیشتر مردم بر این باورند که مبردها تنها گاز هایی هستند که برای کولر ماشین یا یخچال ها مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری دیگر نیز بر این باورند که مبرد فقط یک گاز است. قيمت گاز r401a در حالی که این گونه نیست و مبرد را می توان به شکل مایع نیز به وفور یافته و مورد استفاده قرار داد.

کارکرد مبرد

مبردها می توانند از تغییرات فازی و ترمودینامیکی بهره جسته و هر زمان که لازم بود، تغییر شکل داده و آن هایی که گاز هستند مایع گردیده و مایع ها نیز به گاز تبدیل شوند و این توانایی باعث شده است که این مواد به طور گسترده ای در صنعت از جمله در سیستم ها و دستگاه های تبرید و تهویه استفاده می شود. دستگاه هایی مانند چیلرهای فشاری، جدا کننده مجاری و VRF از مبرد در چرخه کار خود استفاده می کنند.

خريد گاز r404

اما با تمام این ویژگی ها و کارایی های گازهای مبرد، همچنان بحث مضر بودن آن ها برای محیط زیست و تاثیر به سزای آن ها قيمت گاز r401a در گرمایش زمین وجود دارد و به همین علت است که هر روز بحث هایی مثل جایگزین گاز ۴۰۱ مطرح می گردد.

ODP و GWP

اصولا آثار منفی مبردها به دو بخش تخریب لایه اوزون و گرمایش زمین تقسیم می شود که هر کدام با نام اختصار و مخصوص به خود شناخته می شوند که در این بخش از مقاله “جایگزین گاز ۴۰۱” می خواهیم به بررسی آن ها بپردازیم.

  • تخریب لایه اوزون (ODP)
  • گرمایش زمین (GWP)

در یک اندازه گیری صد ساله، نتیجه چنین حاصل شد که مطابق با آن اثر گرمایشی ماده CFC11 (4250) بوده، مبردهای گروه HFC دارای اثر (1640) و ماده پنتان اثری برابر با عدد 5 در گرمایش زمین داشته اند.

Global Warming Potential (GWP)

این معیار چنین تعریف می شود: ظرفیت ایجاد گرمایش زمین به نسبت ماده دی اکسید کربنعدد چنین آسیبی از 0 شروع شده و سقف مشخصی ندارد. قيمت گاز r401a به این معنی که هر چه ماده ای برای گرمایش زمین مضرتر باشد، GWP آن عدد بالاتری خواهد بود. بازه زمانی که برای سنجش این اثر در نظر گرفته شده، 20 ساله و یا 100 ساله می باشد.

دسته بندی انواع گاز مبرد

معمولا مبرد ها در چندین گروه طبقه بندی می شوند. این طبقه بندی بر پایه ساختار شیمیایی و ترکیبات آن ها انجام می پزیرد. قيمت گاز r401a مطابق با این تقسیم بندی، مبرد ها به 4 گروه تقسیم می شوند.

  • کلروفلوئوروکربن (CFC)
  • هیدرو کلروفلوئوروکربن (HCFC)
  • هیدرو فلوئوروکربن (HFC)

    دسته بندی انواع گاز مبرد

    دسته بندی انواع گاز مبرد

مبردهای طبیعی

مبردهای طبیعی شامل هیدروکربن ها (HC) و دی اکسید کربن (CO2) است، قيمت گاز r401a در حالی که مبردهایی همچون CFC ، HCFC و HFC مبردهای صنعتی هستند که توسط کارخانه ها و شرکت های مخصوصی ساخته می شوند.

کلروفلوروکربن ها (CFC)

این مبردها بخشی از نسل قدیمی مبردها تلقی می شوند که اولین تولید آن ها به دهه 1930 برمی گردد که مطابق با داشته های علمی بشر در آن دوران، ماده سمی و قابل اشتعالی تلقی نمی شدند.مبردهای CFC حاوی کلر، فلورین و کربن می باشند.در دسته این نوع مبرد ها R11، R12 و R115 قرار دارند. قيمت گاز r401a سیستم هایی مثل یخچال و چیلرها از موارد استفاده این گروه از مبرد ها هستند.

جدول دما و فشار گاز 404

در اوایل دهه 1970 میلادی، تحقیقات علمی دانشمندان ثابت کرد که این مواد برای لایه اوزون مضر هستند و به طور کلی برای محیط زیست ضرر دارند. قيمت گاز r401a استفاده از این مبردها در اوایل دهه 1990 میلادیبه دلیل تأثیر مخرب آن ها بر محیط زیست، ممنوع شد.

CFC ها چگونه لایه اوزون را تخریب می کنند؟

همان طور که می دانید، لایه های جو اطراف زمین به دو دسته تقسیم می شوند:

  • تروپوسفر: لایه ای از هوا از سطح زمین تا 10 مایل بالاتر از سطح زمین است.
  • استراتوسفر: لایه ای جوی در فاصله 10 تا 31 مایلی از سطح زمین.

در حال حاضر آن دسته از صنایعی که با گازهای مبردی سر و کار دارند، به طور کامل بهینه نشده اند و همچنان می توان آن ها را در بازار سیاه پیدا کرد. اما داده ها نشانگر این است که حدود نیمی از این سیستم ها به روز شده هستند و از استاندارد های لازم برای کاهش حداکثری مضرات مبردها بهره مند می باشند.

نقش لایه اوزون در انعکاس نور خطرناک خورشید

لایه معروف اوزون که نقش بسیار مهمی در انعکاس آثار مضر تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید دارد، در ابتدای لایه ی استراتوسفر قرار دارد. قيمت گاز r401a لایه اوزون از رسیدن اشعه ماوراء بنفش به سطح زمین جلوگیری می کند و طول موج UV-b را به شدت کاهش می دهد که دو پرتو بسیار مضر برای موجودات زنده به حساب می آیند.

CFC

هنگامی که حجم مواد CFC در سطح زمین زیاد بود، بخشی از این ماده از لایه تروپوسفر به لایه استراتوسفر منتقل می شد و هنگامی که در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار می گرفت، قيمت گاز r401a اتم کلر جدا شده و به لایه استراتوسفر ساطع می شد و این کلر بدون اتم، به دلیل ترکیب شیمیایی با لایه اوزون (O3) ، لایه اوزون را تخریب و تخلیه می کند.

هیدرو کلروفلوئوروکربن (HCFCs – Hydro chlorofluorocarbons)

مبردهای HCFC حاوی هیدروژن، کلر و فلورین و کربن هستند. چنین مبردهایی خطرات بسیار کمتری نسبت به CFC ها برای محیط و لایه اوزون دارند، اما این بدان معنا نیست که هیچ گونه مشکل یا خطری ندارند. اما تنها 10٪ آن ها تأثیر منفی بر لایه اوزون و گرم شدن کره ی زمین دارند. قيمت گاز r401a این امر، به این دلیل است که مبردهای HCFC از اتم های کلر کمتری تشکیل شده است.

Hydrofluorocarbons ، هیدرو فلوئوروکربن (HFC)

این نوع مبرد حاوی هیدروژن، فلورین و کربن است و کلر ندارد. بنابراین، این نوع مبردها برای لایه اوزون مضر نیستند. قيمت گاز r401a آن ها با محیط زیست سازگار هستند و تهدیدی به حساب نمی آیند.

برخی مبردهای HCFC

HCFC ها مواد آلاینده ، ارزان و سازگار با محیط زیست هستند. حتی با این که مضرات این دسته از مبرد ها برای محیط زیست زیاد نیست یا نزدیک به صفر است، ولی با این همه، به عنوان گازهای گلخانه ای شناخته می شوند و در واقع می توانند لایه اوزون را به آرامی اما پیوسته از بین ببرند. برخی از مبردهای خانواده HCFC عبارتند از:

  • R22
  • R123
  • R124
  • R401A
  • R401
  • R402A
  • R403
  • R408A
  • R409A
  • R414
  • R416A

برخی از مبردهای خانواده HFC

اگر چه این دسته از مبردها اتم کلر ندارند، اما آن ها را نیز مثل CFC و HCFC باید دارای تأثیرات عمده ای بر گرمایش زمین دانست. قيمت گاز r401a در مقابل، خنک کننده های طبیعی نیز این مشکل را حل کرده اند.

در زیر مخفف برخی از مبردهای HFC آمده است:

  • R23
  • R134a
  • R404A
  • R407C
  • R410A
  • R417A
  • R422A
  • R422
  • R422D
  • R507
  • R508

ویژگی های گازهای مبردی

به موارد زیر توجه کنید:

  1. مبرد نباید سمی باشد.
  2. مبرد نباید سیم پیچ موتور را خورد کند.
  3. گاز مبرد نباید باعث اکسیداسیون شود.
  4. قطعات متحرک در خط مبرد که با مبرد در تماس هستند، باید روغن کاری شوند.
  5. پانل گاز نباید با روغن کمپرسور مخلوط شود.
  6. برای تبخیر مقدار مناسب مبرد در زمان ثابت، این گاز باید دارای دمای پنهان پایدار باشد.
  7. به طور کلی، ترکیب شیمیایی مبرد باید به گونه ای باشد که در صورت نشت گاز، محصولات موجود در یخچال آلوده
  8. نشوند.
  9. گاز مبرد نباید رسانای الکتریکی باشد.
  10. در صورت نشت سیستم، نشت و محل نشت باید فوراً مشخص شود.
  11. بین فشار مایع و بخار مبرد نباید اختلاف فشار زیادی وجود داشته باشد.
  12. مبرد نباید در حین کار و نشت احتمالی قابل اشتعال و انفجار باشد.
  13. به دلیل وجود روغن در نزدیکی مبرد، نباید هیچ واکنش نامطلوبی بین این دو وجود داشته باشد.

مبرد طبیعی

چنین کولرهایی به دلیل نامی که دارند، مانند سایر کولرها به صورت مصنوعی تولید نمی شوند.

در حالی که مبردهای طبیعی هیچ خطری برای طبیعت و محیط زیست و لایه اوزون ندارند، اما تأثیر کمی بر گرمایش زمین دارند.قیمت مبردهای طبیعی پایین تر از همتایان صنعتی خود می باشد. قيمت گاز r401a از مبردهای طبعی می توان موارد زیر را نام برد:هوا ، آب ، آمونیاک ، دی اکسید کربن و هیدروکربن ها

انواع مبردهای گازی

مبرد های متعلق به این دسته و گروه نسبت به دو گروه قبلی آسیبی به محیط زیست نمی زنند و به همین علت نیز مورد قيمت گاز r401a توجه تولید کنندگان قرار می گیرند.

گاز R12

مبرد Freon R12 کاربردهای زیادی دارد و در کاربردهای گوناگونی مانند سیستم های برودتی کوچک هرمتیک، چیلرهای فشار مثبت بزرگ، سیستم های تهویه مطبوع خودرو و دیگر سیستم های خنک کننده استفاده می شود.ترکیب مبرد Freon R12 فرمول دی کلرواتان فلورومتان (CCl2F2) است. قيمت گاز r401a گازهای دیگری که می توان با این گاز جایگزین کرد، عبارتند از R134a ، R410A، R409A ، R414 و R417C

گاز R11

مبرد Freon R11 مخصوص چیلرهای گریز از مرکز با حجم بالا و فشار پایین است. مبرد این گاز فرئون با فرمول tri-chloro-fluoromethane (CCl3F) فرموله شده است. این مبرد فرئون به دلیل عدم اشتعال پذیری و عدم انفجار و همچنین عدم سمیت و ثبات، یک گاز مطمئن است. قيمت گاز r401a با این حال، باید توجه داشت که مبرد R-123 Freon اکنون می تواند به جای R11 در مبردهای جدید استفاده شود.

گاز R134a

گاز مبرد Freon R134a یکی از پرکاربردترین گازهای فرئون است و می توانید کپسول های گاز R134a زیادی را در بازار مشاهده کنید. زیرا این گاز در واقع جایگزینی برای مبرد R12 است و در طیف گسترده ای از وسایل و کمپرسورهای برودتی مختلف استفاده می شود. قيمت گاز r401a فرمول شیمیایی این گاز CH2FCF3 است.

گاز R22

گاز R22 قطعاً مشهور ترین و پر کاربرد ترین مبرد فرئون است که برای لوازم مختلف مانند کولرهای شکاف دار و کولرهای صنعتی و دیگر کمپرسورها و یخچال ها استفاده می شود. قيمت گاز r401a فرمول این گاز، کربن کلریدریک HCFC است.

گاز R407C

گاز مبرد فرئون R407C در واقع مخلوطی از گاز مبردهای R32 ، R125 و R134a است و عموماً دارای خواص مشابهی با مبرد Freon R22 است و به طور طبیعی در انواع مختلفی از تجهیزات برودتی و تهویه مطبوع استفاده می شود. قيمت گاز r401a سیلندرهای گاز R407C نیز در اندازه های مختلف در بازار موجود است.

گاز R404A

این گاز تشکیل شده از سه گاز فرئون R134A ، R143A و R125 است. این گاز مبرد، بیشتر به عنوان جایگزین مناسب برای برخی از گازهای فرئون مانند R502 و R22 استفاده می شود. این گاز در لوازم مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. قيمت گاز r401a به عنوان مثال: گاز مبرد در یخچال ها ، گاز مبرد در دستگاه های خودکار فروش مواد غذایی، در یخچال های مخصوص نگهداری مواد غذایی و ماشین های یخچال دار و غیره.

گاز R404A

گاز R404A

گاز R502

گاز مبرد R502 Freon در واقع مخلوطی از گازهای فرئون R22 و R115 است و فرمول شیشه ای آن کلرو دی فلورومتان نام دارد. بیشترین استفاده از این گاز فرئون، در فرایندهای تبرید در دمای پایین است و همچنین در کمپرسورهای نسبتاً ارزان استفاده می شود. قيمت گاز r401a به همین دلیل در یخچال های خانگی و یخ سازهای صنعتی استفاده می شود.

گاز R410A

این گاز را نیز می توان جزو پر فروش ترین ها و محبوب ترین ها در صنایع امروزی دانست. از ترکیب گازهای R32 و R125 Freon این گاز مبردی به دست می آید. این گاز در قالب کپسول در برندهای مختلف در بازار در دسترس عموم قرار دارد. قيمت گاز r401a ویژه ترین مورد استفاده این گاز، در کولر گازی اینورتر، در اسپلیت اینورتر و در کولرهای قابل حمل می باشد.

گاز R507

مبرد R507 Freon دارای ترکیب متفاوتی است و ترکیبی از گازهای R143A و R125 Freon است. البته از آنجا که عملکرد گاز مبرد R507 بسیار شبیه R502 Freon است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، در بسیاری از موارد می تواند به عنوان جایگزین مورد استفاده قرار گیرد. قيمت گاز r401a البته از آنجا که گاز R507 برای محیط زیست مضر است، می توان به جای آن از R502 Freon استفاده کرد.

عامل اول، ایمنی

این ویژگی مبردهای گازی به طور مستقیم بر عمر کاربران تأثیر می گذارد. بنابراین از پارامترهای دیگر مهمتر است. قيمت گاز r401a ضریب ایمنی مبرد به طور کلی باید شامل مواد غیر قابل اشتعال، منفجره و غیر سمی باشد. از طرف دیگر، نباید واکنش شیمیایی مضر با مایعات، رطوبت و سایر مواد مورد استفاده در تجهیزات تبرید داشته باشد.

ویژگی سوم، نشت مبرد گاز

یکی دیگر از شرایط بسیار مهم مبرد، نشتی سیستم است. این نشت می تواند به دو صورت رخ دهد:

  • فشار سیستم، کمتر از فشار محیط باشد.
  • فشار سیستم، بیشتر از فشار محیط باشد.

در حالت اول که فشار سیستم کمتر از فشار اتمسفر است، بنابراین احتمال نفوذ هوا به سیستم وجود دارد و نشت مبرد تحت هیچ شرایطی اتفاق نمی افتد. اما در مورد دوم که فشار سیستم بیشتر است، این طور نیست و این مبرد است که از سیستم نشت می کند.

پارامتر دوم، غیر سمی بودن

با توجه به سمیت مبردهای گازی، آن را در 6 گروه طبقه بندی می کنند که در آن ها مبردهای گروه 1 سمی تر از سایر گروه ها هستند و تماس کمتر با آن ها باعث ایجاد اثرات مضر و خطرناک می شود. اما مبردهای گروه ششم بیشتر به دلیل غلظت کم اکسیژن در هوا سمی هستند. قيمت گاز r401a بنابراین ما این کلاس را غیر سمی می نامیم.

نکته ی چهارم، ملاحظات اقتصادی

همان طور که گفته شد، نکته ی بسیار مهم دیگر، تأثیر مبرد بر COP (ضریب عملکرد) سیستم است که یکی از عوامل مهم در قيمت گاز r401a انتخاب مبرد است و بر کارایی و ظرفیت سیستم تأثیر می گذارد، یعنی:

  • گرمای نهان تبخیر
  • حجم معینی از بخار سرد شده
  • نسبت فشار
  • گرمای خاص مبرد در دو حالت مایع و گازی

HCFCs – Hydro chlorofluorocarbons

اما در حالت دوم، پس از تعیین محل نشت، محل نشت را می توان به راحتی پوشاند تا سیستم با شارژ مخزن مبرد فعالیت خود را از سر بگیرد. اما در حالت اول که فشار سیستم کمتر است، هوا به داخل سیستم نفوذ می کند که باعث افزایش دما و فشار سیستم و قيمت گاز r401a افزایش ساییدگی اتصالات می شود که این امر منجر به یخ زدن مبرد وارداتی نیز می شود.

گاز مبرد R410A

R410 با مخلوط کردن دو مایع مبرد دیگر R32 و R125 ساخته می شود. تا حدودی، 550 ترکیب این دو گاز در نهایت مبرد R410 را تولید کردند. قيمت گاز r401a نقطه جوش R410 نزدیک به منفی 51 درجه سانتی گراد است و عملکرد آن حتی بهتر از گاز فرئون 22 است.

Hydrofluorocarbons

R401A شناخته شده ترین مبردی محسوب می شود که از مبردهای دیگر تشکیل شده است. تولید گاز R401A نیازمند ترکیب سه گاز R22، R152A و R124 است. قيمت گاز r401a این گاز را می توان جزو سازگارترین گازها با محیط زیست دانست. اما به هر حال، عملکرد آن از سایر مبردها به ویژه R410 بدتر است.

تفاوت بین گاز R22 و گاز R410

گازهای مبرد متفاوتی در کولرهای گازی مورد استفاده قرار می گیرد و دو نوع متداول گاز مورد استفاده در اسپلیت R22 و R410 است. می دانیم که این دو از منظر شیمیایی شباهت های زیادی با هم دارند، قيمت گاز r401a اما از نظر عملکرد متفاوت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *