وبلاگ

نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

نوار پرایمر کولرگازی یکی از ابزار مخصوص استفاده از کولرگازی است که مورد استفاده قرار می گیرد.

از پرایمر برای عایق بندی لوله ها و کولرهای گازی استفاده می شود. نوار پرایمر کولرگازی از لوازم پرفروش کولرهای کولرگازی به شمار می رود. اگر لوله های کولر گازی به طور کامل با آن عایق کاری نشوند باعث ریزش آب از لوله های کولر گازی می شود.

در صورت عایق کاری درست و رسیدگی لازم و به موقع انرژی به هدر نمی رود و باعث خرابی های گران قیمت نمی شود.

از آن ها نمی توان به مدت همیشه استفاده کرد و باید پس از گذشت مدت زمان لازم تعویض شوند. استفاده از آن ها باعث افزایش سرعت عمل کولرگازی می شود.

نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

نوار پرایمر چیست؟

نوار پرایمر ، در واقع یک چسب از جنس PVC می باشد که اصطلاحا خود چسب است ، و برای عایق کاری بر روی لوله های کولر گازی پیچیده می شود.

در واقع در حین لوله کشی و نصب کولر گازی ، شیارهایی که ایجاد میشود با نوار تیپ پوشانده میشود و برای اینکه مقاومت فیزیکی عایق از بین نرود و تغییر فرم ندهد از نوار پرایمر بعنوان پوششی محافط بر روی آن استفاده میشود.

نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

استفاده از نوار پرایمر موجب میشود که از کنده شدن بر اثر گذر زمان، پارگی بر اثر اصابت اجسام و اثر گذاری عوامل محیطی از قبیل آب و هوای مرطوب یا گرد و غبار جلوگیری کرده و عملا بازدهی و عمر عایق را به صورت چشمگیری افزایش میدهد.

نوارهای پرایمر که از جنس pvc می باشند و اصولا در دو رنگ سفید و مشکی در بازارعرضه می گردد. 

نوار پرایمر PVC از محصولات با کیفیت و پرکاربرد در میان انواع چسب ها به حساب می آید که به راحتی میتوانید این نوع عایق کننده ها را در بازار شناسایی کرده و اقدام به خرید بهترین نوع آن نمایید. نو

ارهای پرایمر کولر گازی از محصولات پرکاربردی هستند که برای آب بندی کردن کولر گازی و انواع لوله های آب موجود در کولرها مورد استفاده قرار می گیرد و امروزه به عنوان ابزاری کاربردی به فراوانی یافت می شود.

نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

جنس پرایمر

جنس چسب پرایمر از جنس PVC می باشد که به منظور عایق کاری لوله های کولرگازی به کار می رود.

در حقیقت نوار پرایمر از کولرگازی و لوله های مسی آن در برابر عوامل محیطی بسیاری از قبیل رطوبت، نور آفتاب، باران و برف، گرد و غبار، ضربه فیزیکی و… محافظت می کند. این کار باعث می شود طول عمر لوله های مسی به شدت زیاد شود.

کاربرد پرایمر

در برندهای مختلف وجود دارد و مواد اولیه به کار رفته در همه آن هاPVC می باشد.

کاربرد این کولرهای گازی در آب بندی کردن لوله های آب و کولرهای گازی می باشد. در واقع این باعث می شود مقاومت کولرگازی در مقابل اشعه UV آفتاب و انواع پوسیدگی ها، پارگی ها و خورندگی ها افزایش یابد.

پرایمرها چسبندگی بالایی در پوشش دهی لوله ها در کولرگازی دارند. آب بندی لوله های کولرگازی موجب جلوگیری از هدر رفت اثر خنک کنندگی کولرهای گازی نیز می شود.

مزایای کلی نوار پرایمر

آنچه که از نوار پرایمر در عموم جا افتاده است این است که اکثر افراد فکر می کنند که این نوار مخصوص عایق بندی لوله های کولر گازی بوده و کاربرد دیگری ندارد .نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

  • عایق کاری لوله های توکار کولر گازی که در درون خاک قرار میگیرند،
  • برای جلوگیری از هدر رفتن اثر خنک‌ کنندگی کولرها ، لوله های مسی با مواد عایق پوشیده خواهد شد.
  • در صورتی که از کولر گازی در زمستان هم استفاده شود باز هم این حالت اتفاق خواهد افتاد و در صورت نبودن عایق بر روی لوله گرمای آن به هدر خواهد رفت و این امر می‌تواند منجر به کاهش کارایی کمپرسور و کاهش کلی اثر خنک‌ کنندگی و یا گرمایی کولر گازی شود. برای جلوگیری از این امر ، لوله برگشت نیز با مواد عایق پوشش داده می‌شود به طوری که مبرد با کم‌ترین اتلاف انرژی ممکن وارد کمپرسور می‌شود.
  •  استفاده از نوار پرایمر کولر گازی در این تجهیزات باعث می شود که کولر گازی از مقاومت زیادی در برابر پوسیدگی ، اشعه UVآفتاب و فرسودگی برخوردار باشد .

از مزایای منحصر به فرد نوار پرایمر کولر گازی میتوان به این موارد گفته شده اشاره کرد و از کاربرد بالای این ابزار نمی توان به راحتی چشم پوشی کرد .

نوار پرایمر که به عنوان نوار چسب پرایمر نیز شناخته شده می باشد چسبندگی بالایی داشته و در پوشاندن و عایق بندی انواع لوله ها در کولر گازی به خوبی عمل می نماید.

نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

  • مقاومت بالا در برابر اصابت و ضربه اجسام
  • قابلیت تحمل دمای بالا و مقاومت بالا در برابر اشعه خورشيد
  • ثابت ماندن ظاهر حتی در اثر آب و هوا و هرگونه گرد و غبار
  • قابلیت چسبندگی بالا بر روی عایق و سطوح لوله ها
  • جلوگیری از پوسیدگی لوله ها
  • ضد زنگ
  • ضد آب
نوار پرایمر

نوار پرایمر

موارد استفاده از نوار پرایمر

نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟ عایق کردن لوله ها که مهم ترین وظیفه پرایمرها می باشد با روش های مختلفی می تواند اجام شود ولی بهترین ابزار همین استفاده از پرایمرها می باشد. البته بعد از اینکه لوله ها به همدیگر جوش خوردند باید سرجوش ها با این وسیله به خوبی پوشش داده شوند.

قبل از قرار گیری لوله برای محافظت از لوله ها از نوار پرایمر می باشد. در قدم اول این کار باعث افزایش عمر جوش ها می شود  در قدم بعدی باعث بالا رفتن کیفیت انتقال مایعات می شود.

نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟ شما می توانید برای تهیه و سفارش پرایمر به صفحه فروش پرایمر مراجعه کنید.

 آشنایی کامل با پرایمر در کولر گازی

نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟ امروزه با توجه به راهکارها و تجهیزاتی که برای مراقبت و نگهداری تجهیزات برقی و خانگی ارائه می شود باعث شده است تا با توجه به اقتصاد کشور و قیمت بالای کالاها در حال حاظر، افراد بتوانند با کمترین هزینه تجهیزات سرمایشی و گرمایی خانه های خود را تعمیر و نگهداری کرده و به راحتی بتوانند از انواع تجهیزات خود در طولانی مدت استفاده نمایند.

یکی از راه های تعمیر و نگهداری کولرهای گازی استفاده از عایق کننده های لوله های مسی به کار برده شده در این کولرها و استفاده از نوارهای پرایمر می باشد.

ما در اینجا شما را با انواع راه های عایق بندی به کمک نوارهای پرایمر و چگونگی کار با این نوارها آشنا می کنیم.

  1. در ابتدا باید بدانیم که نوار پرایمر چیست ؟
  2. کاربرد نوار پرایمر چیست ؟
  3. مزایای نوار پرایمر چیست ؟
  4. انواع راه های عایق بندی
  5. دلایل استفاده از نوار پرایمر برای عایق کردن لوله های کولر گازی
  6. کاتی که قبل از عایق بندی لوله های مسی کولر گازی باید بدانید
  7. روش عایق کردن لوله های مسی کولرگازی

موارد استفاده نوار پرایمر

نوار پرایمر نوعی عایق خود چسب جهت عایق کاری لوله ها در تاسیسات مختلف می باشد. این چسب از جنس PVC و می باشد که در محافظت از لوله در برابر خوردگی، آثار مخرب محیطی و تغییر شکل محافظت می کند.

جهت مهارکردن کابل و لوله مسی به همدیگر و همین طور برای عایق کاری لوله ها،جداره عایق لوله ها برش داده می شود تا امکان عایق کاری فراهم شود.شیار ایجاد شده با نوار تیپ پوشانده می شود اما برای ایجاد مقاومت فیزیکی از نوار پرایمر استفاده می شود.

نوار پرایمر کولر گازی مشخصات نوار پرایمر کولر گازی

برخی از محصولات مهم در صنایع ما موجود می باشد که اغلب مهندسین به فکر این می باشند که در صورت راه اندازی ان محصول چگونه ان را حفظ کنند تا دچار خرابی و اسیب نشود . کولر گازی یکی از تجهیزات اساسی و ضروری است که در هر تاسیساتی یافت می شود .نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

این محصول به دلیل کاربرد ویژه ای که دارد , باید مقاوم باشد . نوار پرایمر کولر گازی محصولی است که برای عایق بندی و پوشش دادن لوله در کولر گازی باید حتما خریداری شود . عده ای از افراد تصور می کنند که تهیه کردن نوار پرایمر ضرورتی ندارد در صورتی که اگر با مزایای این محصول اشنا شوید خواهید دید که این کاملا برعکس است .

نوار پرایمر کولر گازی در واقع به شکل یک چسب نواری است که با پیچیده شدن به دور لوله ان را در مقابل تمام شرایط محیطی و غیره حفظ می کند و به جرئت می توان گفت که این محصول یک عایق بندی ویژه و منحصر به فرد در کولر گازی است . نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

نوار پرایمر کولر گازی با به کار برده شدن در این تجهیزات باعث می شود تا کولر گازی از مقاومت بسیار بالایی در برابر پوسیدگی , اشعه UV افتاب و خورندگی برخوردار باشد که این از مزایای منحصر به فرد نوار پرایمر کولر گازی است و به این ترتیب در مقابل سرما و گرما محافظی قوی است .نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

هم چنین نوار پرایمر کولر گازی این نوار PVC , اب بندی بسیار بی نقصی دارد و دیگر با هیچ گونه نشتی و چکه کردن اب مواجه نخواهید شد . حال با دانسته هایی که از این محصول به دست اوردید متوجه شدید که نوار پرایمر مورد استفاده در کولر گازی چه نقش اساسی و مهمی را به عهده دارد و بهتر است که ان را در تجهیزات خود به کار ببرید تا بعدا پشیمانی به بار نیاید .

نوار پرایمر کولر گازی با قیمت ارزان و مقرون به صرفه به فروش می رسد .نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

یکی از موارد استفاده از نوار پرایمر به کار بردن آن برای عایق بندی لوله های کولر گازی است که در ادامه می خواهیم به دلایل استفاده از آن بپردازیم :

  • اگر لوله های کولر گازی به طور کامل با نوار پرایمر عایق کاری نشوند باعث ریزش آب از لوله های کولر گازی می شود .
  • در صورت عایق کاری درست و رسیدگی لازم و به موقع انرژی به هدر نمی رود و باعث خرابی های گران قیمت نمی شود.
  • نکته ی مهم این است که این نوار پرایمر ها مادام العمر نیستند و باید بعد از مدتی و در زمان لازم تعویض شوند
  • استفاده از نوار پرایمر باعث می شود که سرعت عمل کولر گازی بالا برود

موارد استفاده نوار پرایمر:

نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

این نوار باعث می شود بر اثر زمان نوار پرایمر دچار پارگی بر اثر برخورد اجسام نشود.نوار پرایمر باید چسبندگی خوبی داشته باشد تا در اثرگرد و غبار و آب و هوای مرطوب عملکرد خود را از دست ندهد و بازدهی و عمر عایق را به صورت چشمگیری افزایش دهد.نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

شیار های ایجاد شده معمولا با نوار  تیپ پوشانده می شود اما برای از بین نرفتن مقاومت و عدم تغییر فرم از نوار پرایمر به عنوان پوشش استفاده می شود تا از پارگی بر اثر اصابت اجسام، کنده شدن بر اثر گدر زمان و  اثر گذاری عواملی مانند هوای مرطوب، آب و هوا و گرد و غبار جلوگیری کند.

استفاده از نوار پرایمر

عایق نمودن لوله ها به روش های مختلف و با وسایل مختلف صورت می گیرد. اما بهترین روش و ابزار ها استفاده از نوار عایق است. پس از اینکه لوله ها به یکدیگر جوش داده شدند باید سرجوش ها با کمک نوار پرایمر به خوبی پوشش داده شوند.نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

استفاده از نوار عایق برای حفاظت از لوله ها قبل از قرار گیری لوله در کانال مربوطه است که باعث افزایش طول عمر جوش ها و بالا رفتن کیفیت انتقال مایعات می شود.نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

لوله های فلزی مانند لوله های مسی که برای انتقال آب و گاز از آن ها استفاده می شود، بیشتر در معرض صدمات و اسیب های شیمیایی مانند اکسایش، پوسیدگی و خوردگی های اسیدی و بازی هستند. بهترین راه برای پیشگیری این گونه آسیب ها استفاده از نوار پرایمر است.نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟
این نوار ها می توانند در شرایط آب و هوایی نامناسب باعث دوام عمر ساختمان و لوله کشی شوند.

مقاومت دمایی این نوار ها از منفی 20 تا 80 درجه سانتی گراد است و می توانند فشار زیادی را تحمل کنند.

ویژگی ها و کاربرد نوار پرایمر در کولر گازی

  • کاربردی جهت عایق بندی کردن انواع لوله های آب و لوله های مسی کولر گازی
  • دارای قابلیت بالای چسبندگی به سطوح انواع لوله های کولر گازی
  • دارای مقاومت عالی در برابر پوسیدگی و خوردگی در برابر هوا
  • این نوارها ضد زنگ بوده و همچنین ضد آب می باشد
  • UV قابلیت جلوگیری از آفتاب زدگی و اشعه
  • دلایل استفاده از نوار پرایمر برای عایق کردن لوله های کولر گازی

از دلایلی که استفاده از نوارهای پرایمری را برای عایق بندی لوله های کولر گازی حائز اهمیت کرده است می توان به موارد زیر اشاره کرد که:

  • عایق نبودن لوله های مسی کولر گازی باعث آبریزش آن شده و همچنین از علل اصلی آبریزش کولرهای گازی، میتوان به عایق نبودن لوله‌های آن خصوصاً لوله‌های زیر یونیت داخلی آن اشاره کرد که این امر باعث ریزش آب از لوله های کولر گازی می‌شود.
  • کولرهای گازی با توجه به لوله های مسی به کاربرد برده شده در آن ها اگر عایق بندی نشود و یا به آن رسیدگی لازم نشود می توانند به عنوان منبعی برای اتلاف انرژی و خرابی زودرس تجهیزات گران قیمت سرمایشی در نظر گرفته شوند.

    نوار پرایمر چسبدار بیکول BCOOL سفید

    نوار پرایمر چسبدار بیکول BCOOL سفید

  •  برای جلوگیری از اتلاف انرژی و نگهداری هرچه بهتر برودت هوا، لوله های مسی تعبیه شده در کولرهای گازی را عایق می کنیم و بین عایق ها را با چسب مخصوص عایق که به آن نوار پرایمری گفته می شو می چسبانیم.
  •  در اینجا نکته حائز اهمیت این است که نوارهای چرایمری را نمیتوان به عنوان عایق کننده های مادام العمر در نظر گرفت بلکه لازم است بدانید که این چسب ها مانند سایر تجهیزات نیاز به تعویض در مدت زمان های معلوم را دارا می باشد .

پس با در نظر گرفتن این شرایط هنگامیکه فردی به عنوان سرویس کار کولر گازی برای سرویس کولر شما به محل مورد نظر مراجعه می کند ابتدا در صورت مشاهده کنده شدن نوار پرایمرعایق کننده لوله ها ،حتما مجددا لوله ها را با کمک این نوارعایق بندی کرده و اقدام به تعمیر لوله های کولر گازی می نماید.نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

 پوشاندن و عایق کردن لوله های کولر گازی باعث بالا رفتن سرعت عمل کولر گازی شده و در کاهش مصرف برق کولر نیز موثر می باشد .

نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟ نکاتی که قبل از عایق بندی لوله های مسی کولر گازی باید بدانید

نکاتی که در ابتدای امر نیاز است تا آن ها را جهت جلوگیری از هرگونه خرابی و خسارت یادآوری نماییم شامل موارد زیر می باشد که :

  1. قبل از شروع کار و عایق بندی لوله های مسی از خشک بودن تک تک لوله‌ها مطمئن شوید،
    •  وجود آب در درون این لوله ها باعث آسیب وارد شدن به کمپرسور و از بین رفتن تجهیزات اصلی کولر گازی شما می‌شود.
    •  وجود داشتن آب درون لوله های مسی کولرگازی باعث افزایش جریان مصرفی و فشار سیستم شده و بدین ترتیب، ظرفیت سیستم افت کرده و ضمن اینکه احتمال خورندگی فلزات نیز بسیار زیاد وجود دارد
  2. . همچنین مورد دوم این است که قبل از شروع کار از تمیز بودن داخل لوله‌ها مطمئن شوید زیرا وجود هرگونه گرد و غبار در لوله‌ها باعث گرفتگی سیستم شده و طی کردن مراحل بعدی عایق بندی را با مشکل مواجهه می نماید.
  3.  نکته سوم و مهم ترین آن این است که مراقب شکستگی لوله‌های کولر گازی باشید .

لوله مسی در قسمت نصب پنل داخلی و خارجی باید بیرون از دیوار قرار بگیرد و کل لوله نباید درون دیوار برود. ۳۰ تا ۶۰ سانتی‌متر بیرون آمدگی برای یونیت داخلی و ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر نیز برای پنل خارجی کافی است.نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟ روش عایق کردن لوله های مسی کولرگازی

همانطور که گفتیم از نوارهای پرایمر در حفاظت از لوله ها، سیستم های تهویه هوا و محل هایی که نیاز به جلوگیری از نفوذ رطوبت دارند استفاده می شود و به عنوان عایق کننده های با کیفیت شناخته شده می باشند.

در اینجا شما را با روش عایق بندی لوله های مسی به کاربرد برده شده در کولرهای گازی آشنا می کنیم.نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

معمولا ساختمان های در حال ساخت و یا در مواقع باز سازی ساختمان های قدیمی سعی میشود لوله های مسی کولر گازی را زیر کار و درون دیوارها جاسازی کرد تا نمای ساختمان و زیبایی آن از دست نرود.

برای لوله کشی زیر کار حتما دقت می شود که سایز لوله های مسی کولر گازی استاندارد بوده و در ضمن کابل ها هم بر اساس ظرفیتی که دارا می باشد کشیده شود.

برای لوله کشی تو کارلوله های کولر گازی ۱۲ هزار و ۱۸ هزار، لوله ۶ و ۱۲ را به اندازه مورد نیاز سایز کرده و سپس سراغ عایق کردن لوله های مسی می رویم.

معمولا اندازه عایق ها ۱۸۰ سانت است.نوار پرایمر کولرگازی چه کاربردی دارد؟

عایق ها را بوسیله چسب برق به هم متصل کنید و کابل های ۵ در ۱٫۵ و کابل شیلد ۱٫۵×۲ راکنار لوله ها فیکس کرده و در آخر برای محافظت از لوله ها و کابل ها بر روی آن ها نوار پرایمر پیچیده و درجای خود قرار می دهیم.

نکته حائز اهمیت این است که عایق کاری و استفاده از نوار پرایمر حتما بصورت صحیح انجام شود و پس از خم کاری لوله مسی ، حتما از سالم بودن قسمت خم شده آن لوله ها اطمینان حاصل شود .

هنگام نصب لوله های کولر گازی توجه کنید که تمامی سطح لوله ها را با نوار پرایمر عایق کننده بپوشانید زیرا لوله ها در هنگام کار کولر گازی رطوبت محیط را جذب می کنند پس لازم است است بدانید با خاصیت جذب رطوبت محیط توسط این لوله ها که در زیر کار، داخل دیوار و یا مکانی که از روی کار رد میشوند کاملا عایق شده و هر۵۰ سانتیمتر عایق را با بست کمربندی به لوله محکم کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *