وبلاگ

نحوه شارژ گاز r32

نحوه شارژ گاز r32

نحوه شارژ گاز r32

نحوه شارژ گاز r32 مبرد R32 با نام دی فلورومتان نیز شناخته می شود و از خانواده مبرد HFC است. این گاز به دلیل پتانسیل کمتر گرمایش جهانی، جایگزین گازهای دیگر مانند R-410A و R-407C به عنوان گاز ترجیحی است.

نحوه شارژ گاز r32

فرمول شیمیایی آن CH2F2 است. در نتیجه پروتکل مونترال 1987 برای حذف تدریجی گازهای تخریب کننده ازن، R-410A و R-407C ترکیبات مبردی هستند که برای جایگزینی مبردهای تخریب لایه ازن مانند R22 استفاده می شوند، زیرا هر دوی این گازها ODP (پتانسیل تخریب ازن) صفر دارند. دی فلورومتان بخش قابل توجهی را در هر دوی این گازها تشکیل می دهد، بنابراین در دسترس بودن آن در بازار مشکلی نیست.

20220602102810696 1 - فروش قطعات و لوازم یدکی برودتی کولری یخچالی و سردخانه - آرادبرودت

نحوه شارژ گاز r32

نحوه شارژ گاز r32

نحوه شارژ گاز r32

قیمت گاز R32

قیمت گاز R32 با توجه به اینکه در گروه گاز های نسل جدید با ضریب زمین گرمایی پایین قرار دارد و در ساختار آن ترکیبات مضر برای تخریب لایه اوزون وجود ندارد نسبت به گاز های دیگر ارزان تر می باشد و به همین دلیل سبب شده است تا در صنایع برودتی جزو گازهای پر کاربرد قرار بگیرد.

مشخصات گاز R32

این گاز دارای فرمول مولکولی CH2F2 می باشد و خواص فیزیکی آن بی رنگ و بدون بو می باشد و در صورتی که انسان در معرض این گاز قرار بگیرد سبب سوزش ملایم چشم ها می شود.گاز R32 به راحتی در روغن حل می شود ولی حلال در آب نمی باشد این گاز دارای ODP صفر می باشد به همین دلیل اثر تخریبی بر روی لایه اوزون ندارد و دارای ضریب زمین گرمایی 670 GWP می باشد به همین دلیل به این گاز، گاز سبز و دوستدار محیط زیست می گویند.\

روغن مناسب

روغن مناسب برای کمپرسور سیستم تبرید تراکمی که با گاز R32 کار می کند بهتر است از نوع POE باشد و برای عملکرد در دماهای مختلف می توان از روغن در گرید های VG68 , VG75 , VG46 , VG56 استفاده نمود تا عملیات روانکاری بخش های متحرک کمپرسور برودتی به خوبی انجام شود.

جایگزین گاز R32

گاز R32 جایگزین مناسبی برای گاز R410A می باشد و خصوصیات شیمیایی مشابهی به هم دارند و از سمتی قیمت گاز R32 نسبت به گاز R410A مناسب تر می باشد و هم ضرر کمتری به محیط زیست وارد می نماید فقط در استفاده از این گاز باید اطمینان یابیم که خط لوله و تجهیزات استفاده شده در این سیستم تحمل فشار این گاز را به خوبی داشته باشند.

نقطه جوش گاز R32

نقطه جوش این گاز در فشار اتمسفر 51.6- درجه سانتی گراد می باشد و حد احتراق در هوا برابر با 31 درصد می باشد.

کاربرد گاز R32

از گاز R32 معمولا در سیستم های تهویه مطبوع استفاده می کنند و به گفته کارشناسان بهتر است از این گاز در سیستم های تبرید تراکمی با حجم پایین گاز استفاده شود.همانطور که در بالا گفتیم این گاز جایگزین مناسبی برای R410a می باشد که در سیستم های تهویه مطبوع بسیار کاربردی می باشد.

قیمت گاز R32 کولیب

قیمت گاز R32 کولیب در مقایسه با دیگر برندها کمی بیشتر می باشد این کمپانی در تولید گاز مبرد توانایی بالایی دارد و نحوه شارژ گاز r32 مبردهای تولیدی این برند کیفیت بالایی دارند کمپانی کولیب ارائه دهنده بیشتر مدل های گاز مبرد می باشد و برای خرید هر گاز مبردی می توان به این کمپانی اعتماد نمود.

برندهای گاز R32

گاز های مبرد توسط برندهای مختلفی در سراسر جهان تولید و ارائه می شوند که کیفیت هر گاز با توجه به برند آن متفاوت می باشد و کمپانی های معروفی در این زمینه هستند نحوه شارژ گاز r32 که همیشه پیشرو در تولید انواع گاز های مبرد می باشند و کیفیت و خلوص گاز تولیدی این کمپانی ها نسبت به دیگر برندهای بازار بالاتر می باشد.

قیمت گاز R32 دایکین

کمپانی دایکین دارای ثبت اختراع گاز R32 می باشد و دیگر کمپانی های تولید کننده گاز R32 باید حق ثبت اختراع این شرکت را پرداخت نمایند کمپانی دایکین ژاپن خود نیز این گاز را در حجم بسیار بالایی تولید می نمود به این دلیل که در بازه زمانی خاصی این گاز در بیشتر تجهیزات برودتی ژاپنی مورد استفاده قرار می گرفت و نحوه شارژ گاز r32 همچنین قیمت گاز R32 در مقایسه با گاز مشابه ارزان تر می باشد.

گاز مبرد چیست؟

گازهای مبرد دارای خواص ترمودینامیکی می باشند که با استفاده از این ویژگی ها می توانند در سیکل تبرید عملیات جذب و دفع حرارت را به خوبی انجام دهند به این صورت که گاز مبرد درون کمپرسور فشرده می شود که در اثر این عملیات دمای آن نحوه شارژ گاز r32 افزایش می یابد و سپس به برای تبدیل آن به مایع سمت کندانسور هدایت می شود.

مایع مبرد

مایع مبرد قبل از ورود به اواپراتور ابتدا از شیر انبساط یا همان اکسپنشن ولو عبور می کند و فشار آن بسیار کاهش می یابد و سپس وارد اواپراتور می شود که درون اواپراتور به دلیل فشار بسیار پایینی که دارد تمایل به تبخیر شدن پیدا می کند و با نحوه شارژ گاز r32 دریافت گرمای نهان تبخیر خود از محیط اطراف به گاز تبدیل می شود و سپس از اواپراتور خارج می شود و به این صورت سیکل تبرید ادامه می یابد.

گاز R410A

این نوع گاز کولر گازی ، ترکیبی از دو نوع گاز R32 و R125 می باشد که تقریبا یک azeotropic را تشکیل می دهند. مبرد R410A عمدتا در سیستم های تهویه مطبوع خانگی به کار می رود . نحوه شارژ گاز r32 با توجه به اینکه این گاز نسبت به R22 فشار بالا تری دارد میتواند جایگزینی خوبی باشد، بنابراین در محصولات جدیدتر که برای فشارهای زیاد ساخته شده اند استفاده می شود.

کپسول های حاوی گاز R410A

کپسول های حاوی گاز R410A به رنگ صورتی می باشند .سیلندرهای گاز R410A را باید در محل های خشک و خنک با تهویه مناسب و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کرد. نحوه شارژ گاز r32 گاز R410A در حالت مایع شارژ میشود تا از ترکیب دقیق ان مطمئن شویم. مبرد R410A غیر قابل اشتعال و با طبقه بندی A1 ایمن شده است.

گاز R22

گاز R22 (دی کلورفلور متان) از خانواده بزرگتر ، هیدروفلور کربن (HCFC) است. شکل ظاهری این مبرد بی رنگ بوده و گذشته در یخچال و چیلر استفاده میشده است. این فریون بی بو و در صورت ترکیب با رطوبت باعث خوردگی فلزات نمیشود .گاز R22 قابل اشتعال نیست و جز گاز های گلخانه ای محسوب می شود . نحوه شارژ گاز r32 این گاز در سلیندرهای به جرم 13.6 کیلوگرم و به رنگ سبز روشن ، به بازار عرضه شده است .

مبرد R22

مبرد R22 با انواع روغن پلی استر و روغن اکلیل بنزین ، سازگاری دارد .گاز R22 اثرات مخربی از جمله اسیب رساندن به لایه اوزن که سبب گرم شدن کره زمین میشود را در پی دارد .گاز R22 نسبت به سایرین ویژگی های شیمیایی خاصی دارد که هم در سیستم های بالای صفر و هم در سیستم های با دمای زیر صفر، نحوه شارژ گاز r32 قابلیت بیشتری دارد. قابلیت ذکر شده باعث میشود تا این فریون را از پر کابردترین گازهای سرمایشی قلمداد کرد .

موارد استفاده از R22

با وجود این ویژگی ها مبرد r22 به دلیل مخرب بودن برای محیط زیست T سالهاست دیگر در سیستم های تهویه مطبوع خانگی مدرن و صنعتی کاربردی ندارد . نحوه شارژ گاز r32 گاز R22 به طور رسمی تولیدش متوقف شده و تنها در بعضی از مدلهای سفارشی استفاده میشود . مدلهای سفارشی برای کشورهای که هنوز گاز R 22 در آن ممنوع نشده ، تولید میشود .

گاز R32

گاز R32 به عنوان دیفلوئور متان شناخته شده است و یک مبرد آلی است. این گاز تقریبا شبیه مبرد R410A و با داشتن ODP 0 برای لایه اوزن مخرب نیست .گازهای گلخانه ای به CFC ها شهرت دارند و اصلی ترین عامل در تخریب لایه اوزن هستند . مبرد R32 یکی از سبز ترین گازهای ساخته شده است که کمترین میزان تخریب را نسبت با سایرین دارد .خنک کننده R32 تولید شرکت دایکین ژاپن است و شرکتهای دیگر برای استفاده میبایست به دایکین ، حق ثبت اختراع بپردازند .

مبرد R32

مبرد R32 قابل اشتعال و با طبقه بندی A2 ایمن شده و از نظر افت فشار و انتقال حرارت ، عملکرد مناسبی دارد. فریون جایگزینی مناسبی برای مبردهای R22 و R410A است . نحوه شارژ گاز r32 این مبرد به علت دارا بودن GWP 675 به طور قابل توجهی پایین تر از مبرد های R22 و R410 است.

گاز R407

دیگر گاز کولر گازی R407 نام دارد که از ترکیب گاز های مبرد فریونی R134 ، R32 و R125 ساخته شده است . گاز R407 در مقایسه با گاز R22 مشخصات مشابهی دارند نحوه شارژ گاز r32 به همین دلیل این گاز می تواند در دمای متوسط جایگزینی خوبی برای مصارف برودتی و تجهیزات تهویه مطبوع باشد.

گاز کولر گازی R407

گاز کولر گازی R407 را در سیلندر های پرفشار، نگه داری میکنند تا هنگام استفاده از مبرد، هیچ ماده دیگر وارد محفظه سیلندر نشود. نحوه شارژ گاز r32 کپسول های R407 را در محیطی خشک و خنک و دور از تابش مستقیم نور خورشید با تهویه مناسب نگهداری میکنند.

موارد استفاده از R32

مبرد R32 در کشور های اروپایی و همچنین بخش بزرگی از شرق آسیا همانند تایلند ،ژاپن و چین استفاده فراوان دارد . نکته قابل توجه اینجاست که این مبرد جزء موجود در سایر مبرد ها میباشد.این مبرد بی رنگ و بی بو میباشد و سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد. نحوه شارژ گاز r32 بیشتر کشورهای توسعه یافته انرا گاز اینده لقب داده اند و بسیاری دیگر به دلیل اشتعال پذیری بالا ، گازی غیر ایمن میپندارند .

موارد استفاده از R32

  1. کاربرد گاز R134a
  2. استفاده در چیلر های تراکمی و جذبی
  3. استفاده در کولرهای خودرو
  4. استفاده در سیستم های تهویه مطبوع تجاری و مسکونی

گاز R134a

یکی از ترکیبات دسته هالوآلکان ها می باشد.فرمول شیمیایی این گاز CH2FCF3 است.این گاز غیراشتعال و غیر سمی می باشد.خواص ترمودینامیکی این گاز شباهت بسیار زیادی به گاز R12 دارد. نحوه شارژ گاز r32 از آن جایی که استفاده از گاز R12 به علت اثرات تخریبی بر روی محیط زیست در بسیاری از کشور های پیشرفته دنیا ممنوع شد، گاز R134a به عنوان جایگزینی برای این گاز معرفی و عرضه شد.

کاربرد گاز R410a

از این گاز در سیستم های تهویه مطبوع و پمپ های گرمایی جدید استفاده می گردد. نحوه شارژ گاز r32 گاز R22 دی کلروفلورومتان ها عضوی از خانواده هیدروفلوئوروکربن ها یا همان HCFC ها هستند.

گازR410a

یکی از پرفروش ترین انواع گاز های فریون موجود در بازار می باشد.این گاز در واقع ترکیبی از گازهای R32 و R125 است. نحوه شارژ گاز r32 این گاز نسبت به گاز R22 دارای فشار بالاتری می باشد.در نتیجه در تجهیزات جدیدتر که برای تحمل فشار های بالاتر طراحی شده اند استفاده می گردد.رنگ استاندارد محفظه های این نوع گاز به رنگ صورتی می باشد.

کاربرد گاز R22

  • دستگاه های تهویه مطبوع
  • سردخانه ها
  • یخچال و فریزر
  • چیلر های تراکمی
  • چیلر های کوچک
  • داکت اسپلیت
  • سیستم VRF
  • کولرهای گازی و اسپلیت ایستاده

گازR22

گازی بی رنگ و بی بو بوده و از آن به عنوان خنک کننده در سیستم های نسبتا قدیمی استفاده می شود.از سال 2010 و به دلیل پروتکل مونترال و اثرات تخریبی این گاز بر روی محیط زیست و لایه اوزون، تولید و عرضه این نوع از گاز ها در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته دنیا ممنوع شد. نحوه شارژ گاز r32 هرچند که به علت تقاضای بالای استفاده از این گاز و تعدد تجهیزاتی که از این گاز استفاده می کنند

کاربرد گاز R12

استفاده بعنوان گاز مبرد در صنایع سرمایشی و کمپرسور ها
استفاده در زیردریاییها و هواپیما به عنوان بازدارنده آتش

گاز R12

گاز دیکلرودیفلوئورومتان با فرمول CCI2F2 یک گاز بی رنگ است و از دسته CFC ها محسوب می شود. نحوه شارژ گاز r32 تولید و استفاده از این گاز نیز مانند گازR22 طبق پروتکل مونترال به دلیل اثرات مخرب بر روی محیط زیست در کشور های پیشرفته جهان ممنوع اعلام شد.

کپسول r32

بگذارید اینگونه بگوییم با گرم شدن سالانه زمین و از بین رفتن و ذوب شدن یخ‌های قطبی آرام آرام و بدون این که نسل بشر احساس کند در مخمصه ای بسیار عظیم گرفتار می‌شود. نحوه شارژ گاز r32 انسان به عنوان تنها موجود هوشمند عملیات این کار بسیار وحشتناک را بر عهده گرفته و با جدیت تمام کمر به نابودی این خانه دوستداشتنی گرفته است. اجازه دهید کمی‌تخصصی تر به بررسی زمین و عوامل تهدید کننده آن بپردازیم.

کپسول r32

کپسول r32

نحوه شارژ گاز r32

زمین کلا از شش لایه تشکیل شده است که اولین آن هسته و آخرین لایه آن پوسته نام دارد که ما روی آن زندگی می‌کنیم. نحوه شارژ گاز r32 با فعالیت‌های نابشر دوستانه انسان که از جمله آن می‌توان به ایجاد کارخانجات گسترده و رها سازی زباله‌های صنعتی در محیط زیست و دریا‌ها و همچنین شهر سازی‌های بسیار انبوه که در پی انفجار زاد و ولد که در انتهای قرن بیست میلادی رخ داده اشاره کرد.

قيمت گاز r32

هسته ای فعال و سطح ششمی‌آلوده و لایه اوزونی سوراخ حاصل دستاورد چند هزار ساله فعالیت انسان روی زمین بود. اما در این میان کسانی هم بودند که همیشه به فکر زمین بوده اند و با راه حل‌های هوشمندانه سعی بر حفاظت از زمین داشتند. نحوه شارژ گاز r32 مثلا مهم ترین کار در این میان حذف گاز‌های گلخانه ای بود که لایه اوزون را از گزند آنها در امان نگه دارند.

دیفلوئورومتان

مبرد R32 یا همان دیفلوئورومتان گاز الی ایست که تقریبا به R410 شبیه است و به دلیل داشتن شاخصه ODP فاقد اثرات منفی و تخریبی زیست محیطی است و درصد تاثیر گذاری آن بر روی لایه اوزون صفر است. نحوه شارژ گاز r32 عملکرد آن نسبت به گاز R410 بسیار مطلوب تر است و می‌تواند بسیار سریع تر گرمای محیط اطراف را بگیرد و به سرما تبدیل کند.

کولر گازي r32

یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین این گاز‌ها گازی است موسوم به R32 و امیدواریم تا اینجای مقاله به اهمیت استفاده از گاز‌های دوستدار محیط زیست پی برده باشید اما اکنون می‌خواهیم R32 را به طور بسیار تخصصی و البته با زبانی قابل فهم برایتان توضیح دهیم.

مبرد R32

مبرد R32 یا همان دیفلوئورومتان گاز الی ایست که تقریبا به R410 شبیه است و به دلیل داشتن شاخصه ODP فاقد اثرات منفی و تخریبی زیست محیطی است و درصد تاثیر گذاری آن بر روی لایه اوزون صفر است. نحوه شارژ گاز r32 عملکرد آن نسبت به گاز R410 بسیار مطلوب تر است و می‌تواند بسیار سریع تر گرمای محیط اطراف را بگیرد و به سرما تبدیل کند.

دستگاه‌ تهویه

از این رو در مصرف برق و انرژی نیز برای دستگاه‌های تهویه مطبوع بسیار بهتر هم رده‌های خویش است. نحوه شارژ گاز r32 این گاز برتری بسیار محسوسی نسبت به هم نوعان خویش دارد که همین امر باعث شده شرکت‌های سازنده سیستم‌های تهویه مطبوع از جمله شرکت‌های کولر سازی به استفاده از این گاز روی بیاورند.

جایگزین گاز R410a

انتظار می‌رود R32 در آینده ای نزدیک به طور کامل جایگزین گاز R410a شود و به طور کامل انحصار این صنعت را به زیر سلطه خویش بکشد. نحوه شارژ گاز r32 اما خب R32 نیز آنچنان که باید کامل نیست و در مقایسه با R410a دارای قدرت اشتعال پذیری بالاتری است که می‌بایست در کار کردن با آن دقت بیشتری را به خرج داد.

خنک کننده R32

خنک کننده R32 از مهم ترین تولیدات شرکت دایکین ژاپن است و شرکت‌های تولید کننده کولر گازی از سرار جهان باید برای استفاده از این گاز به چشم بادامی‌ها حق ثبت اختراع بپردازند نحوه شارژ گاز r32 برای همین هم تولیدات محصولات سرمازا از جمله کولر‌های گازی مجهز به R32 نسبت به دیگر محصولات مشابه گرانتر و صد البته با کارایی بسیار بهتری هستند.

کولر گازی‌های مجهز به R32

کولر گازی‌های مجهز به R32 تحمل بالایی در مقابل فشار دارد لذا تجهیزات مورد استفاده در این نوع کولر‌ها نیز باید به همان میزان تحمل خوبی در برابر فشار داشته باشند. نحوه شارژ گاز r32 از جمله موارد استفاده از R32 می‌توان در مدل‌های جدید کولر گازی و اسپلیت‌ها بسیار یافت کرد و هم اکنون که این مقاله را می‌خوانید شرکت‌های تهویه مطبوع گری، ال جی و کولر‌های نسل جدید پاناسونیک، هیتاچی و دایکین کولر گازی‌های خود را به مبرد R32 مجهز کرده اند.

گازهای گلخانه ای

هر ساله با افزایش گازهای گلخانه ای و به تبع آن گرمتر شدن جو زمین و به رغم آن از بین رفتن هر چه بیشتر لایه اُزن، تقاضا برای محصولات اکونومی تر و دوست دار محیط زیست بالاتر می رود و به علت استفاده از گازهای CFC در دستگاه های خنک کننده و سرما ساز، نحوه شارژ گاز r32 قوانین سخت گیرانه تری نسبت به تولید و بکارگیری این نوع دستگاه ها در سراسر جهان وضع شده است.

گاز R410A

این نوع گاز کولر گازی ، ترکیبی از دو نوع گاز R32 و R125 می باشد که تقریبا یک azeotropic را تشکیل می دهند. مبرد R410A عمدتا در سیستم های تهویه مطبوع خانگی به کار می رود .با توجه به اینکه این گاز نسبت به R22 فشار بالا تری دارد میتواند جایگزینی خوبی باشد، نحوه شارژ گاز r32 بنابراین در محصولات جدیدتر که برای فشارهای زیاد ساخته شده اند استفاده می شود.

کپسول های حاوی گاز R410A

کپسول های حاوی گاز R410A به رنگ صورتی می باشند .سیلندرهای گاز R410A را باید در محل های خشک و خنک با تهویه مناسب و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کرد.گاز R410A در حالت مایع شارژ میشود تا از ترکیب دقیق ان مطمئن شویم. مبرد R410A غیر قابل اشتعال و با طبقه بندی A1 ایمن شده است.روغن کمپرسورهای حاوی گاز R410A را با پلی استر شارژ می کنند .کاربرد گاز R410A در تجهیزات تهویه مطبوع و پمپ های گرمایی که از نو طراحی شده اند، به عمل می اید.

شرکت های سازنده کولرگازی

شرکت های سازنده کولرگازی که از گاز R410A استفاده کرده اند، به طور میانگین تحمل گرمای بیش از 55 درجه سانتیگراد را تضمین کرده اند . نحوه شارژ گاز r32 تضمین تحمل گرمای بیش از 55 درجه نشان ازین دارد که ضعف گاز R410A در دمای بالا صرفا یک شایعه است .

گاز R22

گاز R22 (دی کلورفلور متان) از خانواده بزرگتر ، هیدروفلور کربن (HCFC) است. شکل ظاهری این مبرد بی رنگ بوده و گذشته در یخچال و چیلر استفاده میشده است. این فریون بی بو و در صورت ترکیب با رطوبت باعث خوردگی فلزات نمیشود .گاز R22 قابل اشتعال نیست و جز گاز های گلخانه ای محسوب می شود . نحوه شارژ گاز r32 این گاز در سلیندرهای به جرم 13.6 کیلوگرم و به رنگ سبز روشن ، به بازار عرضه شده است .

گاز R22

گاز R22

اثرات مخرب

مبرد R22 با انواع روغن پلی استر و روغن اکلیل بنزین ، سازگاری دارد .گاز R22 اثرات مخربی از جمله اسیب رساندن به لایه اوزن که سبب گرم شدن کره زمین میشود را در پی دارد . نحوه شارژ گاز r32 گاز R22 نسبت به سایرین ویژگی های شیمیایی خاصی دارد که هم در سیستم های بالای صفر و هم در سیستم های با دمای زیر صفر، قابلیت بیشتری دارد. قابلیت ذکر شده باعث میشود تا این فریون را از پر کابردترین گازهای سرمایشی قلمداد کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *