وبلاگ

قيمت گاز 406

قيمت گاز 406

قيمت گاز 406

قيمت گاز 406 گاز R406 ترکیبی از سه جزء کلرودی فلوئورومتان (R-22)، ایزوبوتان (R-600a) و کلرودیفلوئوراتان (R-142b) در نسبت 55/4/41 است. این مبرد به عنوان یک جایگزین قطره ای برای R-12 طراحی شده است که با لوبریکانت های معمولی روغن معدنی مورد استفاده در سیستم های R-12 سازگار است.

قيمت گاز 406

از آنجا که این مخلوط زئوتروپیک است، دارای طیف وسیعی از نقاط جوش است که می تواند اثربخشی عناصر انتقال حرارت در تجهیزات تبرید را افزایش دهد.

قيمت گاز 406

قيمت گاز 406

خواص فیزیکی و شیمیایی گاز R 406

این گاز به محیط زیست ضرر نمی رساند و در گروه گازهای زیست محور قرار گرفته است. چرا که کمترین اثرات مخرب را خصوصا در لایه ازن ایجاد می کند. همچنین گاز R 406 ماندگاری و دوام بالایی در سیستم های تهویه و یا تبریدی دارد. موقع شارژ گاز R 406 حتما باید در حالت مایع شارژ شود.

کاربرد گاز R406

گاز مبرد R406A برای تهویه مطبوع اتومبیل و تبرید خانگی مناسب است. علاوه بر این، جایگزینی قطره ای برای R12 می باشد و در اسپیلت ها و کولرهای گازی کاربرد دارد و به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، این گاز مقرون به صرفه است و قیمت مناسبی دارد.

بسته بندی و نگهداری گاز مبرد R406A :

گاز مبرد R-406a با سیلندرهای یکبار مصرف استیل و سیلندرهای فولادی موجود است.
سیلندرها باید در محلی خنک ، قيمت گاز 406 خشک و دارای تهویه مناسب و دور از نور خورشید و باران نگهداری شوند.

مبردهای پرکاربرد

گاز R406 از جمله مبردهای پرکاربرد موجود در بازار است که در تاسیسات گوناگون به کار گرفته می شوند. به طور کلی این مدل از قيمت گاز 406 مبردهای گازی شکل وظیفه دارند تا گرمای هوای موجود در محیط را به خود جذب کرده و دمای محیط را کاهش دهند‌.

گاز R406 چیست؟

گاز R406 یکی از انواع گاز های موجود در بازار است که در سیستم های تهویه مطبوع و یخچال ها کاربرد فراوانی دارد. به طور کلی این مدل از مبرد های گازی شکل موجود در بازار به محیط زیست آسیبی نمی رسانند. قيمت گاز 406 ویژگی های این گاز سبب شده تا استفاده از آن ها در سیستم های تهویه مطبوع موجب افزایش بازدهی و کارایی دستگاه می شود.

قيمت گاز r22 وسترون

گاز R12 عملکرد مناسبی را از خود نشان نداده و همچنین برای محیط زیست مضر بوده است. این در حالی است که مبرد گازی شکل R406 کارایی خوبی را به سیستم بخشیده و برای محیط زیست . قيمت گاز 406 به طور کلی کپسول گاز R406 در وزن های گوناگونی روانه بازار شده است تا به این ترتیب نیاز صنایع گوناگون به این گاز برطرف گردد.

انواع برند های گاز 406

کاربرد گاز R406 در صنایع گوناگون سبب شده تا میزان تقاضا گاز 406 در صنایع با افزایش چشمگیری روبرو شود. از همین رو برند های گوناگونی در زمینه تولید مبردهای گازی شکل R406 گام برداشته اند. قيمت گاز 406 از جمله این برند ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گاز R406 هارپ

برند هارپ یکی از بزرگترین برند های تولید کننده گاز R406 در بازار است. به طور کلی این کمپانی در سال ۱۹۹۱ میلادی در انگلستان تاسیس شد‌. قيمت گاز 406 کیفیت بالای مبردهای تولید شده توسط برند هارپ سبب شده این شرکت، نمایندگی های زیادی در کشور های گوناگون به خصوص کشور امارات داشته باشد.

گاز R406 کولیب

قيمت گاز 406 برند کولیب دارای بیش از 30 سال سابقه می باشد و جزو برندهای مطرح بازار می باشد

گاز R406 ایسکون

از جمله معروف ترین برندهای تولید کننده این گاز، برند ایسکون است. این برند چینی در زمینه تولید انواع مبرد های CFC و HFCFC گام های بزرگی برداشته است. قيمت گاز 406 به طور کلی این شرکت به منظور تولید محصولات با کیفیت از جدیدترین و به روز ترین تجهیزات موجود در بازار استفاده می کند.

گاز R406 مکزیکم

گاز R406 تولید شده توسط برند مکزیکم، طرفداران بسیار زیادی را در سراسر جهان به خود جذب کرده است. همانطور که از نام این کمپانی مشخص است، قيمت گاز 406 برند مکزیکم در کشور مکزیک و در سال ۱۹۹۸ میلادی تاسیس شده است.

روغن مناسب گاز R406

به طور کلی انتخاب مناسب روغن کمپرسور R406 سبب می شود تا به طور قابل توجهی دوام و طول عمر سیستم تهویه مطبوع افزایش پیدا کند. به طور کلی روغن مورد استفاده در کمپرسور ها باید علاوه بر سازگاری با کمپرسور مورد نظر با مبرد گازی شکل موجود در آن نیز باید سازگار باشد. عمدتا در کمپرسور هایی که با گاز R406 کار می کنند، از موادی مانند الکل، بنزن و پلی استر به عنوان روغن استفاده می شود.

کاربرد گاز R406

همانطور که گفته شد، عمدتا گاز R406 در صنایع گوناگون و در سیکل های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. قيمت گاز 406 استفاده از گاز 406 در کولر خودرو ها به عنوان جایگزین گاز R12 سبب می شود تا به طور قابل توجهی بازدهی و کارایی سیستم افزایش پیدا کند.

قیمت گاز R406

یکی از عواملی که باید پیش از خرید گاز R406 در نظر گرفت، قیمت آن است. به طور کلی به منظور قیمت گذار این گاز عوامل بسیار مختلفی دخالت دارند. قيمت گاز 406 از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برند تولید کننده

از دیگر عواملی که در قیمت گذاری گاز R406 تاثیر گذار است، می توان به برند تولید کننده اشاره کرد. به طور کلی از بین برندهای موجود در بازار، محصولات قيمت گاز 406 تولید شده توسط برند ایکسون صمن داشتن کیفیت بالا، قیمت بسیار مناسبی نیز دارند.

ظرفیت مخزن

کپسول گاز R406 بسته به نیاز سیستم های تهویه مطبوع موجود در صنایع گوناگون در ظرفیت های گوناگونی تولید می شوند‌. به طور کلی هر چه ظرفیت کپسول قيمت گاز 406 مورد نظر بیشتر باید قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

عوارض گاز R406

به طور کلی تمامی مبرد های گازی شکل موجود در صنایع به خصوص گاز R406 عوارضی را به دنبال دارند. به طور کلی این گاز ها در صورت انتشار در قيمت گاز 406 محیط های بسته می توانند به طور قابل توجهی خطر آفرین باشند.

بررسی و راهنمایی خرید گاز مبرد R406

گاز مبرد از تجهیزات به کار رفته در کولر گازی اسپلیت و دیگر تجهیزات تهویه مطبوع است. گاز مبرد R406 نمونه ای از انواع مدل های تولید شده در بازار است که مورد استقبال بالایی نیز قرار دارد. قيمت گاز 406 در واقع سیستم تهویه مطبوع برای هر ساختمانی ضروری بوده و کمک می کند تا دمای هوا را به درجه مطلوب کاربران برساند.

قيمت گاز r22 هندي

با تغییر فصول نیاز به دستگاهی داریم تا به وسیله آن محیط خود اعم از منزل یا محل کار را مطابق دلخواه تغییر داده تا آسایش و رفاه ساکنان فراهم شود. برای این منظور سیستم های زیادی وجود دارد که یکی از آن ها کولر گازی می باشد. این دستگاه عملکرد بسیار قدرتمندی در هوادهی دارد و در مدل های مختلف، همچنین ظرفیت های گوناگون سرمایشی طراحی می شود. اسپلیت ها از اجزای مختلفی تشکیل می شوند که اصلی ترین آن ها دو یونیت داخلی و خارجی آن می باشد.

ویژگی گاز مبرد R406

  1. کمک به مصرف انرژی کمتر کمپرسور
  2. مناسب با روغن پلی استر و الکل بنزن
  3. مناسب برای خودرو و مصارف خانگی
  4. قابل استفاده برای انواع کولر گازی
  5. بدون ایجاد آسیب به محیط زیست
  6. مخلوطی از زئوتروپیک
  7. ماندگاری و دوام بالا
  8. نقطه جوش پایین

مشخصات گاز مبرد R406

با بررسی مشخصات این محصول می توانید انتخابی آگاهانه تر داشته باشید و از این بابت اطمینان لازم را کسب کنید تا گاز مبرد R406 مطابق با نیاز شما باشد. قيمت گاز 406 همچنین می توانید آن را با مدل های دیگر موجود نیز مقایسه کرده و بهترین خرید را تجربه کنید.

خريد گاز يخچال

این مدل جایگزینی قطره ای برای R12 طراحی شده است که مورد استفاده در سیستم های R12 به همراه لوبریکانت های معمولی روغن معدنی می باشد. قيمت گاز 406 می توان از این گاز برای تبرید خانگی و اتوموبیل استفاده کرد. در انواع اسپلیت های مختلف نیز کاربرد داشته و عملکرد قدرتمندی را خواهد داشت.

قيمت گاز r22 ايسکون

با توجه به آن که این مبرد مخلوطی از زئوتروپیک است، طیف وسیعی از نقاط جوش را در اختیار دارد و در نتیجه این مزیت قادر به اثربخشی بالاتری در انتقال حرارت در تجهیزات برودتی است. مزیت بسیار مهم دیگر آن در سازگاری با محیط زیست بوده و موجب نازک شدن لایه ازون نخواهد شد. قيمت گاز 406 ماندگاری و دوام بالا نیز از دیگر مشخصه های گاز مبرد نام برده شده می باشد.

شارژ کردن

برای شارژ کردن آن نیز در نظر داشته باشید تا حتما در حالت مایع آن را شارژ کنید. علاوه بر آن ناگفته نماند که روغن مناسب با گاز مبرد R406 پلی استر و الکل بنزن است. قيمت گاز 406 در زمان طی کردن سیکل این ماده مبرد مرتبا از حالت مایع به گاز تبدیل می شود و پس از سرد شدن آن، از گاز به حالت مایع تغییر می کند.

خواص مبرد مناسب برای سیکل برودتی به این شرح است:

  • ضریب انتقال حرارت بالا
  • نقطه انجماد پایین
  • عایق برق
  • سمی نبودن
  • غیرقابل اشتعال
  • خورنده نباشد
  • با روغن واکنش ندهد
  • اثرات مخرب برای محیط زیست نداشته باشد

سیستم برودتی

هر سیستم برودتی نیاز به یک سیال عامل دارد، که با تغییر حالت از مایع به بخار و بلعکس بتواند به ترتیب حرارت را جذب و دفع کند. این سیال در سیکل برودتی به نام گاز مبرد شناخته می‌شود. مبرد یک ماده شیمیایی است که با توجه به خواص ترمودینامیکی خود می‌تواند در سیکل برودتی حرکت کرده و قيمت گاز 406 عمل جذب و دفع گرما را انجام دهد.

قيمت گاز r22 ma

امروزه مبردهای مختلفی وجود دارند که برای راحتی سیستم نامگذاری استانداردی برای مبردهای استفاده می‌شود. تمام مبردهای با حرف R شروع و دارای 2 یا 3 عدد هستند که قيمت گاز 406 این اعداد تعداد اتم‌های فلور، هیدروژن و کربن را مشخص می‌کند. هر کدام از مبردها ویژگی خاص خود را دارند که برای محدوده دمایی و سیستم برودتی خاصی مناسب می‌باشند.

گاز R406a پاس

گاز R406a پاس، جزو گازهای ترکیبی می باشد و جایگزین گاز کولر r12 است که ترکیبات آن طبق استاندارد جهانی باید با درصدهای ذیل ترکیب شده باشند قيمت گاز 406 در غیر اینصورت خواص استاندارد R-406A را نخواهد داشت.

R-600a %4

R-142b %41

R-22 %55

گاز R406a پاس

گاز R406a پاس

طرز استفاده :

  1. گاز R-12 را بطور کامل از سیستم خارج نمائید.
  2. کلیه تعمیرات لازم را انجام داده و درصورت معیوب بودن قطعات، آنها را تعمیر یا تعویض نمائید، ضمناً فیلتردرایر را حتماً تعویض نمائید.
  3. قيمت گاز 406 سیکل برودت دستگاه را به اندازه لازم وکیوم نمائید(توجه نمائید در برخی دستگاه ها مقدار وکیوم روی
  4. برچسب موجود در بدنه دستگاه، توسط کارخانه تولیدکننده مشخص شده است)
  5. بعد از پایان کلیه عملیات ذکرشده، دستگاه را روشن نموده و از کارکرد آن اطمینان حاصل نمائید.

قابلیت جایگزینی

گاز ترکیبی R-406A جایگزین گاز کولر r12 می‌باشد.

این گاز حاوی R-22 است و در آینده محدود میشود.

روغن: معدنی و POE.
وزن 13.6 کیلوگرم.

گازبرودتی صف اسکون R406

گاز برودتی R406 یکی از انواع گازهای غیر مضر برای طبیعت و بسیار مقرون به صرفه در انواع صنایع سرمایشی می باشد. گاز برودتی صف اسکون R406 ضمن اثربخشی مناسب و تسریع روند تبرید قيمت گاز 406 در سیستم های سردخانه ای توانسته است در بازار تولید به رقیب جدی و قدرتمندی برای سایر گازهای مبرد تبدیل شود

گاز فریون یا مبرد چیست؟

در سیستم تبرید تراکمی که متداول ترین سیستم برای تولید سرمایش در چیلر، سردخانه و یخچال های خانگی است. اگر کمپرسور را قلب سیستم بنامیم، کندانسور قيمت گاز 406 و اواپراتور را هم می توان به عنوان دست و پای سیستم تبرید در نظر گرفت. حال این سیستم به ماده ای احتیاج دارد که مانند خون در لوله های آن گردش کند و باعث کارکرد صحیح سیستم گردد.

از جمله موارد مصرف این محصول می توان به موارد زیر اشاده نمود:

  • گاز مبرد کمپرسور
  • گاز مبرد چیلر
  • گاز کولر گازی
  • گاز فریون یخچال
  • سیستم های بردوتی
  • سیستم های تهویه مطبوع

ویژگی های ماده سرما زا یا گاز مبرد کدام می باشند؟

  1. مبرد نباید سمی باشد.
  2. در زمان عملکرد مبرد و همچنین نشتی احتمالی آن باید غیر قابل اشتعال و انفجار باشد.
  3. باعث اکسایش نشود.
  4. در صورت نشتی سیستم، نشتی و محل نشت به سرعت قابل تشخیص باشد.
  5. در خط مایع مبرد قطعات متحرکی که با مبرد تماس دارند باید توانایی روغن کاری را داشته باشند.
  6. حرارت نهان متعادلی داشته باشد به صورتی که در زمان ثابت مقدار مناسبی از مبرد تبخیر گردد.
  7. بین حالت مایع و بخار مبرد نباید اختلاف فشار زیادی وجود داشته باشد.
  8. برای قطعات سیستم خورنده نباشد.
  9. به دلیل حضور روغن در کنار مبرد، نباید ما بین این دو واکنش نا مطلوبی صورت گیرد.
  10. به طور کلی ترکیب شیمیایی مبرد به گونه ای باشد که در صورت نشت، محصولات موجود در سردخانه را آلوده نکند.

وظیفه گاز مبرد چیست؟

وظایف اصلی مبرد ها در تبرید و سردخانه به شرح زیر است:

  • هنگامی که سیستم در دمای مجاز کار می کند باید بتواند حرارت را به خوبی جذب و دفع کند.
  • قيمت گاز 406 مدت زمان کارکرد در این ماده باید تا حد امکان بالا و کاملا پایدار باشد.
  • به دلیل احتمال وجود نشتی در سیستم تبرید تراکمی، مبرد باید ضد اشتعال، ضد سمی و تا جای ممکن برای محیط
  • زیست خطرناک نباشد.

قيمت گاز برودتي

به غیر از هوایی که در محیط وجود دارد، تمام گاز های موجود سمی می باشند و اگر غلظت آنها از حد مجاز بیشتر شود جلوی رسیدن اکسیژن به شش ها را می گیرد و در نتیجه موجب خفگی می شود. قيمت گاز 406 بنابر این می توان سمی بودن گاز مبرد را نسبی در نظر گرفت و آن را وابسته به غلظت و زمانی که در یک فضا وجود دارد در نظر گرفت.

انواع گاز مبرد

اولین نسل از گاز مبرد که در تهویه و تبرید استفاده می شد از نوع طبیعی بود و با اینکه بعضی از آنها ظرفیت تولید سرمای بالایی داشتند ولی به دلیل سمی و خطرناک بودن آن ها کم کم قيمت گاز 406 جای خود را به مبردهای فریونی دادند و مبردهای فریونی از تاریخی که شروع به کارکرد کردند

گاز مبرد هیدروکلروفلوئوروکربن یا HCFC

نسل دوم مبرد های فریونی که برای اصلاح CFC ها ساخته و به بازار عرضه شد HCFC ها بودند که ترکیب شیمیایی در آنها از اتم های کلر، کربن، فلوئور و هیدروژن تشکیل شده است. قيمت گاز 406 اگرچه این گاز تا 90 درصد کمتر نسبت به CFC آثار مخرب برای طبیعت دارد

گاز مبرد کلروفلوئوروکربن یا CFC

این مبرد از ترکیب اتم های کلر، کربن و فلوئور تشکیل شده است و اولین نسل گاز مبرد مورد استفاده در سیستم های تبرید و تهویه مطبوع می باشد که به دلیلی وجود عنصر کلر در آن قيمت گاز 406 باعث از بین رفتن لایه ازون می شود و علاوه بر این اثر گلخانه ای بسیار زیادی هم دارد و به همین دلیل در پروتکل مونترال استفاده از این مبرد را ممنوع اعلام کردند.

گاز مبرد هیدرو فلوئوروکربن یا HFC

این گروه جزو جدیدترین مبردهای مورد استفاده در سیستم های سردسازی جهان می باشد و ترکیب شیمیایی آنها از اتم های کربن، فلوئور و هیدروژن تشکیل شده است. قيمت گاز 406 در گاز مبرد HFC به دلیل عدم وجود کلر، بر روی لایه ازون تاثیر مخربی نمی گذارد و به طور کلی این مبرد یک گاز گلخانه ای غیر مخرب برای لایه اوزون می باشد

رایج ترین ظرفیت گاز های فریونی موجود در بازار ایران

  • گاز R134a = ظرفیت 13.6 کیلوگرم
  • گاز R22 = ظرفیت 13.6 کیلوگرم
  • گاز R407c = ظرفیت 11.3 کیلوگرم
  • گاز R410a = ظرفیت 11.3 کیلوگرم
  • گاز R404a = ظرفیت 10.9 کیلوگرم
  • گاز R507 = ظرفیت 11.3 کیلوگرم
  • گاز R12 = ظرفیت 13.6 کیلوگرم

سایز کپسول گاز مبرد

کپسول گاز سرماساز و گاز فریونی عموما به در سایز 2 تا 75 کیلو گرم قابل ارائه می باشد ولی به علت مناسب بودن قیمت کپسول 13.5 کیلو گرمی و همچنین جابجایی راحت، قيمت گاز 406 رایج ترین اندازه کپسول گاز مبرد در بازار می باشد.

سایز کپسول گاز مبرد

سایز کپسول گاز مبرد

گاز R717

به غیر از آمونیاک تقریبا تمامی مبرد های غیر هیدروکربنی منسوخ گردیده اند و تنها آمونیاک یا NH3 هنوز هم به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. R717 گازی بسیار سمی و قيمت گاز 406 در شرایط خاص اشتعال پذیر می باشد

گاز ار 410

ولی به دلیل عالی بودن مشخصات حرارتی، به عنوان مبرد مناسبی در صنایع یخ سازی و سردخانه های صنعتی بزرگ استفاده می گردد که با توجه به این که طراحی و ساخت و قيمت گاز 406 همچنین نگهداری این سردخانه ها تحت نظر افراد کاملا متخصص صورت میگیرد، سمی بودن مبرد کم اهمیت تر جلوه می کند.

گاز R12

گاز R12 یکی از پر مصرف ترین گازهای مبرد مورد استفاده در تبرید خانگی و تجاری می باشد و از نظر کارایی در بازه گسترده ای قابل مصرف است. از گاز R12 در کمپرسور های تبرید کوچک تا قيمت گاز 406 چیلر های عظیم استفاده و طبق عکس فوق عموما در کپسول 13.5 کیلوگرمی سفید رنگ ارائه می گردد.

قیمت گاز R12

قیمت گاز R12 در محدوده ارزانترین گازها قرار دارد و جزو گازهای ممنوعه در پروتکل مونترال می باشد. گاز فریون R12 تا قبل از سال 1994 که گاز فریون R134a تولید و قيمت گاز 406 به بازار ارائه شود، در اکثر سیستم های تبرید و تهویه مطبوع از جمله سیستم تهویه خودرو مورد استفاده قرار می گرفت.

برخی از برندهای گاز R12 موجود در بازار ایران

  • گاز R12 هانیول
  • گاز R12 کولیب
  • گاز مبرد R12 ایسکون
  • گاز مبرد R12 اتوفینا اسپانیا
  • گاز فریون R12 گالکو بلژیک

گاز R134a

گاز R134a به عنوان یکی از پرکاربرد ترین گاز های نوع HFC و جزو گاز های جدید به حساب می آید و جایگزین مناسبی است برای گاز های مخرب طبیعت که در گذشته به صورت متداول استفاده شده است. از جمله گاز مبرد R12، گاز R134a کاملا بی رنگ و غیر سمی می باشد قيمت گاز 406 و در کپسول به رنگ سبز تیره یا آبی و عموما در وزن 13.5 کیلو گرم قابل ارائه می باشد

برخی از برندهای گاز R134a موجود در بازار ایران

  • گاز فریون R134a ایسکون
  • گاز R134a کولیب
  • گاز مبرد R134a ABC
  • گاز R134a D.Y

گاز R404a

گاز R404a به عنوان یک گاز ترکیبی از خانواده گازهای HFC می باشد که از ترکیب سه گاز زیر تشکیل شده است:

  1. گاز R125 (44%)
  2. گاز R134 (4%)
  3. گاز R143 (52%)

طبق پروتکل مونترال این گاز جزو جایگزین های R22 می باشد که پس از حذف آن در سیستم های جدید مورد استفاده قرار می گیرد. قيمت گاز 406 با وجود اینکه گاز R404a جزو گاز های مخرب لایه اوزون نیست.

برخی از برندهای گاز R404a موجود در بازار ایران

برندهای ایسکون چین، هانیول آمریکا، فروژن انگلیس، استارگت چین، هارپ، آلفا، فلورون و چند برند معتبر دیگر به عنوان تولید کنندگان شناخته شده، قيمت گاز 406 گاز R404a تولید و به بازار های جهانی ارائه می دهند.

گاز R-410a

گاز فریون R410a که می توان آن را یک گاز آزئوتروپ نیز نامید جزو خانواده گازهای HFC می باشد و در پاسخ به این سوال که گاز R410 از چه گازهایی قيمت گاز 406 تشکیل شده است میتوان از گاز های R32 و R125 نام برد که سهم هر کدام 50 درصد می باشد.

برخی از برندهای گاز R410A موجود در بازار ایران

  • گاز مبرد R410 آلفا چین
  • گاز R410 کولیب چین
  • گاز مبرد R410 استارگت چین
  • گاز R410 ایسکون چین
  • گاز R410 هانیول آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *