وبلاگ

شیر بیلوز بادی وکیوم

شیر بیلوز بادی وکیوم

شیر بیلوز بادی وکیوم امروزه به منظور افزايش عملکرد سيستم هاي پزشکي و صنعتي از پمپ وکيوم يا پمپ خلا استفاده مي شود. خيلي ساده تر بخواهيم بگوييم پمپ هاي وکيوم يک فضاي خلا ايجاد مي کنند که به سيستم براي بهبود کارکرد آن بسيار کمک مي کند.

شیر بیلوز بادی وکیوم

انتخاب درست پمپ وکيوم متناسب با نوع فعاليت و کار مورد نظر متفاوت هست. تفاوت در انواع پمپ وکيوم ولو به قدري مهم هست که گاهي اشتباه در انتخاب دستگاه مناسب موجب ضررهاي جبران ناشدني خواهد شد.

ويژگي هاي پمپ وکيوم والو

ظرفيت هاي جا به جايي متنوع در پمپ هاي value از برترين مزاياي آن است.کلاً پمپ وکيوم موقع کار کردن سر و صداي بالايي ايجاد مي کنند که در پمپ هاي value اين توليد صدا بسيار پايين است به گونه اي که از اين وکيوم ها در منازل و ادارات و مکان هايي که نياز به سکوت بسيار است استفاده مي گردد.

مزيت هاي پمپ هاي وکيوم

يکي ديگر از مزيت هاي پمپ هاي وکيوم بهينه سازي در مصرف انرژي مي باشد که اين مزيت خود بسيار مهم است چرا که امروزه پايين بودن مصرف انرژي در دستگاه هاي برقي يک مزيت مهم مي باشد. نکته ديگر اين است که پمپ وکيوم value طوري ساخته شده است که نسبت به ساير وکيوم ها مصرف انرژي الکتريکي آن پايين تر است.

انواع پمپ وکيوم در صنايع مختلف

به طور کلي از سه نوع پمپ وکيوم در صنعت استفاده مي شود.

پمپ وکيوم آبي

پمپ وکيوم آبي از ديگر انواع پمپ هاي وکيوم موجود در بازار است. الکتروموتور موجود در اين پمپ با توليد حرکت چرخشي يا به اصطلاح روتاري در يک سمت فشار را افزايش مي دهد و در طرف ديگر موجب کاهش فشار مي گردد و با حرکت رفت و برگشتي پره هاي پمپ وکيوم در سطح آب خلاء ايجاد مي گردد.

پمپ وکيوم خشک

پمپ وکيوم خشک عمر بيشتري نسبت به ساير پمپ ها دارد. پره هايي که باعث ايجاد محيط خلاء مي شوند از جنس گرافيت هستند و نحوه کارکرد آن شبيه ديگر پمپ ها مي باشد. پمپ وکيوم خشک از يک الکتروموتور براي حرکت دوراني استفاده مي کند و هوا را از يک طرف وارد و از طرف ديگر خارج مي کند.

پمپ وکيوم روغني

پمپ وکيوم روغني سومين نوع از اين پمپ ها مي باشد که مثل دو نوع قبلي با استفاده از يک موتور الکتريکي حرکت گردشي در سيال ايجاد مي کند و موجب کاهش فشار محيط مورد نظر مي گردد. اين پمپ ها بيشترين کاربرد را در صنايع برودتي و تجهيزات سرمايشي دارا مي باشند.

دليل نامگذاري

شیر بیلوز بادی وکیوم دليل نامگذاري اين پمپ ها به پمپ روغني اين است که اين پمپ ها براي خنک کاري از سيال روغن استفاده مي کند.اين پمپ ها داراي 3 دسته گيرانداز، تراکمي و چگالشي مي باشد که يکي از بهترين انواع آن پمپ وکيوم والو VE115N است

انواع دستگاه وکيوم بسته بندي

دستگاه وکيوم بسته بندي انواع مختلفي دارد و براساس کاربرد و ويژگي هايي که دارند دسته بندي مي شوند. هر کدام از اين نوع دستگاه ها محصولات مخصوص به خود را بسته بندي مي کنند. از انواع اين دستگاه ها مي توان به دستگاه بسته بندي وکيوم دستي يا يا دستگاه بسته بندي وکيوم خانگي اشاره کرد.

دستگاه بسته بندي وکيوم روميزي

در کنار اين نوع دستگاه بسته بندي وکيوم روميزي است که آن نيز تقريبا قابليتي تو دستگاه هاي بسته بندي وکيوم خانگي دارند. از جمله دستگاه هاي بسته بندي صنعتي که در مراکز توليدي بزرگ از آن ها استفاده مي شود مي توان به دستگاه بسته بندي وکيوم ايستاده و دستگاه بسته بسته بندي دوکابين يا دستگاه بسته بندي کابيني اشاره کرد.

دستگاه بسته بندي وکيوم

دستگاه وکيوم بسته بندي و يا بسته بندي وکيوم از جمله دستگاه هاي پرکاربرد در صنابع غذايي است که به بسته بندي انواع محصولات غذايي کمک مي کند. به وسيله ي اين دستگاه بسته بندي هوا را از بسته پلاستيکي محصول خارج مي کند و با وکيوم درب پلاستيک محصول مورد نظر را بسته بنيد مي کنند.

پمپ وکیوم

دارای عملکرد و کارکردی جهت ایجاد و تولید فشاری کمتر از فشار محیط را بر عهده داشته و در واقع با ایجاد فشار منفی عمل مکش یا همان وکیوم vaccume را انجام می دهند در واقع وکیوم پمپ نقطه مقابل کمپرسور هوا می باشند ساده ترین نوع پمپ وکیوم که بطور روزانه با آن سر و کار داریم جارو برقی ها هستند

دستگاه وکيوم بسته بندي

در نتیجه می توان کمپسورهای هوای فشرده را جز پمپ با قابلیت فشار مثبت و وکیوم پمپ ها را جز پمپ فشار منفی دسته بندی کرد پمپ های وکیوم قابلیت وکیوم هوا و مایعات را دارند پمپ وکیوم بر اساس میزان مکش متر مکعب در یک ساعت (M3/h) تقسیم بندی شده و به همین شکل میتوانند قدرت های متفاوتی را داشته باشند

روتور

پمپ وکیوم از روتور و استاتور و الکتروموتور تشکیل شده است با روشن شدن الکتروموتور و حرکت دورانی آن مایع یا هوا از دریچه دیگری خارج می شود که به این عمل وکیوم گفته می شود پمپ های وکیوم را میتوان به سه دسته زیر تقسیم بندی کرد پمپ وکیوم روغنی این نوع پمپ های وکیوم از روغن برای خنک کردن دستگاه استفاده میشود

استاتور

پمپ وکیوم آب در گردش این نوع پمپ های وکیوم از آب برای خنک کردن دستگاه استفاده میشود پمپ وکیوم خشک این نوع پمپ های وکیوم از هوا برای خنک کردن دستگاه استفاده میشود

تعریف خلأ

تعریف خلأ از نظر علم فیزیک به فضایی که عاری از هر نوع گاز و ملکولی از گازها باشد محیط خلأ می گویند به طور کلی فضاهایی که فشاری کمتر از فشار محیط اطراف را دارد یک فضای وکیوم شده می‌نامند این فشار از ۱۱۳ میلی‌بار شروع و تا صفر مطلق ادامه دارد تاکنون رسیدن به فضایی که صفر مطلق باشد محقق نگردید زیرا به هر حال مقداری ملکول در فضا وجود خواهد داشت

موتور ساکشن یخچالی (وکیوم)

امروزه از موتور های یخچال در موارد مختلفی استفاده می نمایند. موتور یخچال به دلیل داشتن فشار باد و وکیوم در بسیاری از صنایع استفاده میشود. یکی از مهم ترین استفاده موتورهای یخچالی برای ساکشن و وکیوم می باشد. موتور های یخچالی قدرت های مختلفی دارند که شامل 1.4 اسب،1.3 اسب،1.2 اسب،3.4 اسب،1 اسب،1/5 اسب،2 اسب،2/5 اسب و…… می باشند.

الکتروموتور

جهت انجام برخی از فرآیند های فیزیکی و شیمیایی نیاز به محیط وکیوم شده و خالی از هوا می باشد.برای اینگونه مشاغل موتور وکیوم اصلی ترین ابزار کار به حساب می آید. مواردی از قبیل: لیتوگرافی ، شیرینگ و بسته بندی ، ریخته گری طلا و نقره ، شارژگاز اتومبیل ، لوازم برودتی ، تجهیزات آزمایشگاهی ، همچنین در پزشکی ، جراحی ، حجامت ، لیپوساکشن ، دندانپزشکی و……بسیار کاربرد دارد.

موتورهای وکیوم یخچالی

موتورهای وکیوم یخچالی با استفاده از روغن کار می کنند و برای روانکاری بین قطعات موتور نیاز به روغن دارند.بهتر است هر ۶ ماه یکبار روغن داخل موتور را تعویض نمایید تا عملکرد و طول عمر موتور وکیومی افزایش یابد شیر بیلوز بادی وکیوم .موتورهای وکیومی یخچالی بسته به قدرت موتور بین ۴۰۰سی سی تا یک لیتر نیاز به روغن دارند.

قيمت کمپرسور کولر گازي 18000

در صورتیکه روغن بیشتر از حد معین وارد موتور شود، علاوه بر افزایش صدای موتور در باد خروجی هم روغن وجود دارد.اگر روغن کمتر از حد معین هم وارد موتور شود، باعث گیرپاژ کردن موتور وکیومی میشود شیر بیلوز بادی وکیوم . روغن مورد استفاده در این موتورها روغن برودتی می باشد که با روغن های اتومبیل بسیار متفاوت است.

موتور یخچالی

موتور یخچالی وکیومی هرگز نباید به صورت دائم روشن باشد شیر بیلوز بادی وکیوم . دقت کنید بعد از هربار استفاده، دستگاه را خاموش نمایید. در صورتیکه موتور وکیومی به صورت یکسره روشن باشد بعد از مدتی موتور داغ کرده و به صورت اتومات خاموش میشود.

موتور یخچال وکیومی

حدود۴۵ دقیقه زمان میبرد تا موتور مجددا خنک شود و شروع به کار نماید. در صورتیکه این اتفاق چندین بار پشت سر هم بیفتد به احتمال زیاد موتور یخچال وکیومی خواهد سوخت شیر بیلوز بادی وکیوم . برای راه اندازی هرچه بهتر موتور وکیومی از یک عدد رله و خازن استارت استفاده میشود.

قيمت کمپرسور پيستوني کولر گازي 30000

برای حمل و نقل راحت تر دستگاه یکعدد دسته در بالای موتور قرار داده شده است. تا بوسیله آن موتور را به راحتی بتوان جابه جا نمود شیر بیلوز بادی وکیوم . دقت داشته باشید در صورتیکه موتور وکیوم یخچال کج شد و یا افتاد و روغن از موتور خارج شد حتما به همان میزان روغن وارد موتور نمایید.

نحوه کار کردن موتور وکیوم یخچالی

برای شروع به کار کردن با موتور یخچال ابتدا شیلنگ را به لوله مکش وصل نموده، سپس دستگاه را به برق میزنیم. آن طرف شیلنگ را هم به قسمت مربوطه وصل میکنیم تا دستگاه عمل وکیوم را انجام دهد شیر بیلوز بادی وکیوم . توجه داشته باشید که زیره دستگاه حتما صاف باشد

قيمت کمپرسور کولر گازي تراست

موتور های یخچالی ۲ عدد لوله مکش دارند و یک لوله فشار. برای استفاده از وکیوم موتور یخچالی حتما باید یک لوله از دو لوله مکش بسته باشد.در صورتیکه هر دو لوله مکش باز باشند عمل وکیوم انجام نخواهد شد شیر بیلوز بادی وکیوم . علاوه بر باز بودن یکی از دو لوله مکش دستگاه لوله فشار باد هم باید باز بماند تا عمل وکیوم به درستی انجام شود.

موتورهای وکیومی

موتورهای وکیومی یخچالی به دلیل بدون صدا بودن از محبوبیت خاصی برخوردار است.در حال حاضر کمپرسور یخچالی تنها موتوری می باشد که هم وکیوم دارد و هم فشار تولید می کند.سایر پمپ های وکیومی به تنهایی فقط وکیوم انجام میدهند و قادر به تولید فشار باد نیستند.در صورتیکه تعویض روغن موتور وکیومی به درستی و در زمانهای مشخص انجام شود تا سالیان سال میتوانید از موتور وکیومی یخچالی به راحتی استفاده نمایید.

به طور کلی پمپ وکیوم به دو دسته تقسیم می شود

دسته اول پمپ های خلاء است که توسط گازها برداشته می شود و سبب می شود که جا به جایی مثبتی صورت بگیرد شیر بیلوز بادی وکیوم . دسته دوم از طریق ذرت و مولکول های گاز چگالنده خواهد شود.

پمپ های دریافت کننده

نوع دیگر از پمپ وکیوم به نام پمپ های دریافت کننده هستند، یک پمپ دریافت کننده به پمپ جاذب گفت می شود که در مخزن در وضعیت تخلیه قرار دارد شیر بیلوز بادی وکیوم . این پمپ ها مولکول های گاز را از طریق جذب حذف می کنند البته از متراکم سازی نیز در این راستا استفاده می شود.

وکیوم سازی

در این پمپ ها برای داشتن خاصیت فشار بخار مناسب از آب یا هر مایع سازگار با فرآیند وکیوم سازی استفاده می شود شیر بیلوز بادی وکیوم . در این پمپ ها از پروانه یا تیغه استفاده شده است و به طور کلی چرخش های حلقه ای مایع را نیز در بر می گیرد. به طور کلی این روند وظیفه خلاء سازی را نیز به درستی انجام می دهد

پمپ وکيوم والو دست دوم

ساختار مدل های روغنی پمپ های وکیوم مشابه با سایر گزینه است شیر بیلوز بادی وکیوم به طوری که در این پمپ ها از روغن و هوا برای خنک سازی استفاده می شود، ساختار به کار رفته در آنها روتور و استاتور بوده و یرا صنایع متوسط مناسب ترین گزینه هستند.

قيمت پمپ وکيوم کولر گازي

پمپ وکیوم روغنی به دو دسته تک مرحله ای و دو مرحله ای تقسیم می شود، شیر بیلوز بادی وکیوم پمپ های تک مرحله ای با قطع جریان برق عمل خلاءسازی متوقف می کند در مدل های دو مرحله ای از این پمپ ها پس از قطع جریان برق استفاده می شود و امکان وکیوم سازی و مکش تا یک زمان مشخص را دارد.

کاربرد پمپ وکیوم

انواع پمپ وکیوم در صنایع مختلف کاربرد دارند. استفاده از این پمپ‌ها در شرایطی که پمپاژ مواد شیمیایی، روغن‌ها، روانکارها، پمپاژ آب برای واحدهای صنعتی، اسیدها و مواد قلیایی، شیر بیلوز بادی وکیوم حلال‌های شیمیایی و موارد دیگر موردنظر باشند توصیه می‌گردد.

قيمت پمپ وکيوم والو 115

صنایع شیمیایی، صنایع غذایی، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، کشاورزی، داروسازی و همچنین ساختمان‌های تجاری و مسکونی به نوعی از یکی از مدل‌های پمپ وکیوم استفاده می‌کنند شیر بیلوز بادی وکیوم . پمپ‌های وکیوم بخشی از تاسیسات هر ساختمان محسوب می‌شوند.

قيمت پمپ وکيوم والو 135

از پمپ وکیوم برای صنایع وکیوم فرمینگ و بسته بندی برای شکل دهی استفاده می شود. در چاپخانه ها از این محصول در ماشین آلات چاپی مورد نیاز قرار می گیرد شیر بیلوز بادی وکیوم . برای تزریق طلا یا فلز از این محصول استفاده می شود. در ماشین آلات و سی ان سی و همینطور صنایع چوبی نیز از پمپ وکیوم به طور دقیق استقبال می شود.

پمپ خلا چگونه کار می‌کند؟

اساس کار پمپ خلا در مکش تعریف شده؛ این دستگاه قادر به انجام مکش انواع حالات ماده از جمله گاز و مایع است شیر بیلوز بادی وکیوم . در این عملیات، فشار محیط وکیوم از فشار محیط بیرون کمتر شده که به آن فشار منفی می‌گویند.

علت وکيوم کولر گازي

وکیوم کامل در نهایت محیط خلا ایجاد می‌کند. در این محیط هیچ‌گونه گاز و مولکولی وجود ندارد. دو مدل از انواع پمپ وکیوم، پمپ خلا تک مرحله‌ای و پمپ وکیوم دو مرحله ای است شیر بیلوز بادی وکیوم . در مدل تک مرحله‌ای فشار کار و میزان خلا ایجاد شده نیز کمتر است.

تاریخچه پمپ وکیوم

پمپ‌های مکنده جز قدیمی‌ترین پمپ‌های خلا بودند که در دوران روم باستان مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ اما به طور تخصصی می‌توان گفت که طراحی و ساخت پمپ وکیوم به حدود 370 سال قبل برمی‌گردد شیر بیلوز بادی وکیوم . مخترع پمپ خلا را دانشمندی آلمانی به نام اتووان گریکه می‌دانند.

پمپ دورانی تیغه‌ای

این پمپ از نوع جابجایی مثبت بوده و شامل تعدادی تیغه یا پره نصب شده بر روی یک روتور (چرخان) است که در داخل یک محفظه قرار دارند شیر بیلوز بادی وکیوم . حرکت تیغه‌ها در داخل محفظه باعث فشرده‌سازی هوا و در نهایت خلاء می‌شود.

پمپ پیستونی

پمپ پیستونی شامل یک میل لنگ و شاتون بوده که با جنبش خود صفحه دیافراگم را در فضای سیلندری به حرکت درمی‌آورد شیر بیلوز بادی وکیوم . این کار باعث می‌شود که هوا از یک سو وارد محفظه شده و از سوی دیگر با فشاری بیشتر خارج شود.

پمپ وکیوم رینگ روغن

عملکرد این نوع پمپ خلا به صورت چرخشی است و دو تیغه دارد که به وسیله روتور، 180 درجه چرخانده می‌شود شیر بیلوز بادی وکیوم . در این نوع دستگاه، هوا از یک طرف وارد و بعد اینکه از طریق پمپ خلا روغنی، فشار پایین تولید شد؛ از طرف دیگر خارج می‌شود.

پمپ وکیوم آب در گردش

یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین مدل‌های پمپ وکیوم که برای جابه‌جایی انواع گازها و مایعات استفاده می‌شود، پمپ خلا آب در گردش است شیر بیلوز بادی وکیوم . این نوع پمپ خلا دارای انواع مختلفی همچون تک پروانه، دو پروانه (که در آن دو پروانه نقش دو پمپ را دارند) و پمپ وکیوم آبی با بیش از دو پروانه است.

کاربرد پمپ خلا

با توجه به انواع و مدل‌های مختلف پمپ خلا، خرید آن باید آگاهانه و متناسب با کاربرد مورد نظر مشتری باشد شیر بیلوز بادی وکیوم . برای مثال پمپ وکیوم کولر گازی برای خارج کردن رطوبت و بعد خارج کردن هوا یا گازهای غیرقابل تقطیر از سیستم استفاده می‌شود. قیمت پمپ کولر گازی با توجه به قدرت مکش و توان آن متفاوت خواهد بود.

پمپ خلا آزمایشگاهی

کاربرد پمپ وکیوم در آزمایشگاه برای امور تحقیقاتی و انجام آزمایش‌هایی است که به اکسیژن و گازهای دیگر نیاز نیست شیر بیلوز بادی وکیوم . قیمت پمپ خلا آزمایشگاهی با توجه به اهمیت آن، نسبت به انواع ساده‌تر، کمی بالاتر است.

انواع پمپ وکیوم مورد استفاده در صنایع مختلف

نیروی محرک اصلی رشد بازار از توسعه سریع صنعت نیمه هادی و گسترش زمینه‌های کاربرد پمپ خشک و مولکولی ناشی می‌شود شیر بیلوز بادی وکیوم .

خلا بالا و فوق‌العاده

پمپ دمای پایین (low temperature pump)، پمپ مولکولی (low temperature pump)، پمپ یونی (sputtering ion pump)، پمپ تصعید تیتانیوم (titanium sublimation pump)، شیر بیلوز بادی وکیوم پمپ انتشار (diffusion pump).

خلا متوسط

پمپ خلا خشک (dry vacuum pump)، پمپ دو مرحله‌ای روتاری وین (two-stage rotary vane pump)، پمپ خلا روتز (roots vacuum pump)، پمپ تقویت‌کننده روغنی (oil booster pump)، شیر بیلوز بادی وکیوم پمپ جت بخار آب (water vapor jet pump).

خلا کم

پمپ پره روتاری تک مرحله‌ای (single stage rotary vane pump)، پمپ شیر اسلاید (slide valve pump)، پمپ خلا حلقه مایع (liquid ring vacuum pump)، شیر بیلوز بادی وکیوم پمپ خلاء متقابل (reciprocating vacuum pump).

ماشین آلات پلاستیک

به عنوان مثال در ماشین آلات پلاستیک، صنایع شیمیایی سموم دفع آفات، صنایع شیمیایی رنگ، تجهیزات شیمیایی دارویی با دمای پایین، شیر بیلوز بادی وکیوم ماشین آلات مواد غذایی، صنایع الکترونیکی و در بسیاری از زمینه‌های دیگر، تجهیزات خلا نقش موثری در تولید محصولات ایفا می‌کنند.

مزایای استفاده از پمپ وکیوم

پمپ های وکیوم مطمئنا بسیاری از فعالیت‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف صنعتی و پزشکی را تسهیل می‌کنند. برخی از مزایای این دستگاه‌ها بدین صورت هستند:

  • عملکرد کاملا مطمئن و تعمیر و نگهداری آسان
  • پردازش آسان و طراحی جمع و جور
  • نتایج پایدار، قابل اعتماد و یکنواخت در آزمایشگاه‌ها و کارخانه‌های تولید مواد دارویی
  • مکش ایمن و انتقال زایدات به راحت‌ترین شکل ممکن
  • جلوگیری از نشت و انتقال ایمن مواد به نقطه‌ای دیگر
  • محافظت از محیط زیست و همچنین محیط کاری در برابر مواد سمی
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های عملیاتی کارخانه‌های صنعتی

فروش پمپ وکیوم

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روز افزون از دستگاه‌های پمپ وکیوم، عرضه و فروش پمپ خلا در داخل ایران افزایش چشمگیری داشته است شیر بیلوز بادی وکیوم .

نکات مهم در خرید پمپ وکیوم

یکی از موارد مهمی که هنگام خرید پمپ خلا باید مدنظر قرار گیرد؛ این است که پمپ وکیوم دست دوم امکان دارد به خاطر تحمل فشار بالا در حین انجام کار، آسیب دیده باشد شیر بیلوز بادی وکیوم . برای همین سلامت ظاهری، کارکرد کم و گارانتی این محصول اهمیت زیادی دارد و خرید آن نسبت به مدل دست اول چندان به صرفه نیست.

پلمپ کیسه های پلاستیکی

وکیوم کامل و یا پلمپ کیسه های پلاستیکی که درون آنها مواد غذایی نگهداری می شود می تواند با مانع شدن از ورود هوا به داخل پلاستیک از خراب شدن آنها جلوگیری کرده و برای مدتی مواد غذایی درون آنها را هم بصورت بهداشتی و هم تازه نگهداری کند.

قيمت دستگاه وکيوم يخچالی

شیر بیلوز بادی وکیوم بنابر این دستگاه پلمپ کیسه های پلاستیکی یکی از ابزار های کاربردی و مهم در آشپزخانه و منازل محسوب می شود که ما نیز به همین خاطر اینبار در فروشگاه آراد برودت یکی از بهترین و کارآمد ترین آنها را آماده عرضه کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *