وبلاگ

برد همه کاره کولرگازی

برد همه کاره

برد همه کاره کولرگازی

اگر تا به حال کولرگازی تان نیاز به تعمیر پیدا کرده باشد، حتما با این وسیله آشنا شده و نام برد همه کاره را شنیده اید. اکثر برد ها در لوازم الکتریکی به یک شکل مشابه می باشند.

البته این به این معنا نیست که همه بردها کارایی مشابه دارند بلکه در مواقعی عملکرد متفاوتی دارند که متناسب با ویژگی هایی که دارند کاربردشان نیز مشخص می شود. درحقیقت برد های همه کاره به این شکل ساخته شدند.

برد کولرگازی همه منظوره که به عنوان برد کنترل کولرگازی یونیورسال نیز شناخته می شود، نوعی برد کنترلی است که می تواند برای جایگزینی برد کنترل در انواع سیستم های تهویه مطبوع مختلف استفاده شود. این بردها برای کار با انواع و برندهای مختلف کولر گازی طراحی شده اند و آنها را به گزینه ای همه کاره برای تعمیر و تعویض تبدیل می کند.

یک برد کولرگازی همه منظوره معمولاً دارای همان اجزای یک برد کنترل معمولی است، مانند میکروکنترلر، رله و سایر قطعات الکترونیکی. این برد وظیفه کنترل عملکردهای مختلف کولر گازی مانند روشن و خاموش کردن کمپرسور، تنظیم سرعت فن و نظارت بر دما را بر عهده دارد.

نصب بردهای همه منظوره کولر گازی معمولاً آسان است و می توان از آنها برای تعویض برد کنترل معیوب در طیف وسیعی از کولر گازی ها استفاده کرد. آنها اغلب در مقایسه با خرید یک برد کنترل جایگزین از سازنده تجهیزات اصلی (OEM) گزینه مقرون به صرفه تری هستند.

با این حال، مهم است که قبل از نصب، مطمئن شوید که بردی که خریداری می کنید با واحد و مدل خاص شما سازگار است.

برد همه کاره کولرگازی چیست؟

از آن جایی که بردها ماهیت یکسانی داشتند ولی به صورت جزئی در موارد خاص با یکدیگر تفاوت دارند، به تدریج بردهای جدیدی تولید و ساخته شد. این بردها، همه وظایفی که در بردهای مختلف وجود دارد را به شکل یک جا انجام می دهد. به این صورت است که از بردهای کولرگازی می توانید در یخچال و یا ماشین لباسشویی هم استفاده کنید.

برد همه کاره کولرگازی

برد همه کاره کولرگازی چیست؟

این وسیله به مغز انسان شباهت دارد و وظایفی از جمله کنترل و هماهنگ کردن قسمت های مختلف دستگاه را برعهده دارد. برد کولر گازی همانند مغز انسان وظیفه فرمان دهی وظایف را برعهده دارد. خاموش و روشن شدن کولر، کنترل فن داخلی ، کار کردن کمپرسور و تغییر حالت گرمایش و سرمایش تنها برخی از کار‌هایی است که درست انجام دادن آن‌ها، بر عهده برد الکتریکی کولر گازی است.

پیشرفت در فن آوری تهویه مطبوع منجر به طرح هایی شده است که توانایی صرفه جویی در مصرف انرژی و عملکرد بهتر تهویه مطبوع را امکان پذیر می کند. فناوری قدیمی از اجزای الکتریکی برای انجام عملیات کنترل مستقیم موتورها و کمپرسورها استفاده می کند. این منجر به عملیاتی غیرمترقبه می شود که منجر به مصرف بیشتر انرژی می شود.

فن آوری اخیر کنترل بهینه ای را ارائه می دهد که اسپیلت را قادر می سازد عملکرد را متناسب با بار خنک کننده مورد نیاز تنظیم کند. این کنترل باعث می شود مصرف انرژی کمتری انجام شود. این فناوری جدید از برد همه کاره کولر گازی برای انجام ارتباطات پیچیده، محاسبه داده ها و عملکرد خروجی استفاده می کند.

کاربرد برد همه کاره کولرگازی

برد همه کاره کاربردهای زیادی دارد و به نوعی نقش یک آچار فرانسه را ایفا می کند و می توان در شرایط کمبود موجودی علی الخصوص در شرایط کنونی تحریم از نوع دیگر آن استفاده کرد. فقط کافی است وظیفه برد را به دستگاه فرمان بدهید تا با شبیه سازی همان کاری را که می خواهید برایتان انجام دهد.

برد همه کاره، فرمان های لازم را به سایر قطعات کولرگازی ارسال می کند و عملکرد های مختلف اسپیلت را امکان پذیر می کند. خراب شدن یا سوختن برد همه کاره کولر گازی، بقیه قسمت های اسپیلت را دچار مشکل می کند چرا که دیگر اجزای اسپیلت به آن وابسته اند. اکثر اوقات می توانید ان را تعمیر کنید ولی تعمیرکار باید بر فرایند کاری و ساختاری این قطعه تسلط کامل داشته باشد.

مزایا و معایب برد همه کاره کولرگازی

مزایای برد کولر

  • قیمت نسبتا مناسب
  • تعمیر دستگاه خراب
  • در دسترس بودن
  • همخوانی با برندهای مختلف

معایب برد کولر

  • تمامی امکانات برد اصلی را ندارد.
  • کیفیت پایین

با اینکه مزایا و معایب استفاده از برد همه کاره را گفتیم  شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا با این معایب قابل توجهی که دارد بازهم از آن استفاده می کنند؟ باید بگوییم که چاره ای غیر از این نداریم. با وجود شرایط تحریم ها و وضعیت اقتصادی که در آن به سر می بریم باید پذیرش این مورد را نیز داشته باشیم.

برد همه کاره

تعمیر برد همه کاره کولرگازی

اگر کولرگازی تان دچار ایراد شد و نیاز به تعمیر داشت، اولین بخشی که نیاز به تعمیر دارد برد همه کاره است. البته تعمیر آن هزینه زیادی به دنبال دارد که باید از همان ابتدا در نظر بگیرید. برد الکتریکی کولر گازی، از اصلی‌ترین قطعات دستگاه بوده و رفع ایراد و عیب یابی آن از چالش برانگیز‌ترین قسمت‌های عملیات تعمیر کولرگازی است. خرابی برد می‌تواند در عملکرد کولرگازی اختلال وارد کند و خنک کردن محیط را با مشکل مواجه کند.

عیب یابی قطعات برد کولرگازی

حال که برد همه کاره کولرگازی را شناختید و با وظایف و کاربرد آن به خوبی آشنا شدید می توانید در صورت بروز هرگونه مشکل، به راحتی عیب یابی کرده و  راحت تر به تعمیر خرابی آن بپردازید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که برد همه کاره کولرگازی جزو قطعات گران قیمت کولرگازی به شمار می رود. در صورت هرگونه اشتباه و سهل انگاری ممکن است صدمه جبران ناپذیری به برد و دستگاه وارد شود. پس همواره بهتر است از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید.

در صورتی که مایل باشید برد کولرگازی تهیه کنید می توانید به صفحه برد مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *